מצלמות אבטחה ביתיות

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

מחפש להתקין מצלמות אבטחה ביתיות באופן מקצועי?

מצלמות אבטחה ביתיות

מצלמות אבטחה ביתיות – כמה עובדות שרצוי שתדע

מצלמות אבטחה – רקע כללי

מצלמות אבטחה לבית\עסק\ארגון הינו התקן אלקטרוני בעל טכנולוגיה מתקדמת ביותר שעוזר ומאפשר לנטר\לפקח ולתעד כל סוג של אירוע כזה או אחר בכל אתר כזה או אחר, לרבות עסקים, בתים, בניינים, מוסדות שונים, ארגונים, מקומות ציבוריים, קניונים, חנויות, והרשימה עוד ארוכה.

בדיוק כמו סוגי החיישנים\גלאים השונים אשר קיימים במערכות אזעקה ולכל אחד מהם התפקיד והייעוד שלו, בין אם מיועד לשימוש חיצוני, לטווח קצר\ארוך, מותאם לסביבת בעלי חיים וכו',

כך גם בתחום מצלמות האבטחה, קיים מגוון ענק ביותר של מצלמות אבטחה, בין אם מצלמות אנלוגיות, מצלמות במעגל סגור, מצלמות ip, בעוד שלכל מצלמה יש את הייעוד והמטרה לשמה היא נוצרה וממילא יש להתאים אותה לפי אותו אזור\סביבה באתר הנדרש למיגון.

מצלמות אבטחה וסוגיהן, מסתעפים לכמה אפיקים

  1. תצורת תקשורת\חיבור בו המצלמה עובדת – מצלמה אנלוגית (bnc,rg59), מצלמת ip (רשת,rj45,cat5,cat6,cat7), מצלמה אלחוטית (wi-fi camera,wireless ip camera).
  2. תצורת מבנה המצלמה  – מצלמת כיפה (dome camera), מצלמת צינור (bullet camera), מצלמת גוף (box style camera), מצלמות תרמיות (thermal cam), מצלמות אנטי-ונדל חסינות נגד נזקים פיסיים (anti-vandal, vandal proof camera), מצלמות נסתרות זעירות למעקב – ניטור\פיקוח סמוי (Pinhole camera), מצלמות מוסוות בתוך חפצים כאלו ואחרים כמו צעצועים, תכשיטים, עציצים וכו' (hidden spy cameras).
  3. תאימות מצלמת אבטחה לסביבת פנים\חוץ – ישנן מצלמות אבטחה אשר מיועדות לשימוש פנימי בלבד ומצלמות אשר מותאמות לסביבה חיצונית עם תנאים קשים, ומצלמות אלו חייבות בתקנים מחמירים בהתאם ip65,ip66,ip61,ip54) (waterproof camera ,water resistance camera,outdoor camera.
  4. תכונות ואפשרויות פנימיות של מצלמת אבטחה – לכל מצלמת אבטחה קיימות תכונות כאלו ואחרות ולפיהן מתבצעת ההתאמה של אותה מצלמה לאזור\אתר הנדרש למיגון; התכונות השונות כוללות:
    1. ראיית לילה באמצעות אינפרא-אדום (night vision ,infrared ,IR).
    2. מצלמת אבטחה ממונעת (ptz camera).
    3. רזולוציית המצלמה (hd ,full hd).
    4. איזון תאורה אוטומטי מאפשר תצוגת אור שווה בתמונה\וידאו בה יש אזורים חשוכים יותר (wdr ,wide dynamic range).
    5. מצלמת ip המאפשרת קבלת מתח הפעלה חשמלי מכבל הרשת עצמו (poe ,power over ethernet camera).
    6. כמות מקסימלית של קצב פריימים לשנייה (fps ,frames per second).
    7. הקלטה על גבי כרטיס זכרון מובנה, פנימי – יש מצלמות אשר להן כרטיס זכרון (flash) מובנה וממילא ההקלטה נשמרת בתוך המצלמה,להבדיל ממצלמה שרק משדרת וידאו למערכת הקלטה, שזו מקליטה בפועל ומאחסנת את הוידאו המוקלט (local recording).
    8. טמפר מובנה במצלמה מאפשר התראה ואזעקה מיידית בעת נסיון תלישת המצלמה מהקיר\תקרה.
    9. כיוון פוקוס וזום אוטומטיים מרחוק  – מאפשר לכוון למצלמה פוקוס ו\או זום מרחוק באמצעות תוכנה ייעודית, ללא צורך בגישה פיסית לאותה מצלמה (anti-tamper switch).
    10. סוג דחיסת וידאו – ישנם כמה סוגי דחיסת וידאו למצלמות אבטחה, בעוד שכל סוג מציע איכות תמונה\וידאו שונה ('h.264, mjpeg,mpeg4) ,('video compression).
    11. כניסות\יציאות מגע יבש במצלמה – מאפשרות כניסת חיבור חיישנים כאלו ואחרים שכאשר יבצעו "גילוי" יתנו פקודה למצלמה לבצע הקלטה (input). מאפשרות יציאת מגע יבש בעת שהמצלמה מזהה תזוזה באזור המוגן וחיבור לצרכנים\התקנים כאלו ואחרים בהתאם דוגמת הפעלת תאורה חשמלית בעת שהמצלמה מזהה תזוזה (output).
    12. אפליקציה לסמארטפון – תמיכת המצלמה באפליקציות מסוימות ותמיכה במערכות הפעלה שונות (דפדפן אינטרנט, מכשירים מבוססי אנדרואיד, מכשירי אפל, מכשירים מבוססי ווינדוס וכו') – (windows, android, ios, apple).
  5. סוגי עדשות במצלמת אבטחה – מצלמות אבטחה בבחינת סוגי עדשות, קיימות בשתי תצורות עיקריות:
    1. מצלמת אבטחה עם עדשה קבועה (fixed lens camera) – העדשה קבועה לחלוטין במצלמה ואינה ניתנת לשינוי\החלפה, בעוד שיש לרכוש בהתאם את סוג העדשה לפי אותו אזור הנדרש למיגון. עדשות נמדדות לפי מ"מ ומשליכות על זווית מפתח מצלמת האבטחה, בעוד שככל שמ"מ העדשה קטן יותר, כך זווית הצפייה תהיה רחבה יותר ולהפך – ככל שמ"מ העדשה גדול יותר כך זווית הצפייה תהיה צרה וממוקדת יותר.
    2. מצלמת אבטחה עם עדשה משתנה (varifocal camera) – מאפשרת שינוי העדשה וממילא גמישה יותר לפי הנדרש באתר\עסק\בית\ארגון, וכמובן שמחירה גבוה יותר ממצלמה עם עדשה קבועה. טווחי עדשות נעים בין 2.8 מ"מ- 100 מ"מ.

חשוב ביותר!

יחידת המידה של עדשת מצלמת האבטחה (אשר נמדדת ביחידות של מילימטר (מ"מ) אינה מתייחסת או מייצגת את גודל העדשה עצמה. היחידה מתייחסת ומייצגת את החישוב של המרחק האופטי בין הנקודה בה קרני האור נפגשות על מנת לייצר תמונה חדה וברורה של עצם\אובייקט כזה או אחר, לבין החיישן הדיגיטלי המובנה במצלמת האבטחה עצמה!

נפרט כעת את סוגי המצלמות העיקריות בתחום מצלמות אבטחה.

מצלמת אבטחה קווית-אנלוגית

מצלמת אבטחה קווית ואנלוגית (analog camera) אט, אט נעלמת מהתעשייה עקב חדירה מוחלטת של מצלמות הרשת (ip camera) אל תוך תעשיית האבטחה.

המצלמה מתחברת למערכת הקלטה באמצעות כבל קואקסיאלי (coaxial-cable,rg-59 ) עם מחבר\קונקטור אנלוגי בשם bnc. בנוסף, לצורך הפעלת מצלמת האבטחה, נדרש חיבור כבל פיקוד נוסף המתחבר לספק כוח ייעודי, מקומי או מרוחק עם סוללת גיבוי.

במקרים בהם מותקנות מצלמות אבטחה אשר להן מקרופון\שמע מובנה יש צורך בחיווט כבל פיקוד נוסף לטובת העברת השמע למקור חיצוני כזה או אחר. הבנתם נכון – הרבה כבילה למצלמה אחת בלבד, מה שגרם לחדירה המוחלטת של מצלמות הרשת אל תוך התעשייה.

התקנת מצלמות אבטחה הינה עבודה מקצועית לכל דבר ודורשת מיומנות ונסיון רב ואנו ממליצים לפנות למתקין מצלמות מקצועי על מנת לקבל שירות איכותי ומדויק. להתקנה או ליעוץ מקצועי פנו לצוות "אלסק" ונשמח לעמוד לשירותכם.

מצלמת אבטחה מדגם "כיפה" (dome ip camera)

המצלמה בעלת עיצוב נקי, חלק ואסתטי, ומכוסה במרכזה באמצעות כיפת פלסטיק שקוף, קשיח ואיכותי. המצלמה קומפקטית באופן יחסי ומשתלבת באופן דקורטיבי ביותר בכל מקום שהוא, וזאת בדיוק הסיבה שהאדריכלים אוהבים אותן במיוחד.

מצלמות כיפה קיימות אמנם גם בתצורה קווית-אנלוגית, אך נתמקד במצלמות כיפה רשתיות (ip camera), מאחר ואלו האיכותיות ביותר כיום בתעשייה ומחירן בהחלט סביר לכל כיס.

מצלמות כיפה קיימות כמובן בדגמים קוויים – רשת (wired dome ip camera) וגם בדגמים אלחוטיים (wirless dome ip camera), וקיימות בדגמים לתנאי חוץ ופנים.

מצלמות אבטחה מסוג "כיפה" לרוב מותקנות בתקרה, אם כי ישנה אפשרות להתקינן גם על גבי הקיר באמצעות מתקן ייעודי.

המצלמות הללו מותקנות בכל אתר שהוא לרבות מוסדות וארגוניים ציבוריים\פרטיים, בתים, עסקים וכו ונותנות זווית צפייה רחבה ואיכותית ביותר.

יתרונות בולטים

אחד היתרונות היפים של מצלמת הכיפה הוא שבמבט ראשוני בה, קשה לזהות את כיוון\מיקום העדשה, וכך בעצם מייצרת כבר מהרגע הראשון סוג של הרתעה כפולה ומכופלת – גם עקב היותה מצלמת אבטחה, וגם עקב כך שהפולש\פורץ אינו ידוע להיכן ואת מה זו מצלמת. בשעות ערב או בסביבה חשוכה כמעט בלתי אפשרי לראות היכן ולאיפה המצלמה מכוונת.

מצלמת "כיפה" יכולה להיות ממונעת (תלוי בדגם) (ptz ,pan-tilt-zoom) וניתן למנע אותה דרך אפליקציה, דפדפן אינטרנט או תוכנת ניהול וידאו (vms).

רוב הדגמים של מצלמות הכיפה כוללים ראיית לילה איכותית באמצעות שידור אינפרא-אדום (Infra-red, IR) – אקטיבי או באמצעות תאורה לבנה – אקטיבית.

ישנם המון סוגים נוספים של מצלמות "כיפה" בכל מיני גדלים וצורות כאלו ואחרות, הכל לפי הנדרש באותו אתר\עסק\ארגון הן בבחינת האפשרויות והתכונות הטכניות והן בהיבט האדריכלי-עיצובי.

אנו ממליצים לפני רכישה של מצלמות אלו לפנות למתקין מצלמות מקצועי ולקבל הכוונה נכונה ומקצועית ברכישת מצלמת אבטחה.

מצלמת אבטחה מדגם "צינור" (bullet ip camera)

מצלמת אבטחה צינור ידועה גם בשמה "מצלמת צילינדר", קיימות בדגמים המתאימים לתנאי חוץ ופנים, עמידות בפני תנאי חוץ קשים, קלות ביותר לכיוון (זום, פוקוס, כיוון גוף המצלמה וכו'), וחסרונן העיקרי הוא בכך שניתן לראות באופן ברור לחלוטין להיכן ואיפה המצלמה מצלמת.

המצלמות קיימות גם בדגמים קוויים – אנלוגיים, קוויים-רשת (bullet ip camera), וגם בדגמים אלחוטיים (wireles bullet ip camera).

לרוב, מצלמות אלו וסוגי העדשות בהן, מאפשרות צילום וידאו ממוקד עם זווית צרה יחסית (גם בגלל עיצוב ומבנה המצלמה לכשעצמה). עם זאת, מצלמות צינור נותנות תוצאה טובה בהחלט באזורים בהם נדרש צילום ישר, ממוקד, סימטרי וללא "הפרעות תנועה" מצידי האתר המוגן.

מצלמות אבטחה אלחוטיות (wireless ip camera, wif-camera)

מצלמות אבטחה אלחוטיות מגיעות בדגמי "כיפה" ו"צינור", ובעוד רבים של דגמים כמו מצלמות שולחניות, מצלמות מעקב סמויות ועוד.

המצלמה מאפשרת תקשורת והעברת אות וידאו ושמע באופן אלחוטי אל תוך הרשת הביתית\עסקית ובכך מתאפשר חיבור מקומי\מרוחק למצלמה באמצעות דפדפן, אפליקצייה, תוכנה ייעודית וכו'.

היתרון הגדול של מצלמות אבטחה ביתיות אלחוטיות מטבע הדברים הוא שאין צורך בתשתיות קיימות או בהקמתן וכך ניתן לחסוך בתהליכי התקנה מורכבים של תשתיות וכו'.

לא תמיד משתלם לרכוש מצלמות אלחוטיות מאחר ומחירן גבוה יותר ממחירן של מצלמות אבטחה קוויות (עד פי 3) ולכן יש לעשות שיקול נבון ומקצועי מה יותר כדאי, והכל לפי אותו אתר הנדרש למיגון.

התקנת המצלמות קלה ביותר, שכן לא נדרש כל חיווט מסובך כלשהוא, מלבד חיווט לשנאי אשר מספק מתח חשמלי למצלמה.

ישנם המון סוגים וחברות שונות אשר מייצרות מצלמות אלחוטיות, ויש לבדוק בקפידה את איכות ותכונות המצלמה לפני שרוכשים אותה על מנת שלאחר שנת עבודה, זו תתקלקל ונצטרך ממילא להשקיע ברכישת חדשה.

מצלמות אבטחה ביתיות PTZ

מצלמות אבטחה ביתיות פנימיות, מצלמות אבטחה חיצוניות (indoor ip camera, outdoor ip camera)

אחד הדברים החשובים ביותר בכל נושא התקנות בתחום מצלמות אבטחה, מערכות אזעקה ובכלל בכל תחום אבטחה אלקטרונית הוא התקנת מוצרי האבטחה השונים לפי ייעודם ומטרתם בייחוד בתנאי חוץ, קשים כקלים.

יש לשים לב לרכוש מצלמות בתקנים מחמירים ביותר כאשר נדרש להתקינן בסביבת חוץ, ולתת דגש על עמידותן באותם תנאים.

ישנם כמה וכמה תקנים בינלאומיים קיימים המתויגים על גבי מפרטי המצלמות ומתייחסים לנתונים כאלו ואחרים אשר מתקיימים בסביבת חוץ, כמו רמת אטימות ללחות\מים, עמידות הפלסטיקה החיצונית בפני קרני השמש, טווח טמפרטורת עבודה, רמת אטימות לאבק ולחרקים ועוד.

כאשר איגודים עולמיים יוצרים וקובעים תקן, התקן מוגדר באופן יסודי ופרטני כל שכל תקן מייצג רמת עמידות כזו או אחרת בחוזק כזה או אחר.

התקן מיוצג לרוב בשני ספרות, בעוד שהספרה הראשונה מייצגת עמידות ו\או אטימות מפני דברים מוצקים כמו אבק, חרקים וכו', בעוד שהספרה השנייה מייצגת עמידות ו\או אטימות מפני נוזלים לרבות לחות, מים, סילוני מים, גשם וכו'.

  • לדוגמא: תקן ip54 מתאר אטימות מוגבלת לחדירת אבק ועמיד בפני ריסוס קל של מים (מכל צד), לעומת תקן ip66 אשר מתאר אטימות מוחלטת לחלוטין לאבק, חרקים וכו', ועמיד בפני סילוני מים בלחץ גבוה ביותר.

ישנן מצלמות למשל, שאמנם מספקות תקן מחמיר לתנאי חוץ, אך מוסיפות לפי היתר, כי לאטימה מוחלטת ומקצועית יש להחיל חומרים ייעודים נגד אטימת מים כמו סיליקון, סיקה ועוד.

אנו ממליצים לשים דגש גדול על נושא זה ולא להתפשר בכל הנוגע לסביבת חוץ במיוחד כאשר מדובר בארצנו החמה והיוקדת מצד אחד, אל מול תנאים טבעיים של סביבת חוץ שמייצרים המון לחות (במיוחד בחודשי הקיץ).

מצלמות אבטחה ביתיות PTZ

מצלמות אבטחה נסתרות (hidden spy ip camera)

מצלמות אבטחה נסתרות קיימות בגודל מזערי יחסית שנע לרוב בין 1 ל- 10 ס"מ, ומאפשרות מעקב, ניטור\פיקוח סמוי.

לרוב, במצלמות מסוג זה ישנו כרטיס זכרון מובנה (flash) וההקלטות נשמרות בו עד לנפחים של כ 64GB.

המחיר משתנה ותלוי בעיקר באיכות המצלמה, איכות העדשה ופרמטרים נוספים.

יתרון גדול במעקב סמוי עם מצלמות אבטחה נסתרות הוא שניתן לתעד מעשה פלילי\פשע\עבירה כזו או אחרת אשר קבילות בבתי המשפט, ובכך לחסוך תהליכים משפטיים ארוכים ומייגעים.

מצלמה נסתרת קיימת בדגמים ניידים שאפשר לקחת ולהעבירם ממקום למקום כמו בנעליים, בשרשראות, בדיסק און קי, שעוני קיר, עטים וכו', ובדגמים נייחים אותם יש להתקין ולקבע באזור מסוים דוגמת צעצוע, עציץ, קיר ועוד.

שימוש יעיל ונוסף במצלמות אבטחה נסתרות הוא לתעד ולפקח על מטפלות בקשישים \ילדים תול כדי שממילא המטפלות\מטפלים אינם מודעים כלל שהם מצולמים (להבדיל ממצלמה אשר גלויה לעין), וכך לצפות ולתעד במתרחש באתר\בית\עסק.

מחפשים מצלמות אבטחה איכותיות? ליעוץ ופרטים נוספים על התקנת מצלמות אבטחה עם או ללא ראיית לילה, פנו אל המקצוענים – צוות אלסק מערכות אבטחה.

4.1/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ