התקנת מצלמות אבטחה לבית ולעסק באזור שלך

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

שירות התקנת מערכת מצלמות אבטחה בבית פרטי בצפון

אתם ישנים בשלווה במיטה, אך לא כולם. פריצה יכולה להסתיים באובדן של תכשיטים, כסף מזומן ורכוש במקרה הטוב ובפגיעה בחיי אדם כאשר השוד מסתבך. לכן, רבים מעדיפים להישאר במיטה, בשקט מוחלט ולתת לפורץ לסיים את "העבודה" לשמה הגיע. אך, אם השכלתם לבצע התקנת מצלמות אבטחה לבית, תוכלו לצפות במתרחש בזמן אמת ולדאוג שהפורץ יבוא על עונשו לאחר שיזוהה. כיצד עובדות מצלמות אלה? הכל במאמר הבא.

מחפשים מתקין מצלמות אבטחה? הגעתם לכתובת הנכונה

חלק ניכר מהפריצות הללו במאה ה-21 מתועד ומוביל ללכידה של המעורבים בפשע. אם בעבר המצלמות היו בהישג ידם של בעלי ממון בלבד, היום גם משפחה ממוצעת יכולה לבצע התקנת מצלמות אבטחה באזור המרכז או בכל יישוב בארץ. איכות הצילום השתפרה פלאים ומאפשרת זיהוי מדויק של פני הפורצים כמו גם לוחית הרישוי של הרכב עמו הגיעו למקום – מידע המסייע רבות ללכידת הפורץ בזמן אמת או מעט לאחר שהפריצה התבצעה.

להלן טבלה מפורטת של מצלמות אבטחה שונות עבור בתים, סוגים שונים, מחירים ופירוט פעולתן:

מצלמה סוג מחיר פירוט פעולתן
מצלמת דירה מצלמה פנימית ₪200 מצלמת דירה פנימית עם איכות תמונה גבוהה שמשמשת למעקב אחרי פעילות בתוך הבית. ניתן להתקין בחדרי שינה, סלון וחללים פנימיים אחרים. מצלמה זו מצלמת רק בפנים הבית ומספקת מערכת מובנית לתפעול מרחוק.
מצלמת חצר מצלמה חיצונית ₪350 מצלמת חצר חיצונית עמידה בפני מזג אוויר קשה ומספקת תמונה באיכות גבוהה. היא מצלמת את החצר, כניסת הבית ומעקב אחרי פעילות בחלל החיצוני של הנכס. המצלמה מצוידת בתכונות חכמות כגון זיהוי תנועה והתראות בזמן אמת.
מצלמת בית מצלמה פנימית וחיצונית ₪500 מצלמת בית מספקת את היתרונות של שתי הסוגים הקודמים. היא מצלמת ומעקבת אחרי הפעילות בתוך הבית ובחלל החיצוני של הנכס. המצלמה יכולה להיות מחוברת למערכת ניטור מרחוק ולספק התראות בזמן אמת.
מצלמת רשת מצלמה פנימית וחיצונית ₪800 מצלמת רשת היא מצלמה פנימית וחיצונית שמשתמשת ברשת מחשבים כדי להעביר את התמונה והצילום בזמן אמת. היא מתחברת לרשת הבית וניתן לצפות במידע מהמצלמה בזמן אמת מכל מקום בעולם באמצעות האינטרנט.
מצלמת פאנורמית מצלמה פנימית וחיצונית ₪1,200 מצלמת פאנורמית מצלמת בזווית רחבה ומספקת תצוגה פנורמית מורחבת של כל הסביבה בחלל הבית או החיצוני של הנכס. ניתן לבצע מעקב אחרי פעילות במקומות שונים תוך פעולה אחת. ניתן לשלוט בזווית הצילום ולבצע זום מרחוק.

נא לקחת בחשבון שהמחירים המצוינים בטבלה הם מחירים אידיאליים ויכולים להשתנות בהתאם ליצרנים, ספקים ותכונות המצלמות.

מצלמות במעגל סגור או מצלמות המעבירות את התכנים און ליין

מצלמות האבטחה נחלקות לשני סוגים עיקריים – מצלמות במעגל סגור המתועדות באמצעים "קלאסיים" במתחם בו הן מוקלטות ומשודרות למסך מקומי וכן מצלמות IP המעבירות את התכנים לאחסון מקומי תוך שמירה של גיבוי באחסון מרוחק וצפייה מכל מקום בעולם דרך האינטרנט. לכל אחת מהשיטות הללו יתרונות וחסרונות ולכן מתקיני מצלמות אבטחה ימליצו לרב על שילוב חכם בין השיטות. מחד, האפשרות לראות ולתעד את המתרחש בבית או בעסק בזמן אמת ומאידך לשדר ללא תקלה למסך מקומי ולציוד המקליט את המתרחש.

איכות השידור – כמה פריימים לדקה?

תיעוד השידור ממצלמות האבטחה יכול להתבצע בצורה רציפה כאשר כל תנועה מתועדת, או באמצעות שידור שאינו רציף (הקלטה של כל 5-10 שניות). הבחירה בצורת השידור של הנתונים יכולה להיות מבוססת על צרכים משתנים (לדוגמה – אזור שאינו פעיל יכול להיות מנוטר בצורה פחות אינטנסיבית) וכן על המקום שאנו מעוניינים לאחסן בזמן הצילום. כמובן שצילום רציף ידרוש שטח גדול יותר לשמירת המידע. בעידן הטכנולוגי המתקדם של היום ניתן לבצע גיבויים של המידע למתקן חיצוני המכיל שטח אחסון עצום וכך לשמור שעות רבות של הקלטה המיועדת לשימוש עתידי.

צילום בזמן אמת – מה העובדים שלכם עושים כאשר אתם לא במשרד?

התקנת מצלמות אבטחה יכולה להתבצע גם עבור חברות המעוניינות בניטור שוטף של צוות העובדים. ציינו לעיל סיטואציות בהן העסק עשוי לעבור שוד או פריצה על ידי גורם חיצוני, אך מה קורה אם דווקא ידו של אחד העובדים הפעילים במעל? במצב זה נרצה למקום מצלמות אבטחה בתוך שטח המשרד כאשר חלק מהן יכולות להיות מצלמות נסתרות וכן להשתמש במצלמות גלויות על מנת ליצור הרתעה. מתקיני מצלמות אבטחה מנוסים ידעו להמליץ על המיקום המדויק של כל מצלמה על מנת להגיע לכיסוי מקסימלי של החלל.

צילום בבנייני מגורים – האם מותר למקם מצלמה בכל מקום?

בבנייני מגורים קיימת רגישות רבה יותר להצבת מצלמות ביחס לפרויקט של התקנת מצלמות אבטחה לבית פרטי. הסיבה לכך נובעת משמירה קפדנית על חוקי הפרטיות של הדיירים המתגוררים בבניין ושל אורחיהם. למשל מצלמה המוצבת בחדרי מדרגות לא יכולה להיות מצלמה נסתרת. אלא יש לגרום לכך שידעו על נוכחותה בשלט מיוחד. בבנייני מגורים נראה פעמים רבות את המצלמות ממוקמות בכניסה לחניונים ובתוכם וכן לצד הפתחים השונים המיועדים לכניסה וליציאה מהבניין.

מדוע חשוב להתקין את המצלמה על ידי חברה מקצועית?

היום ניתן לרכוש מצלמות אבטחה בסיסיות גם ברשת האינטרנט, אך החסרונות בהתקנה של מצלמות אלה בצורה שאינה מקצועית הם רבים. ראשית, הבחירה של מיקום המצלמה אינה מתבצעת בצורה אופטימלית, שנית בחירת סוג המצלמה איכותה ואף היכולת שלה לצלם בתנאי תאורה משתנים עשויה להיות לוקה בחסר מתוך חוסר ניסיון. החיסרון השלישי הוא חוסר התאמה של מצלמות הממוקמות בחללים חיצונים לתנאי מזג אוויר קיצוניים וכן עבירה על חוקי הפרטיות המתבצעת בתום לב אך עשויה לסבך את מנהלי התחזוקה של הבניין בתביעות מיותרות.

לסיכום, התקנת מצלמות אבטחה לבית ולמשרד כדאי לבצע בסיוע חברה המתמחה בהתאמה של מערכת המצלמות לכל צורך, תוך התחשבות בשלל פרמטרים הנוגעים למיקום המצלמה, לשמירת על אורך החיים שלה, לבחירה נכונה של אחסון הנתונים שנשמרו בה ואף לשמירה על חוקי הפרטיות במקומות ציבוריים בהן היא מותקנת.

בחירת המתקין הנכון

בחרתם להתקין את מערכת האבטחה בעצמכם? בין אם אתם מתקינים מצלמה בודדת או מערכת במעגל סגור מרובת מצלמות, המדריך המתומצת הבא יסייע לכם להבין מעט יותר כיצד מומלץ להתקין את המערכת, מהן אופציות ההגדרות ומה כרוך בהתקנה במושגים טכניים.

  • מתקיני מצלמות מקצועיים: מתקיני מערכות האבטחה המקצועיים שלנו יעניקו לכם את השירות המקצועי שחיפשתם. יחד, נכין תכנית פריסת מצלמות תוך התחשבות במסגרת התקציב שתגדירו.
  • התקנת מערכות במעגל סגור: מתקיני מערכות האבטחה המקצועיים שלנו יעניקו לכם את השירות המקצועי שחיפשתם. יחד, נכין תכנית פריסת מצלמות תוך התחשבות במסגרת התקציב שתגדירו.
  • שירות התקנות כלל ארצי: מתקיני המצלמות שלנו פרוסים ברחבי הארץ: אילת, באר שבע והדרום, אשקלון, אשדוד, ירושלים והסביבה, רחובות, חולון, בת ים, ראשון לציון, תל-אביב ורמת גן, חדרה, חיפה, טבריה והצפון.

אתר "אלסק" מתעדכן באופן שוטף במאמרים מקצועיים בתחום מצלמות האבטחה וטמ"ס

ובכלל: מצלמות וריפוקל (digital zoom, (varifocal, עדשות מצלמות שונות, מערכות זום דיגיטלי, מצלמות רשת (IP או 'webcam'), מצלמה ממונעת (PTZ), אנליטיקה, מצלמות ענן, מצלמות אנלוגיות, מצלמות צינור, מצלמות כיפה, אנטי-ונדל, מצלמות מממוגנות ועמידות במים, AHD,זיהוי תנועה, ראיית לילה, מצלמות זעירות, מצלמה מוסלקת, מצלמות נסתרות, מצלמות מוסלקות בגלאים שונים, HDCVI, עדשות משתנות, פרוטוקולים, תקני תקשורת, 25fps,26fps,30fps,50fps,60fps,onvif,cmos, ftp,lux,mega-pixel,mpeg,mjpeg,jpeg,wdr,poe,ethernet,resolution,tilt,zoom,ccd,iris ,balun ,auto-iris ,exposure, כבלי קואקס (pal, מערכות הקלטה שונות (nvr,dvr,router,forwarding,port,dns,ddns,rs-232,rs-485,input,alarm input, sata,h.264,h264,compression,bandwidth,main-stream-sub-stream,rj-45 tb,h.264+,vga,hdmi,i\o ,video ,audio ,app ,hybrid ובמוצרים חדשים של החברות הטובות בעולם (Avigilon ,Geovision ,Tiandy ,Provision ,Hikvision)


מחירי התקנת מצלמות אבטחה

מחיר התקנה תלוי במשתנים רבים ביניהם:

  • אזור מגורים (מחולק לפי: אילת, באר שבע והדרום, תל אביב והמרכז, ירושלים והסביבה, חיפה והקריות, עפולה טבריה, צפון והגליל).
  • מהו הציוד הרצוי? האם תרצו לשדרג מערכת קיימת? לרכוש מערכת חדשה?
  • איזה סוג מצלמות אבטחה נחוצות לך? האם תבקש מצלמות רשת אינטרנטיות? מצלמות אנלוגיות או דיגיטליות?
  • איזה סוג מכשיר הקלטה הנך צריך?
  • האם תבקש לשלב במערכת גם ערכת אזעקה? אולי אפליקציה לנייד שתודיע לך על חדירה בכל עת ובכל מקום בעולם?
  • האם שקלת התקנת מערכת בית חכם?

מערכות תיעוד והקלטה מורכבות ממשתנים רבים ומשלבות טכנולוגיות שונות. צרו עימנו קשר ועזרו לנו לעזור לכם. יחד נתאם ציפיות ונבנה עבורכם תוכנית אבטחה מסודרת שתבטיח את אבטחת ביתכם או עסקיכם בצורה הטובה ביותר תוך שמירה על טווח התקציב שברשותכם.

המלצות להתקנת מצלמות אבטחה בבית או בעסק

כשזה מגיע לביטחון המשפחה שלך ובאי העסק שלך, אתה תמיד צריך לסמוך על תחושת הבטן שלך, אבל כדאי שתשאל את עצמך כמה שאלות קשות ושתתפקד כפרקליטו של השטן. לדוגמא, שאלה קריטית וחשובה היא לשאול את עצמך היכן לדעתך נכון להתקין את מצלמות האבטחה? שאלה נוספת העולה היא מהן נקודות החולשה בשטח שלך? שאלות נוספות שמומלץ שתשאל הן האם יש לך כניסות אחוריות ונסתרות, חלונות או דלתות שיכולת להוות גישה קלה לפורצים? האם לך או לבעלים הקודמים היו פריצות לשטח?

אתה מכיר את הנכס שלך הכי טוב

הנקודה היא, שאתה מכיר את הנכס שלך הכי טוב. לכן, אף על פי המלצותיו של מתקין מערכות אבטחה מנוסה ומקצועי, אתה מוכשר בהערכת הדרך הטובה להגן על עצמך מפני אורחים לא רצויים. בשיתוף פעולה עם המתקין, תוכלו להגות את תוכנית ההגנה הטובה ביותר.

מיקומי המצלמות רלוונטיים. האם מצלמה גלויה או נסתרת? מרתיעים אך שבירים?

  • כתבה מומלצת: 4 טיפים למיקום מצלמות אבטחה ביתיות

תמיד אפשר להתפשר על "השיטה ההיברידית"

התקנת סט מצלמות אבטחה אמיתיות בטווח שאינו נגיש לחבלה, במקביל להתקין מצלמות דמה, מהסוג שנראה אמיתי לחלוטין כמובן, סביב השטח שלך. כך אם נשברת מצלמה ממצלמות הדמה העלות נמוכה ולא ינזק צילום הוידאו.

מצלמות נסתרות כפתרון בטיחות מתקדם ואיכותי

מצלמות נסתרות (המכונות גם "מצלמות מוסלקות") מחוברות למערכת הקלטה בדומה לכל מצלמות אבטחה אחרות, אך הן בעלות עדשה זעירה המכונה בתעשייה "ראש סיכה" (באנגלית: pinhole). את מצלמות האבטחה הנסתרות ניתן להסוות באביזרים שונים (למשל: שעון מעורר, קולב, גלאי עשן, שנאי ועוד). המצלמות המוצעות לבחירה בשוק נבדלות בעיצובן ובזמן הסוללה הנטענת שלהן.

המצלמות הנסתרות משמשות בעיקר אנשים המעוניינים לנטר אחר המתרחש כאשר הם נעדרים מביתם, למנוע פריצות וגניבות, וכמו כן, גם לפקח ולהשגיח על המטפלת ההמונה על הטיפול בילדים או בהוריהם המבוגרים. התקנת מצלמות אבטחה נסתרות בבית, בחצר, בעסק, ובמקומות ציבוריים, הינה אחת הפתרונות הטובים ביותר לשמירה על ביטחוננו ורכושנו.

מיקום המצלמות

מצלמות אבטחה נדרשות במקומות רבים, כגון: בלובי בניין מגורים, בתי עסק, בתים פרטים. בבנייני רבי קומות משותפים ובחניונים, מרכזי מסחר, רשתות מזון ומסעדות, ארגונים גדולים, מפעלים ומחסנים. שירות המדינה (מוסדות ציבוריים ושטחים ציבוריים), בתי ספר וגני ילדים \ פעוטונים, מעקב אחר המטפלת של התינוק או הקשיש וכו'.

מצלמות האבטחה מהוות הרתעה, ההקלטות של האירועים ותיעודם משמשים כהוכחות בבתי המשפט, ומסייעים רבות למנגנוני האכיפה לפענח פשעים ולהביא את האשמים בביצועם לדין. היות וקיימים אינספור דגמי מצלמות, בחירת המצלמה חייבת להיעשות בהתאם לדרישה, למיקום ולתנאי הסביבה, מרחקים, תנאי תאורה ועוד.

5 מקומות בהם מומלץ להתקין מצלמות אבטחה ביתיות

1. דלת כניסה

ההערכה היא ש-34% מכלל הפריצות לבית מתרחשות דרך דלת הכניסה הראשית לבית. לכן, מומלץ להתקין מצלמת אבטחה כמעקב על דלת הכניסה הראשית. על מנת למנוע מפורץ לחבל במצלמה, התקן אותה בגובה של קומה שנייה. או אפילו בתוך הבית וכוון אותה לעבר דלת הכניסה. אם ביתך הוא בעל קומה אחת בלבד, חשוב על להגן על המצלמה וחוטיה מפגיעות חזותיות.

טיפ מתקין מצלמות ומערכות מומחה: כיום, ניתן להתקין מצלמת אבטחה מתקדמת בחור ההצצה של הדלת, כך שתוכל לראות מי דופק לפני הפתיחה. אל תהסס להתייעץ עם מתקיני מערכות האבטחה המומחים שלנו.

2. דלת אחורית

22% נוספים מהפריצות לבתים מתרחשות דרך הדלת האחורית. לכן, מומלץ למקם מצלמה למעקב אחרי הגישה האחורית לבית. בנוסף, כניסה צדדית לבית היא כמו גישה אחורית. כך שבשורה התחתונה, התקן מצלמה על כל דלת כניסה לשטח. שוב, השתדל לעשות מאמץ להתקין את המצלמה הרחק מידיי הפורצים תוך שאתה עושה הכל על מנת להגן עליה מחפצים כמו אבנים, מקלות או כל דבר שהפורץ ינסה להשתמש בו על מנת לחבל במצלמה.

טיפ מתקין מצלמות ומערכות מומחה: התקן מצלמה שהיא גם חסינת מים ומצוידת בראיית לילה. ההמלצה היא להתקין מצלמת כיפה של אחת החברות המובילות בשוק – מומלץ להתייעץ עם המומחים.

3. חלונות שאינם פונים לרחוב

פורצים לרוב נכנסים לבית על ידי שבירת חלון אחורי – חלון שאינו פונה בגישה ישירה לצד הרחוב. בכך, הם מפחיתים את הסיכוי להיתפס כאשר הם מבצעים את הפריצה . השתמש בזה כנגדם והתקן מצלמה בכל איזור בבית שלא ניתן לראותו מהרחוב.

טיפ מתקין מצלמות ומערכות מומחה: האופציה הכי טובה בנושא היא להתקין מצלמה אלחוטית המקנה לבעלים את יכולת השליטה עליה מרחוק, כזו שניתן להפעיל על ידי מכשיר סלולרי או טאבלט.

  • כתבה מומלצת: טיפים לאבטחת חלונות הבית ומניעת פריצות

4. חצר אחורית/שער צידי

פושעים אוהבים חצר אחורית טובה. התקן מצלמה עם חיישן תנועה, זרקור וראיית לילה על מנת להגן על ביתך והחפצים בו.

טיפ מתקין מצלמות אבטחה מומחה: התקן מצלמות במקום גלוי לעין. בדרך כלל פורצים שרואים את מצלמות האבטחה מוותרים מראש. לקבלת הצעות מחיר, פנה לאחד מבעלי המקצוע באתרנו.

5. מדרגות גישה למרתף

למרתפים רבים יש חלונות/דלתות, או לפחות חלון קטן אך גדול מספיק שניתן לזחול דרכו. מקם מצלמה שמכוונת למדרגות המובילות מהמרתף לתוך ביתך על מנת להקליט פורצים המנסים להתגנב בדרך תת קרקעית אל ביתך.

טיפ מתקין מצלמות אבטחה מומחה: כאשר מדברים על אבטחת המרתף, מומלץ להתקין גלאי תנועה בנוסף למצלמה בעלת יכולת ראיית לילה. לא מעט מספקי מערכות האבטחה מציעים מצלמות בעלות חיישן תנועה ואינפרא אדום.

ההערכה היא ש-34% מכלל הפריצות לבית מתרחשות דרך דלת הכניסה הראשית

מערכות CCTV

מחפש מצלמות אבטחה כולל התקנה? בין אם הנך מאילת, דרום הארץ, הצפון, ירושלים והסביבה או תל אביב והמרכז, באינדקס אלסק תמצא את בעל המקצוע המתאים לפרויקט שלך.

התקנת מצלמות אבטחה אינה דבר של מה בכך – יש לשקול משתנים רבים תוך לקיחת מסגרות תקציב בחשבון. בהצלחה.

להצעות מחיר ויעוץ מקצועי, פנו אלינו – המקצוענים באבטחה.

קישורים מומלצים

מדריך התקנת מצלמות אבטחה

מעוניינים להתקין מצלמות אבטחה לבד? כדאי לדעת למה:

  1. ניטור\פיקוח כללי של סביבת פנים וחוץ של הבית\העסק?
  2. שמירה על ילדים?
  3. הרתעה מעולה נגד פורצים\גנבים (בדיוק באותו האופן במערכות אזעקה)?
  4. פיקוח וניטור על קשישים\מטפלות וכו'?
  5. פיקוח על עובדים בעסק באופן כללי ובפרט נגד גניבות?
  6. ניטור קופות?
  7. ניטור ופיקוח באתרי בנייה?

אלו רק דוגמאות בודדות וכמובן שישנן עוד רבות ומגוונות והכל לפי הדרוש באותו בית\אתר.

על מנת לעשות מעט סדר במונחי יסוד, עלינו להבין בדיוק מהו פירושו של כל מונח ומונח

עקב תאוצה מטורפת בטכנלוגיות השונות בכל הקשור לתחום מצלמות האבטחה "נולדו" המון ביטויים שהצליחו לבלבל את כולנו ובעיקר את הלקוחות\משתמשים.

אם נדבר על ראשית הדרך, הרבה לפני עידן האינטרנט, מערכת מצלמות אבטחה הוגדרה כמצלמת מעקב ('survelliance camera', 'survelliance systems') או בביטוי הנפוץ ביותר שכולנו מכירים – טלויזיה במעגל סגור שנקראת בשפה המקצועית – אנגלית 'cctv'.

cctv – closed-circuit television טלוויזיה במעגל סגור

טלוויזיה במעגל סגור – כשמה כן היא – כלומר, מצלמה או מצלמות, אשר מותקנות בשטח\בית\אתר\עסק, בעוד שכולן מתנקזות\מחוברות למערכת הקלטה\מחשב שמהווה כ"תחנה אחרונה" של כל המצלמות, וממנה (מערכת ההקלטה) והלאה אין כל חיבור כזה או אחר להתקן\ים נוספים.

בכדי לחדד את ההסבר. המצלמות יתחברו למערכת הקלטה\מחשב (שמחובר למסך\מסכים). ישנו אדם אחד שמורשה ואחראי על המערכת ורק הוא יכול להיכנס לאותו החדר בה מותקנת מערכת ההקלטה, לנטר אותה, לצפות במצלמות, בהקלטות וכו'.

בדיוק על אותו עיקרון של כספת בבנק – הגישה לכספת הינה מקומית בלבד, ורק לאדם אחד בארגון יש את המפתח לכספת.

לשיטה זו של CCTV, ישנן יתרונות רבים אך גם חסרונות

יתרונות

  1. אין גישה מרחוק למערכת לצורך ניטור ופיקוח מצלמות – גישה מקומית בלבד.
  2. המוח של המערכת באתר\בית\עסק בלבד.
  3. אי אפשר לדעת בכל זמן נתון מה מתרחש באתר המוגן – בגלל שאין גישה מרחוק.
  4. הבית\ארגון,עסק תלוי רק באדם אחד – מורשה לצורך ניטור המערכת והמצלמות.

אם תתעמקו, והבנתם נכון, כל היתרונות הנ"ל הן בעצם גם החסרונות.

מערכות ההקלטה החדשניות "קיבלו" חיבור רשתי. משמע, חיבור אינטרנטי המתחבר לרשת הביתית\עסקית ככל מחשב אחר שקיים באותו האתר. וממילא "קיבלו" אפשרות גישה מלאה מרחוק. גם למערכת ההקלטה לכשעצמה, ועם הזמן גם לכל מצלמה ומצלמה.

בכל זאת, ומטבע הדברים, למרות שמערכות ההקלטה כבר חשופות לחלוטין לגישה מבחוץ, עדיין בשפה המקצועית הן נקראות 'cctv'.

טוב לדעת – עד היום, במיוחד במקומות בטחוניים כאלו ואחרים, עדיין קיימות מערכות 'cctv' "אמיתיות", בדיוק באותו האופן שבמקומות הבטחוניים הללו, רשת האינטרנט סגורה לחלוטין – כלומר -פנימית בלבד – ללא חיבור לרשת החיצונית (wan).

המצלמות השתכללו מאד

המצלמות השתכללו במאד. התעשייה מתמקדת בייצור של מצלמות רשת. כלומר מצלמות שמתחברות ישירות לרשת הביתית\עסקית (ולא באופן\חיבור אנלוגי למערכת ההקלטה). וממילא מאפשרות חיבור ישיר ועצמאי לכל אחת ואחת מהן, ולא מחייבות חיבור ישיר. ההקלטות במצלמות אלו מתבצע על גבי כרטיס זכרון הקיים בתוך המצלמה. כמו גם ממשק רשתי מלא אליו ניתן להתחבר מכל סמארטפון. ובכך לנטר את אותה המצלמה, להקליט באופן יזום ועוד.

כיום, מערכות ההקלטה הרשתיות (dvr, nvr) חכמות להפליא, מתחברות לרשת ומאפשרות גישה מלאה מרחוק עם ניטור מלא כולל צפייה בזמן אמת בכל מצלמה ומצלמה, ניטור אירועים לאחור, ניטור הקלטות לאחור, הקלטות יזומות, הוספת משתמשים מורשים בהתאם וכל זאת על קצה קצהו של המזלג.

שלב התקנה 1: אפיון השטח הדרוש למיגון

ראשית כל, רשום לפניך את המטרה שלשמה הינך מתקין מערכת מצלמות אבטחה.

בחירת ואפיון מצלמות

התחל לבדוק את השטח ולסמן על גבי טיוטה היכן להתקין כל מצלמה. עשה זאת בהתחשב במיקום המצלמה ובהנחה וזו "מכסה" את אותו אזור הנדרש למיגון. הבט סביב, גם בחוץ וגם בפנים הבית\העסק. רשום באופן מסודר נקודות תורפה קיימות בעבורן תצטרך להחמיר במיגון באותו האזור.

קח בחשבון אלו מצלמות יותקנו בסביבת חוץ ובסביבת פנים בדגש על סביבת חוץ שכן תצטרך לרכוש מצלמות בהתאם ועם תקנים מחמירים. בנוסף, עליך לזכור שגם הקמת תשתית חיצונית למצלמות כרוכה בידע ובנסיון רב. קח בחשבון את תכונות המצלמה הנדרשות עבור כל מצלמה ומכל סוג.

ראיית לילה – חשוב לזכור – לא למקם את המצלמות קרוב מדי לקיר\חפץ גדול אשר ממול, שכן במצב כזה, משדר האינפרא המשמש לראיית לילה, "יסתנוור" ויגרום לבסוף לתמונה לבנה ומסנוורת, ובפועל לא תתאפשר צפייה במצלמה כלל (תמונה מעוותת כליל).

על התכונות השונות של המצלמות (מצלמות כיפה, מצלמות גוף ועוד) וסוגיהן תוכלו לקרוא במאמר סוגי מצלמות.

לאחר שהחלטת איזה מצלמות להתקין והיכן, כעת עליך לרכוש מערכת הקלטה ייעודית.

בחירת ואפיון מערכת הקלטה

ראשית, חשוב היטב היכן הינך עומד להתקין את מערכת ההקלטה. מאחר וכיום ברוב המקרים נתקין מצלמות רשת, לא מחייב שכל התשתיות של המצלמות תגיע במדויק למיקום מערכת ההקלטה, שכן, נוכל לחבר כל קבוצת מצלמות רשת למפצל רשת מקומי (switch, poe switch)  ואת אותו מפצל רשת לחבר לרשת המקומית באתר\בית\עסק.

בהתקנה של מצלמות אנלוגיות גרידא(כבל RG 59 חיבור BNC) ,נהיה חייבים לקחת בחשבון שמיקום מערכת ההקלטה הינו המיקום אליו מתנקזות כל המצלמות המותקנות בפועל באתר.

ישנה חשיבות עליונה במיקום התקנת "מוח"\בקרה של מערכת האזעקה שכן יש להסוות את אותו ה"מוח" מפני ניסיון גילוי וחשיפה ע"י פורץ, גנב – בדיוק באותו האופן עלינו להסוות את מערכת ההקלטה. מערכת ההקלטה אמורה להתחבר בפועל גם לרשת הביתית\העסקית. וכמובן אמורה להתחבר למקור חשמל (שקע חשמל). אם אתם עכשיו מחייכים וצוחקים ואומרים לעצמכם – ברור! תתפלאו אלו דברים קורים בשטח ואלו טעויות מתרחשות מבלבול "תמים" ביותר.

מיקום ההקלטה נבחר. כעת יש לחשוב איזו לרכוש שתתאים. יש מבחר עצום ומבלבל ביותר, הן מבחינת חברות יצרניות והן מבחינת הסוגים הרבים.

שים דגש בבחירת מערכת ההקלטה על תכונות בסיסיות כמו:

  1. כמה מקסימום מצלמות ניתן לחבר למערכת ההקלטה – ניתן לקרוא בנושא זה במאמר: 10 טיפים לרכישת  dvr, nvr.
  2. נפח אחסון של מערכת ההקלטה בהתאם לכמות ההקלטות הנדרשת. וכל זאת בהתחשב בכמות המצלמות שהינך מעוניין שיצלמו בפועל.
  3. אפשרות להקלטת אודיו בנוסף להקלטת וידאו. תלוי גם במצלמה\ות שמסוגלות להקליט שמע אך גם במערכת ההקלטה.
  4. מוצאים\ממסרים – להפעלת צרכנים כאלו ואחרים כמו שערים חשמליים, אורות, דוד-מים וכו'.
  5. ממשק נוח ואיכותי – חשוב ביותר גם בבחינת ממשק אינטרנטי. ממשק תוכנתי למחשב, ממשק סמארטפון (אפליקציה).

בשלב זה, לאחר שבחרת במצלמות האבטחה ובמערכת ההקלטה קח בחשבון חומרים נוספים שידרשו להתקנה בפועל:

  • כבילה וחיווט – כבלי רשת מהמצלמות למערכת ההקלטה -poe – כלומר שמכל מצלמה "ירוץ" כבל רשת למערכת ההקלטה ודרכו תתאפשר גם העברת נתונים (אודיו\וידאו) וגם הזנת מתח למצלמה.
  • מחברי רשת – יש ללחוץ בהתאם מחברי רשת לכל אחד מצידי הכבל לכל מצלמה בעוד לוקחים בחשבון שמצלמות רשת מגיעות לרוב עם מחבר "נקבה" (שגם אותו יש לדאוג ולאטום בקופסא או באזור ממוגן מים לחלוטין!) אליו נחבר את מחבר ה"זכר".
  • יחידת אל פסק UPS – מעולה להצטייד ביחידה שכזו, שתחובר בפועל גם למערכת ההקלטה וגם למצלמות המותקנות, שכן, במקרה של הפסקת חשמל או הפלת מתח זדונית יזומה, המערכת תמשיך להתקיים ולהקליט ותשלח התראה בהתאם לפי הגדרה מראש. מומלץ לקחת יחידה בקיבולת גדולה "להחזיק" את מערכת ההקלטה והמצלמות בזמן הפסקת חשמל.
  • סיליקון – מוצר חשוב ביותר! בכל התקנת מצלמות שמתבצעת בסביבה חיצונית יש לתת דגש על החלת סיליקון באזורים חשופים לכניסת מים ולחות. לאטום אותם באופן מקצועי. חדירת מים ולחות הינה הרסנית באופן אבסולוטי ותגרום נזק בלתי הפיך למצלמה ולתשתית.
  • תעלות – אם באתר הנדרש למיגון אין הכנות מראש של צינורות לתשתיות למצלמות, עליך להתקין תעלות חיצוניות בהתאם, ולאטום אותם היטב. גם את התעלות יש לאטום היטב למניעת חדירת מים.

שלב התקנה 2: התקנת מערכת האבטחה בפועל

התקנה בפועל של מערכת מצלמות אבטחה יכולה להיראות כדבר של מה בכך. אך תגלו ובמהרה שגם זה סוג של אמנות אשר דורש נסיון רב ומיומנות.

אם אתם חובבנים ופשוט אוהבים לקרוא ולהחכים אנו מציעים לכם להזמין מתקין מצלמות אבטחה מקצועי. ובזה להסיר דאגות מליבכם. ואם החלטתם שאתם בעניין ההתקנה אז קדימה…

הכנת תשתיות וחיווט

החלו בתכנון והקמת התשתיות תוך כדי קדיחה והתקנת דיבלים בהתאם. על גביהם תותקן התעלה מהיכן שתותקן המצלמה בפועל ועד לנקודה בה תתחבר למערכת ההקלטה. יש לזכור שבכל הקשור לתשתיות חיצוניות, לשים דגש בהתקנה על איטום התעלות. האיטום נעשה עם סיליקון ושימוש עם כבל רשת איכותי ועמיד.

חשבו מבעוד מועד את אורך הכבל הנדרש בכל תשתית של מצלמה. השאירו לפחות 1 מטר כבל לפחות בכל צד של הכבל. גם בצד של המצלמה וגם בצד של מערכת ההקלטה.

התקנת המצלמות

חשוב לשים לב אל מתקן ההתקנה, ויש לקרוא בעיון רב את המדריך המצורף. וכמובן לבצע התקנה באופן יסודי ביותר. התקנה של המצלמה והמתקן הייעודי שלה משתנים בהתאם לסוג המצלמה (מצלמת כיפה, מצלמת צינור וכו').

בסוף כל הכנת תשתית והנחת הכבל בתוכה, סמן בכל צד של כל כבל רשת שייכות. ובכך תמפה את כל המערכת ותוכל לתחזק את התשתיות באופן קל ופשוט בעתיד. שימו לב לא לחזק לגמרי את המתקן של המצלמה. אחרת תידרש לאחר שתסיימו להתקין ולחווט את כל המצלמות לבצע בדיקות ויזואליות. ובנוסף יש למקם סופית את זווית המצלמה. כך שזו תצלם באופן תקין וכפי הנדרש את אותו האזור.

ראיית לילה – חשוב לזכור – לא למקם את המצלמות קרוב מדי לקיר\חפץ גדול אשר ממול, שכן במצב כזה, משדר האינפרא המשמש לראיית לילה, "יסתנוור" ויגרום לבסוף לתמונה לבנה ומסנוורת, ובפועל לא תתאפשר צפייה במצלמה כלל (תמונה מעוותת כליל).

לאחר שהתשתיות מוכנות והכבלים לחוצים עם מחברים בהתאם. כל שעליכם לעשות הוא לחבר את כל כבלי המצלמות אל תוך מערכת ההקלטה באופן מסודר. ולאחר מכן להזין מתח חשמלי למערכת ההקלטה.

שלב התקנה 3: הפעלת המערכת והגדרתה

ישנן המון הגדרות שניתן לבצע, אך עם זאת, הכל לפי הדרוש באותו אתר הנדרש למיגון.

ראשית, יש להיכנס לממשק מערכת ההקלטה דרך דפדפן או באופן מקומי (אם מחובר מסך). להתחיל להגדיר בכל כניסה של מצלמה כתובת IP בהתאם (ip address). כמובן, שבנושא זה יידרש ידע מתקדם מעט בנושא רשתות. שכן יש להגדיר כתובות גם למערכת ההקלטה וגם לכל מצלמה ומצלמה.

הדבר המומלץ ביותר, הוא לבצע את השלבים הרשומים במדריך המצורף. ולוודא שביצענו בהצלחה כל שלב.

לאחר הגדרה נכונה של כל מצלמה ומצלמה יש לבצע ניטור ראשוני. לוודא שאכן אנו רואים באופן תקין את כל אחת מהמצלמות המחוברות בפועל למערכת ההקלטה. לכוון זוויות צפייה לכל אחת ולוודא חיזוק בפועל של מתקני חיבור המצלמות לקיר\תקרה. אם נתקלנו בבעיה כלשהיא, ואין אות וידאו מאותה המצלמה. יש לבצע שלילה ולוודא תשתית תקינה, כולל חיבור ולחיצה תקניים של הכבל. לאחר מכן להתחבר באופן מקומי למצלמה (עם כלי טכנאי ייעודיים) ולשלול בעיה במצלמה.

כמובן, שלכל מצלמה ישנן ההגדרות שלה. וניתן לכוון באופן אינדיבידואלי לפי כל מדריך של אותה מצלמה.

בצעו פתיחת\הפניית פורטים בהתאם למערכת ההקלטה לטובת גישה מבחוץ. בין אם באמצעות דפדפן אינטרנט (web) ו\או תוכנת ניהול וידאו (vms). או אפליקציה מהסמארטפון (android \ ios app).

לרכישת מצלמות אבטחה וייעוץ הרגישו חופשי לפנות למתקיני מצלמות האבטחה המופיעים באינדקס שבתפריט צד.

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנו אלינו, צוות אלסק מערכות אבטחה.

שאלות ותשובות בנושא התקנת מצלמות ומערכות אבטחה

כמה עולות מצלמות אבטחה?

התשובה כמובן תלויה בהמון משתנים כמו איכות המצלמות, היצרן, כמות, אופן התקנה רצוי ועוד. באתר אלסק ניתן למצוא סטים של מצלמות אבטחה החל מ- 2490 שח בלבד. הסט כולל 4 מצלמות אינפרא 5 מגה פיקסלים. DVR מערכת הקלטה 8 ערוצים ברמה FULL-HD היברידית 5 מגה פיקסל, חווט ועבודה והדרכה ללקוח, אפליקציה איכותית לצפייה במצלמות מרחוק.

האם מומלץ לקנות מצלמות IP אלחוטיות?

כמו בכל מוצר, למצלמות אלחוטיות יתרונות וחסרונות משלהן. קשה לספק תשובה חד משמעית לשאלה זו אם אין לנו פרמטרים חיוניים כמו היצרן, מקום ההתקנה הרצוי ועוד. כפי שאנו ממליצים תמיד, אם אינכם מיומנים בתחום ורוצים בטחון ושקט נפשי, פנו למתקין מצלמות אבטחה ומערכות אזעקה מקצועי.

איך למקם את המצלמות?

מיקום מצלמות האבטחה הינו הפרמטר החשוב ביותר. ולרוב, הוא שיקבע אם ההתקנה בוצעה בצורה האופטימלית ביותר תוך ניצול תפוקה מלאה של המערכת, או ניצול חלקי ובכך בזבוז מיותר של כסף. אנא צרו איתנו קשר ויחד נוכל לפענח את אופן ההתקנה הטוב ביותר לצרכים שלכם.

האם אתם גם מתקינים מצלמות?

בהחלט. חלק מהשירותים שאנו מספקים כולל התקנה מקצועית של מצלמות, אזעקות ואינטרקום. בין אם ההתקנה נדרשת בבית פרטי, בניין משותף, משרד קטן, בית עסק או בניין משרדים גדול. צרו איתנו קשר עוד היום לתיאום טכנאי.

4.4/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ