מצלמות אבטחה אלחוטיות לבית ולעסק

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

מצלמות אבטחה

מצלמות אבטחה אלחוטיות לבית \ לעסק

מצלמות אבטחה אלחוטיות: שאלות נפוצות

מצלמות אבטחה אלחוטיות (דיגיטליות או אנלוגיות) אינן מומלצות בכל סיטואציה. בכתבה הבאה, נענה על כמה מהשאלות הרבות שלקוחות מרבים לשאול בנוגע למצלמות אלחוטיות כגון: מהם טווחי השידור? כיצד ניתן לשפר טווחי קליטה? איך להימנע מהתנגשויות תדרים ועוד.

למצלמת אבטחה חוטית (או קווית), יש כבל וידאו דרכו מועברת אות הוידאו מהמצלמה למכשיר ההקלטה (dvr) ו\או הצפייה (צג).

מצלמה אלחוטית לעומת זאת, אינה זקוקה לכבל וידאו. במקום, היא מעבירה את אות השידור באופן אלחוטי למכשיר הקלטה ותיעוד אלחוטי שביכלתו לקלוט את האותות. אף על פי שמצלמת אבטחה אלחוטית דיגיטלית מתומכרת מעט גבוה יותר ממצלמה קווית, מצלמות אלחוטיות יכולה לסייע בחיסכון של כסף באופן שוטף. למשל, מצלמות אלחוטיות לא דורשות את כל מערך הכבילה הכרוך בין כל המצלמות ומכשירי ההקלטה במערכת, מה שיכול לסייע בהפחתת מחיר ההתקנת המערכת.

עובדה נוספת שכדאי לציין היא שניתן להתקין מצלמות אבטחה אלחוטיות במקומות בהם לא ניתן להתקין מצלמות רגילות, כגון בתים שכורים בהם בעל הנכס לא מאשר הרצת כבלים לאורכם ורוחבם של קירות ותקרות הבית.

1. שאלה: האם מצלמה אלחוטית דורשת מתח חשמלי?

תשובה: כן. מצלמות אבטחה אלחוטיות דורשות שני מקורות מתח. מקור אחד שמחובר למצלמה ומקור נוסף עבור המקלט.

2. שאלה: כמה רחוק יכולה מצלמה אלחוטית לשדר?

תשובה: ובכן, התשובה לא קצרה במיוחד. בשדה פתוח (בעל שדה ראיה רחב), מצלמת אבטחה אלחוטית טיפוסית יכולה לשדר לטווח של בין 75 – 150 מטרים בערך. בסביבה סגורה לעומת זאת (כגון פנים הבית), טווח המצלמה האלחוטית יכול לנוע בין 30 – 50 מטרים. טווח האות משתנה תלוי בסוג חומרי הבניין ו\או חפצים דרכם האות אמור לעבור.

קירות גבס, זכוכית וחלונות בדרך כלל לא משבשות את עוצמת האות האלחוטי. רצפות בטון וקירות בלוק לעומת זאת, בהחלט משבשים את עוצמת האות. כמו כן, בהתקנה חיצונית, עצים שנמצאים בטווח קו הראיה של המצלמה והמקלט האלחוטיים עשויים להשפיע על עוצמת האות.

טווח האות תלוי גם באותות הנוספים שמשתמשים באותו התדר של המצלמות במידה וקיימות. למשל, אותות מטלפונים אלחוטיים עשויים להשפיע על עוצמת האות. לכן, מומלץ להימנע מהתקנת מצלמות בסמוך למקור אותות אחרים כמו טלפונים אלחוטיים, נתבים וכו', ולהשאיר כמה מקום שרק ניתן בין כל המכשירים האלחוטיים על מנת לאפשר להם שלא להפריע האחד לשני.

הפחתת אותות אלחוטיים על בסיס חומרים

עוצמת אותות יורדת כשהיא עוברת דרך סוגים שונים של חומרים. מומלץ להציב מצלמת אבטחה ומקלט אלחוטיים במקום בו האות לא יאלץ לעבור דרך בלוקים, מתכת או בטון שעלולים לפגוע בו משמעותית. בטבלה הבאה ניתן לראות את השפעת החומרים השונים על עוצמת אותות אלחוטיים.

חומר הפחתת אות (%)
טיח ועץ 10% – 30%
לבנה (בריק) 30% – 50%
בלוק בטון 50% – 70%
מתכת וחיפוי מתכת 70% – 90%

הערה: עוצמת אותות אלחוטיים שעוברים דרך חומרים לחים או רטובים (כגון עצים ושיחים למשל) עשויה להיפגע משמעותית.

ככל שעוצמת האות חזקה יותר, כך יהיה קצב הפריימים של הוידאו גבוה יותר (fps). מנגד, ככל שהאות חלש יותר, קצב הפריימים יהיה בהתאם.

כיצד ניתן לשפר את עוצמת האות האלחוטי?

כאן, אין סוד גדול, תמיד מומלץ להבטיח קו ראייה ברור בין מצלמת האבטחה האלחוטית שלכם למקלט ולהגביל עד כמה שניתן את החפצים שעלולים להוות חסם, בין אם זה קירות, ארונות, ענפים, עצים וכו'.

אביזרי מאריכי טווח אלחוטי זמינים לעזור להגביר את טווח האות האלחוטי של המצלמות על מנת לסייע להתגבר על חסמים וחפצים למיניהם. תוכלו לבדוק אילו אביזרי מאריכי טווח מתאימים לעבוד עם מודל מצלמת האבטחה האלחוטית שברשותכם או לשכור את שירותיו של מתקין מצלמות אבטחה מקצועי.

3. שאלה: האם אותות מצלמות אבטחה אלחוטיים מאובטחים?

מצלמות אבטחה אלחוטיות פועלות מעט שונה ממצלמות קוויות סטנדרטיות. הן מווסתות את האות שלהן במעט, ועוברות בין תדרים באופן מתמיד ומחזורי על מנת למנוע הפרעות ובכך מסייעות לאבטח את המערכת. על מנת לקלוט את הזנת הוידאו, יש לבצע תאימות בין המצלמה למקלט (בדרך כלל בשלב ההתקנה). משמעות הדבר היא שהמצלמה והמקלט מסונכרנים לעבור בין התדרים באותו הקצב ובתיאום מלא.

4. שאלה: כמה פריימים לשניה אוכל לצפות ממצלמות האבטחה האלחוטיות שלי?

ניתן לצפות ל- 10fps – 30fps באופן כללי. שיעור קצב הפריימים בפועל תלוי בעיקר בעוצמת האות, הרזולוציה והדגם הספציפי.

5. כמה מצלמות אלחוטיות אוכל להתקין במערכת אבטחה?

מומלץ להתקין במקסימום 4 מצלמות אלחוטיות המערכת אחת.

חלק ממקלטים אלחוטיים מסוגלים לתמוך במספר רב של מצלמות; עם זאת, עדיין מומלץ שלא להתקין יותר מ- 4 מצלמות אבטחה אלחוטיות למערכת. דוגמאות להתקנת מערכת אלחוטית:

  1. תרחיש 1: מערכת מצלמות אבטחה אלחוטיות מרובת מצלמות ומקלטים: 4 מקלטים, 4 מצלמות.
  2. תרחיש 2: מערכת מצלמות אבטחה אלחוטיות מרובת מצלמות ומקלט בודד: מקלט 1, 4 מצלמות.
  3. תרחיש 3: צג וידאו ביתי \ מוניטור תינוק (לתיעוד עריסה): צג 1, עד 4 מצלמות.

טיפים להתקנה

כפי שציינו קודם, על מנת לזכות באות החזק ביותר שאפשרי, מומלץ להשאיר כמה שיותר מרווח בין המכשירים האלחוטיים. השתמשו באביזרים להארכת טווחי אותות.

6. שאלה: האם אות מצלמות האבטחה האלחוטיות יפריע לנתב האלחוטי שלי?

מצלמות אלחוטיות לא ימנעו את תפקוד הראוטר. עם זאת, התנגשויות תדרים בין המצלמה האלחוטית לראוטר עלולות להשפיע לרעה על מהירות תעבורת הנתונים של הנתב, טווח הקליטה שלו, וקצב הפריימים של המצלמה. אף על פי כן, במקרים רבים ההפרעה לא תהיה מורגשת.

התנגשות אותות בין מצלמות אלחוטיות לראוטרים, לא תגרום לאיבוד נתונים שמעביר הראוטר או שיבוש בהגדרות האבטחה. נתבים אלחוטיים מתוכנתים לזהות כשמידע אינו מועבר כראוי הודות להתנגשויות תדרים וסיבות נוספות, ולהעביר את המידע מחדש דרך ערוצים אחרים, תלוי בהגדרות הנתב. לעיתים, זו עלולה להיות הסיבה לירידה מסויימת בתעבורת הנתונים. במידה ומהירות הרשת או המצלמה האלחוטית שלכם נפגמת באופן משמעותי, פשוט הזיזו את המכשירים האלחוטיים והפרידו ביניהם עד כמה שניתן. במידה והבעיה נמשכת, כבו את סריקת הערוצים האוטומטית בראוטר ונעלו אותו על ערוץ בודד.

מהעדיף? מצלמות אנלוגיות או דיגיטליות?

מצלמות אבטחה אלחוטיות פועלות על עיקרון פשוט. המצלמה מכילה משדר אלחוטי (RF – משדר רדיו – "Radio frequency"). המשדר משדר את הוידאו שהמצלמה קולטת, שניתן לקליטה על ידי "רסיבר" – מקלט, שיחובר למוניטור (צג\מסך) או מכשיר הקלטה. חלק מהמקלטים כוללים אמצעי אחסון מובנה, בעוד אחרים יש לחבר למכשיר DVR.

ישנם שני סוגים בסיסיים של שידורי RF, אנלוגי ודיגיטלי.

מכשירים אנלוגים משדרים מחרוזת קבועה של נתונים כשהם משודרים. המידע ניתן לקליטה על ידי כל מקלט שבטווח התדרים המתאים. משמע, כל מי שבעל מקלט מכוון כראוי יכול לקלוט את השדר. במידה וישנם משדרים מרובים באותו אזור, האות החזק ביותר יתעלה על כל יתר האותות שבטווח.

מצלמות אלחוטיות דיגיטליות לעומת זאת, מווסתות את האות בצורה מחזורית כפי שציינו מעלה.

סוגי אלחוט

בין אם אנלוגי או דיגיטלי, רוב מצלמות האבטחה האלחוטיות שזמינות משדרות או 2.4 GHz או 5.8 GHz. מצלמות ששידרו ב- 900 MHz ו- 1.2 GHz היו זמינות בעבר, אולם השימוש בהן נעלם בהדרגה.

מצלמות 2.4 GHz ו- 5.8 GHz זהות למדי ברמת התפקוד. שניהן מכילות משדר ששולח אות למקלט, אותו ניתן לחבר ישירות לצג או DVR.

מה ההבדל בין 2.4GHz ל- 5.8GHz?

2.4GHz 5.8GHz
זמין באנלוגי ודיגיטלי. זמין באנלוגי ודיגיטלי
מקלט בודד יכול שאת במקסימום 4 שידורים. טווח מקסימלי מעשי של כ- 600 מטרים.
בעל טווח מעשי מירבי של כ- 210 מטרים. מקלט בודד יכול לשאת עד 8 שידורים.
התדר הנפוץ ביותר בקרב מכשירים אלחוטיים ולכן מועד להפרעות. פחות נפוץ ועל כן פחות מועד להפרעות.

WiFi

מצלמות Wifi הן מצלמות IP אלחוטיות. הן מאפשרות רישות של מכשירים מרובים וגישה לרשת תקשורת מקומית באמצעות נתב אלחוטי. כל מכשיר "מדבר" עם הנתב, שיכול לשלוח מידע הלוך ושוב למכשירים נוספים ברשת, כמו גם מ, ואל, רשת האינטרנט. נתב WiFi טיפוסי הוא בעל טווח של כ- 45 – 90 מטרים וברמת העיקרון יכול לחבר אליו כמות מכשירים ככמות פס הרוחב בו מסוגל לתמוך. בדרך כלל, ראוטרים לא כלולים עם מצלמות אלו ויש לרכוש אותם בנפרד.

מצלמות אבטחה אלחוטיות WiFi פופולריות כיוון שהן מאפשרות גישה מרחוק להזנת הוידאו מחוץ לרשת. ההתקנה יכולה להיות מעט מסובכת יותר ממצלמות אלחוטיות מסורתיות ובדרך כלל מצריכה זמינות של מחשב PC לצורך הגדרת המצלמות והמערכת.

מחפשים מצלמות אבטחה איכותיות? ליעוץ ופרטים נוספים על התקנת מצלמות אבטחה עם או ללא ראיית לילה, פנו אל המקצוענים – צוות אלסק מערכות אבטחה.

4.5/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ