כמה fps מומלץ לשימוש במצלמות אבטחה?

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

FPS פריימים לשניה

'FPS' ומצלמות אבטחה

fps -מספר פריימים בשנייה ('frames per second') – הינו מונח כללי בתחום הוידאו המתייחס לכמות הפריימים\מקטעים\תמונות שאותו ההתקן מצלם במשך שנייה אחת בלבד. בלוגיקה פשוטה, ככל שמספר הפריימים המצולמים גדל כך תנועת הוידאו שתתקבל, ממילא תהיה חלקה ואיכותית ביותר.

בעוד שבתיאוריה, העין האנושית מסוגלת לעבד עד כ- 1000 תמונות בשנייה, עין ממוצעת תבחין בתנועה אמיתית בעיבוד של כ- 150-250 תמונות בשנייה.

שידורי הטלוויזיה והסרטים כיום ,משודרים בכ- 30 פריימים לשנייה(מוגדר כ"קצב פריימים מלא") בעוד שבתחום מצלמות אבטחה IP הסטנדרט המינימלי האיכותי והמקובל כיום עומד על כ- 25 פריימים לשנייה ('frames per second'). עם זאת, חלק ניכר ממצלמות IP המיוצרות כיום מסוגלות להקליט בתזרים של עד 30 פריימים לשנייה!

  • במאמר מקצועי של wisebuy, דווח כי קצב פריימים הנמוך מ- 24 פריימים עלול להיראות מקרטע ולא זורם, וככל שעולים בקצב הפריימים התנועה בוידאו\תמונה נראית חלקה וטבעית יותר.

ובכל זאת נשאל\מהו קצב הפריימים (fps) המומלץ בתחום מצלמות האבטחה?

מנסיון רב שלנו ושל מתקיני מצלמות אבטחה בארץ ובעולם תוכלו לראות בגרף הבא את התשובה:

ניתן לראות בנקודה הבולטת את קצב הפריימים הממוצע איתו עובדים בתחום מצלמות האבטחה בעולם שעומד על 10 fps או פחות, כ- 70 אחוז פחות מהסטנדרט העולמי! לאחר שחקרנו את הנושא, גילינו במפתיע (או לא) שהסיבה העיקרית לשימוש בקצב פריימים כה נמוך הינה מחיר האחסון של הוידאו המוקלט.

מעבר לאחסון גדול יותר, יש לזכור שככל שקצב הפריימים מוגדר כגבוה יותר כך המצלמה וכן מערכת ההקלטה "מתאמצות יותר" מה שיחייב אותנו לרכוש כונן ייעודי אשר מיועד לעבודה "קשה במיוחד" (דוגמת כונן קשיח סדרה סגולה של חברת western digital Purple).

דבר נוסף שמתגלה, ולא פחות חשוב, שרובם הגדול של המתקינים והלקוחות מוצאים נחמה ופשרה נוחה בהחלט בין איכות התמונה המספקת ודרישות האחסון הקטנות יחסית. ברוב המקרים ניתן לראות כי קצב פריימים של כ- 6-10 fps, מספיק בהחלט לניטור אירוע ממוצע, כמו פורץ שפולש לשטח תוך כדי ריצה ושובר את זכוכית החלון החיצונית\פנימית.

ניקח בחשבון נקודה חשובה נוספת שהיא מהירות העלאת נתוני אינטרנט באתר הלקוח, שכן, זו כרוכה בתשלום בלתי מבוטל ומחייבת בכדי להעביר את קצב הפריימים הגבוה אם ידרש.

לעומת זאת, וכמו בכל דבר, ישנן חריגים, שלדוגמא במקום בו מצלמת אבטחה מותקנת במעבר צר ומסתכלת על נקודה צפופה כזו או אחרת קצב הפריימים יהיה חייב להיות גבוה יותר בכדי לתפוס כל תנועה באותו מעבר צפוף וצר.

יש לדעת, כי למרות ההגדרה האבסולוטית של קצב פריימים לשנייה (fps) – גם כאשר הקצב גבוה ומספק, ישנם עוד נתונים שבפועל יכולים להשפיע על תנועת הצילום ואיכותו, כמו מהירות תזרים הנתונים ברשת האינטרנט, איכות המצלמה עצמה וזמן שידור אות הוידאו מהמצלמה אל תוך מערכת ההקלטה תוך כדי עיבוד מהיר או לא של אות הוידאו המתקבלת.

באותה הנשימה, חשוב לזכור שככל שקצב הפריימים במצלמה יוגדר כגבוה יותר, כך תפקוד המצלמה ורכיביה הפנימיים השונים יעלו בהתאם; ביצועי המעבד הדיגיטלי, ביצועי התקן האחסון שבה ושאר רכיבים פנימיים חשובים.

ניתן לראות במרבית המקרים כי קצב פריימים של 6-10 fps  מספיק בהחלט לקבלת תנועה חלקה וטבעית יחד עם ניטור אירועים תקין .

האמנות האמיתית, היא בנסיון – לדעת לקחת באתר הנדרש למיגון, כל מצלמה, פנימית או חיצונית, ולהגדירה באופן המדויק ביותר והנכון ביותר לאותה סביבה בה היא מותקנת – הגדרה של מצלמה במטבח למשל תדרוש הגדרות שונות לחלוטין ממצלמה שמותקנת באזור מחסן בגינה וכן הלאה.

מחפשים מצלמות אבטחה איכותיות? ליעוץ ופרטים נוספים על התקנת מצלמות אבטחה עם או ללא ראיית לילה, פנו אל המקצוענים – צוות אלסק מערכות אבטחה.

4.9/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ