dvr מקליט מומלץ

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

איך מומלץ לבחור DVR

מצלמות אבטחה ומערכת הקלטה dvr

מצלמות אבטחה כבר בחרתם, אז עכשיו קבלו מדריך לרכישת dvr

איך בוחרים מערכת הקלטה DVR?

כמו בהרבה תחומים, גם בתחום האבטחה האלקטרונית, חלק ממתקיני מערכות אבטחה  מתקשים בלעקוב ולהיות מעודכנים אחר הטכנולוגיות והאפשרויות החדשות אשר נולדות לעולם, יום ביומו בקצב מסחרר, וכמובן שבאופן ישיר ועקיף, ישנה השלכה ברורה על לקוחות הקצה\משתמשים אשר מובלים ע"י אנשי המקצוע וממילא מבולבלים גם הם.

באופן סטטיסטי, אם ניקח כמה מכשירי הקלטה מסוג DVR, הרי שרוב העיניים המביטות, וביניהן גם עיניים של אנשי מקצוע,יראו שני מכשירים שמבצעים את אותה העבודה לשמה נועדו, ויטענו לכאורה, שאין ביניהם הבדל כלל.

המושלמות נמצאת בפרטים הקטנים – וכל מילה מיותרת.

נביא לפניכם כמה נקודות חשובות אשר עליכם לשנן ולהבין לפני רכישת מערכת הקלטה מסוג DVR

איכות המצלמה (רזולוציה)

רזולוציה בהגדרתה, מתייחסת לכמות הפיקסלים הנתונה (לא צפיפות הפיקסלים), המוצגת בהתקן צפייה כזה או אחר. הסר ספק ,יש לציין כי הרזולוציה\כמות הפיקסלים מתייחסת לפרישה של הפיקסלים בחתך רוחבי וחתך אנכי בכל גודל מסך נתון ואין להשליך בכך על מרחק של כל פיקסל מהפיקסל שלידו, שכן עניין זה מדבר על מינוח אחר לגמרי (ppi – pixels per inch).

כמות הפיקסלים מיוצגת לרוב לפי גובה  X רוחב; 768X1024  ,1080X1920 וכו'.

ממילא, ככל שכמות הפיקסלים הקיימת בתמונה תהא גבוהה יותר, כך נקבל איכות תמונה\וידאו גבוהה יותר, חדה יותר, איכותית יותר.

בתחום מצלמות האבטחה, רזולוציות מתחלקות לכמה קטגוריות\משפחות: (מהנמוך לגבוה)

  • QCIF – 176 x 120
  • CIF – 352 x 240
  • D1 – 704 x 480
  • 720P – 1280 x 720 (hd,hd ready)
  • 1080P – 1920 x 1080 (full hd)

אם להיות מציאותיים ופרקטיים, הרי שרוב המסכים בימינו אנו, מגיעים לרזולוציה מרבית של 1920x 1080 פיקסלים (2 מגה פיקסל סה"כ), כך שאם נציג תמונה איכותית של מצלמת אבטחה המציגה 1920x 1080 פיקסלים גם כן, נקבל את התמונה האיכותית והטובה ביותר שניתן לקבל כיום, ומעבר לכך, אין כל יישום מעשי לעבוד עם רזולוציות גבוהות יותר (אם קיימות).

לעומת זאת, ישנם מצבים בהם רזולוציה גבוהה יותר כן תשמש לעזר מעשי, למרות שנציג אותה (את התמונה\וידאו של המצלמה) על מסך ברזולוציה נמוכה יותר.

הדוגמא הקלאסית הינה הצורך בהתמקדות יתרה בתמונה\וידאו על חפץ\אובייקט\אדם כזה או אחר, שהרי תוך כדי התמקדות (ZOOM) אנו מתמקדים באזור מסוים בתמונה\וידאו וממילא מביטים בה ב"זכוכית מגדלת", מה שבסופו של דבר (לאחר מיקוד גדול) יגרום לכך שנראה עיוות\פיקסלים בתמונה.

לכן, ככל שנרצה להתמקד באזור מסוים בתמונה\וידאו כך נצטרך לשאוף למצלמה ברזולוציה גבוהה יותר.

רזולוציות שונות במצלמות אבטחה

מעבד, חומרה ומערכת הפעלה של ה DVR

כמו כל מחשב, הרי שמערכת DVR  הינה מחשב לכל דבר, וממילא, החומרות הקיימות בו משחקות תפקיד חשוב ביותר בכל השרשרת של מערכת האבטחה.

נחשוב לרגע, כמה דברים מערכת ההקלטה צריכה לבצע, בין אם בו זמנית ובין אם באופן סידורי, ונמצא שמערכת ההקלטה עומדת תחת עומס רב ביותר, שכן, ישנם דברים רבים ומגוונים שזו מספקת בעת ובעונה אחת:

  1. המרת\דחיסת אות\ות הוידאו המתקבל\ות אל מערכת ההקלטה מהמצלמות המותקנות בשטח.
  2. צפייה בזמן אמת – קבלת אותו וידאו בזמן אמת מהמצלמות המותקנות והצגתן במסך המחובר למערכת ההקלטה.
  3. ביצוע הקלטה בפועל באופן אוטומטי – תוך כדי שידור בזמן אמת המתקבל מהמצלמות, מערכת ההקלטה מבצעת שמירה ואחסון של וידאו המצלמות בכונן הקשיח הקיים.
  4. שמע\אודיו של המצלמות – מכשיר ההקלטה משמיע את המיקרופונים השונים המחוברים למערכת ההקלטה.
  5. שרת לאפליקציה\תוכנת ניהול וידאו – מערכת ההקלטה משמשת כשרת נתונים לכל דבר לכל ההתקנים שמתחברים אליה וכאמור מזרימה להתקנים אלו נתונים\וידאו\תמונה\הקלטות לפי בקשתם (סמארטפונים).
  6. ניטור כניסות\יציאות – ניטור מלא של חיבורי כניסות למערכת ההקלטה (inputs) של גלאים או צרכנים כאלו ואחרים אשר אמורים לתת פקודה למערכת ההקלטה לבצע פעולה כזו או אחרת, ובנוסף הפעלת ממסרים (outputs) בין אם יזומה או ע"י תזמון מראש של צרכנים כאלו ואחרים המחוברים למערכת ההקלטה.

אלו רק חלק  מהפעולות שעל מערכת ההקלטה לבצע בו זמנית, וכמובן שאלו פעולות רבות וכבדות אשר דורשות כוח עיבוד איכותי וחזק.

לכן, לא להתפשר ולתת דגש על רכישת מערכת DVR מיצרן גדול ומוכר, אשר מצויד עם חומרה ורכיבים איכותיים ביותר על מנת לקבל מערכת הקלטה יציבה וחזקה שמבצעת את העבודה בצורה חלקה.

מצלמות אבטחה dvr מקליט מומלץ

פורמט דחיסת וידאו (H.264,MJPEG,MPEG4)

בעת הקלטה ואחסון הוידאו במערכת ההקלטה, זו דוחסת את קובת הוידאו לפורמט ייעודי אשר מטרתו העיקרית היא לחסוך מקום אחסון כמה שיותר ובנוסף לתת אפשרות של שטף נתונים חלק בצפייה בוידאו באמצעות האינטרנט (מרחוק).

יש לשים לב כי הדבר ניתן להגדרה – בבחינת באיזה סוג דחיסה מערכת ההקלטה תקליט ואם בכלל תדחוס את הקובץ.

באופן כללי, נכון ליום זה הפורמט הטוב ביותר כיום לדחיסת וידאו הינו h.264 הקיים ברוב מערכות ההקלטה האיכותיות. נפרט יתרה בנושא זה במאמר נפרד .

נפח\קיבולת כונן קשיח (אחסון HDD)

בהתאם לכמות ההקלטה הנדרשת מכמות המצלמות שאמורות להקליט בפועל נחשב את גודל הכונן הקשיח אותו נצטרך לרכוש למערכת ההקלטה – ובכל החישוב הזה נשים את הדעת לכמה זמן אחור נרצה שאותן הקלטות תשמרנה.

הגודל הסטנדרטי המינימלי של הכוננים הקשיחים במערכות ההקלטה הינו 500GB.

חישוב זה אינדיבידואלי ביותר, שכן בכל אתר\בית\שטח כזה או אחר, נדרשת מצלמה אחת או יותר לצלם ולתעד את המתרחש, בעוד שבבית מסוים מערכת ההקלטה תקליט באופן רצוף בכל עת, לעומת בית אחר בו המצלמה תקליט רק בזיהוי תנועה ודאי (פקודה מגלאי נפח) וממילא תתפוס פחות נפח אחסון.

יש לקחת בחשבון להערכה כללית, כי דקה של וידאו באיכות טובה ויותר תופס כ- 10-30 מגה (לדקה אחת של וידאו).

ישנן עוד אפשרויות אחסון נוספות כמו למשל, אפשרות לחבר מספר כוננים קשיחים במערכת הקלטה כזו או אחרת, שימוש בטכנולוגית RAID ('Redundant Array of Independent Disks') או בטכנולוגיית\פרוטוקול FTP לטובת אחסון ההקלטות בשרת מרוחק כזה או אחר.

פריימים (FPS – frames per second)

בכל הקשור לנושא כמות פריימים, הרי שהדבר מתייחס לסך הפריימים שמערכת ההקלטה (dvr) מסוגלת להקליט מכל מצלמה בשנייה אחת. קצב הפריימים המינימלי – המקובל- והאיכותי כיום הינו כ- 25 פריימים לשנייה, למרות שבמקרים חריגים כאלו ואחרים ניתן גם לעבוד בקצב של 15 פריימים לשנייה, והכל לפי התאמה אישית באתר הנדרש למיגון.

יש לשים לב כי מדובר בקצב פריימים להקלטה בדגש על הקלטה, שכן בצפייה בזמן אמת דרך יישום כזה או אחר, אפקליציה וכו', לא מחייב שנראה לפי אותם הפריימים, אלא בהקלטה בלבד.

מצלמות אבטחה dvr מקליט מומלץ

שליטה, צפייה מרחוק, צפייה בזמן אמת

רוב מכשירי ה- dvr מאפשרים צפייה מרוחקת ע"י המשתמש בדרכים הבאות

אפליקציה – ייעודית של היצרן בה ניתן לצפות בזמן אמת במתרחש במצלמות, לבצע הקלטה באופן יזום, לצלם תמונות, לבצע שיתוף מדיה לאימיילים וכו', לבצע זום דיגיטלי ועוד.

דפדפן אינטרנט – ניתן לגשת למערכת ההקלטה ולמצלמות דרך רוב הדפדפנים (google chrome,firefox,explorer) ולבצע לרוב את אותן הפעולות באופן זהה לאפליקציה.

תוכנת ניהול וידאו (vms) – תוכנה ייעודית של יצרן ה- dvr תוך כדי שהיתרון הגדול בשימוש בתוכנה זו הוא כוח העיבוד שלה אל מול דפדפני האינטרנט והאפליקציות, ובחלק מהמקרים תכונות נוספות אשר אינן קיימות בשתי הדרכים הראשונות, דוגמת אנליטיקה במצלמות אבטחה.

מחפשים מצלמות אבטחה איכותיות? ליעוץ ופרטים נוספים על התקנת מצלמות אבטחה עם או ללא ראיית לילה, פנו אל המקצוענים – צוות אלסק מערכות אבטחה.

4.9/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ