כיצד לבחור מערכת מעקב וידאו לעסק שלכם

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

מערכת מעקב לעסק

כיצד לבחור מערכת מעקב לעסק שלכם

אבטחה נחוצה לכל עסק; אחרי הכל, איך אתם יכולים להרוויח אם אתם לא יכולים להגן על הנכסים שלכם? למרבה המזל, מערכות מעקב וידאו הן יותר אינטליגנטיות ויעילות מתמיד. כיום המצלמות הטובות ביותר מציעות פונקציות ותכונות דמויות מחשב, כמו חיישני תנועה והתרעות אוטומטיות למכשיר הנייד. יש כאלה שאפילו מאפשרות לכם ליצור קשר באופן אוטומטי עם כוחות המשטרה במידת הצורך. כמו כן, ההתפתחות הטכנולוגית הובילה לדרכים יעילות יותר לניהול התצלומים והאחסון. כעת לבעלי עסקים קטנים יש גישה למערכות מעקב מאוד חזקות במחירים יחסית זולים.

כאשר מדובר ברכישה והטמעה של מערכת חדשה, רוב המוכרים מציעים מידה רבה של התאמה אישית, זאת אומרת שאתם יכולים להרכיב מערכת בהתאם לצרכים הייחודיים של העסק שלכם. בין אם אתם צריכים מערכת מקיפה שיכולה לכסות אזורים רבים או רק כמה מצלמות שיתצפתו על קדמת החנות, קיים פתרון לכולם. לא בטוחים מאיפה להתחיל? להלן המדריך לרוכש מערכת מעקב וידאו לשנת 2018 שיעזור לכם לפרק לחלקים את מרכיביה של מערכות מעקב וידאו.

https://www.youtube.com/watch?v=YXoZrDvMmws

יתרונות של מערכת מעקב

לפני שניכנס לפרטים, חשוב לציין שמערכת מעקב וידאו מציעה יתרונות רבים. לא רק שמצלמות מעקב יכולות לזהות פושעים ולעזור לכוחות המשטרה ללכוד במהירות כל שודד פוטנציאלי, אך המערכות האלה יכולות גם לשפר את האחריות של העובדים, לעזור לכם לעקוב אחר הפרודוקטיביות ולפעמים להפחית את עלויות הביטוח שלכם. בעוד שהעלויות הראשונות של התקנת מערכת מעקב וידאו יכולות להיראות קצת גבוהות, התמורה לטווח הארוך ושלוות הנפש בהחלט שוות את ההוצאה.

מצלמות IP לעומת מצלמות אנלוגיות

ישנם שני סוגים עיקריים של מצלמות שניתן לחבר למערכת מעקב וידאו: מצלמות פרוטוקול אינטרנט (IP) ומצלמות אנלוגיות מסורתיות. מצלמות IP הן איטרציה מודרנית של מצלמות אנלוגיות, ובעוד שמצלמות בודדות נוטות להיות קצת יותר יקרות, הן מציעות מספר תכונות שחסרות במצלמות אנלוגיות. להלן מבט על ההבדלים בין שני סוגי המצלמות.

רזולוציה

מצלמות IP הן הרבה יותר עוצמתיות מאשר מצלמות אנלוגיות, כאשר בדרך כלל הן מצלמות תצלומים בין 1 מגה פיקסל לבין 5 מגה פיקסלים. זה יוצר איכות תמונה מאוד ברורה, במיוחד בהשוואה לתצלום האנלוגי המטושטש, אשר נע סביב חצי מגה פיקסל. בדרך כלל למצלמות IP יש שדה ראיה גדול יותר מאשר למצלמות אנלוגיות.

ניתוח וידאו

במצלמות IP יש גם תכונות נוספות שאותן מצלמות אנלוגיות לא מציעות, כמו ניתוח וידאו, שמאפשר קבלה של התרעות לסלולר והקלטה אוטומטית אם ישנה תנועה בשדה הראיה של המצלמה. זה שימושי במיוחד בשעות שבהן העסק סגור ואתם רוצים לדעת אם מישהו נע בתוך השטח. אתם יכולים להגדיר את המערכת כך שתסמן אירועים כאלה ותשלח התרעות ישירות לסמארטפון שלכם, יחד עם התצלום של האירוע. מערכות מסוימות מציעות גם התקשורת ישירה, בעזרת לחיצה אחת לתחנת המשטרה המקומית.

מקלט וידאו מבוסס רשת

בנוסף, מצלמות IP מתאימות למקלטי וידאו מבוססי רשת (NVR), שמציעים כמה יתרונות על פני מקלטי וידאו דיגיטליים (DVR) אשר יפורטו במדריך זה. בקצרה, NVR מקליט וידאו באיכות גבוהה ומאפשר להרחיב מערכות בקלות רבה יותר בהשוואה ל- DVR. לקבלת מידע נוסף על מקלטי וידאו, ראו את הסעיף בהמשך.

מתגי PoE

כמו כן, ניתן לחבר מצלמות IP למה שידוע כמתג "Power over Ethernet"  (PoE), אשר שולח נתונים מהמצלמה ומספק לה חשמל. מצלמות אנלוגיות, מצד שני, דורשות מתג כדי להעביר את האות מהמצלמה ומקור חשמל נפרד, מה שאומר שההתקנה מורכבת יותר ודורשת יותר חוטים. כמו כן, בדרך כלל מתגי PoE נחשבים לדרך בטוחה יותר להעברת נתונים.

עלות של מערכות דומות

בעוד שמצלמות IP בדרך כלל יקרות יותר בהשוואה למקבילותיהן האנלוגיות, העלות הכוללת של מערכת IP שלמה נוטה להיות קצת יותר נמוכה מזו של מערכת אנלוגית דומה, כך לפי המחקר שנערך על-ידי קבוצת המחקר השוודית Lusax. מאחר שלמצלמות IP יש שדה ראיה גדול יותר, לעתים קרובות מערכת IP יכולה לעבוד עם כמות קטנה יותר של מצלמות מאשר מערכת אנלוגית.

מקלטי וידאו דיגיטליים לעומת מקלטי וידאו מבוססי רשת

כל המצלמות במערכת נתונה דורשות מקלט וידאו מרכזי כדי להעביר ולאחסן את התצלומים שהן מצלמות. מכשירי DVR התפתחו מדגמי VCR ישנים, בעוד שמכשירי NVR מייצגים את הצעד הבא בהתפתחות טכנולוגיית הקלטת הוידאו. להלן מבט השוואתי על מכשירי DVR ו- NVR.

רזולוציית ההקלטה

בדרך כלל מכשירי DVR מציעים את מה שידוע בתור רזולוציית D1, שזו איכות וידאו מסורתית שבה נעשה שימוש במערכות טלוויזיה במעגל סגור. D1 משתווה לרזולוציה של 720 x 480, שנחשבת לרזולוציה סטנדרטית.

מכשירי NVR, לעומת זאת, יכולים להקליט ב- 1080p, שזו הבחנה גבוהה; זה מציע שיפור משמעותי באיכות הוידאו בהשוואה למערכת ה- DVR. למטרות השוואה, 1080p משתווה לרזולוציה של 1920 x 1080. זה יוצר תמונה הרבה יותר ברורה.

https://www.youtube.com/watch?v=PdWwVb9PWnM

חיבורי מצלמה

חיבור של מצלמות אנלוגיות למערכת DVR מתבצע באמצעות חיבור ישיר של כבל BNC מה- DVR אל תוך המצלמה. כדי לחבר יותר מצלמות למערכת DVR, אתם זקוקים לכבלים נוספים. קשה להרחיב מערכות DVR בגלל שברגע שכל חיבורי ה- BNC תפוסים על-ידי מצלמות, אתם צריכים לרכוש DVR חדש לחלוטין לפני הוספה של מצלמה למערכת. כמו כן, מכשירי DVR דורשים שהמצלמות המחוברות יימצאו בסמיכות למקלט; אחרת, איכות הוידאו מתחילה לרדת.

ה- NVR מבטל את הבעיות האלה, מפני שבמקום זאת הוא מתחבר ישירות אל הרשת. מצלמות IP שמחוברות לאותה הרשת, בדרך כלל באמצעות מתג PoE, מסוגלות להעביר את התצלומים ל- NVR. מערכות שמבוססות על NVR ניתנות להרחבה בקלות רבה יותר לעומת מערכות DVR, פשוט בגלל שהן יכולות לקבל מצלמה חדשה ברגע שהיא מתווספת לרשת. במקרה הכי גרוע, כל מה שיידרש הוא מתג PoE נוסף. מצלמות IP מסוימות הן גם אלחוטיות ויכולות להעביר תצלומים ל- NVR באמצעות Wi-Fi. אין מגבלת מרחק כל עוד המצלמה מחוברת לאותה הרשת כמו ה- NVR. עם זאת, החיסרון הגדול ביותר במערכת NVR, הוא שלא כל מצלמת IP תעבוד עם כל NVR. לכן תצטרכו לדעת האם המצלמות שלכם יתאימו למקלט וידאו נתון לפני הרכישה.

מקלטי וידאו היברידיים

מקלטי וידאו היברידיים (HVR) הם מערכות מעקב וידאו שעובדות הן עם מצלמות IP והן עם מצלמות אנלוגיות. הרב צדדיות של המערכות האלה הופכת אותן למבוקשות; אם אתם משדרגים מערכת ישנה ולא רוצים להיפטר מכל המצלמות האנלוגיות הישנות שלכם, לדוגמה, HVR יכול לעזור לכם לעשות את המעבר ולהכין את הקרקע למערכת IP מלאה בעתיד.

למה לשים לב כאשר בוחרים מערכת

המצלמות שלכם

רזולוציה: כאשר מדברים על מצלמות מעקב, זהו אחד מהשיקולים החשובים ביותר בעת בחירת מצלמה. לקבלת תמונה חדה, אתם תרצו מצלמה שיכולה לצלם לפחות בהבחנה גבוהה של 720p , שזה אומר מצלמת IP. אם אתם רוצים להבטיח שהמצלמה שלכם תספק תמונה ברורה וניתנת לזיהוי, לא כדאי לעגל את הפינות כאן.

קצב פריימים: זהו היבט מרכזי נוסף במצלמה – ככל שקצב הפריימים גבוה יותר, כך הוידאו יהיה חלק יותר. וידאו הוא פשוט סדרה של תמונות שמחוברות ביחד כדי ליצור תמונה נעה. ככל שקצב הפריימים נמוך יותר, תדירות צילום התמונות נמוכה יותר; זה מביא לתצלום קטוע. כדאי לכם לקחת בחשבון את קצב הפריימים של המצלמה שתרכשו לפני שתקבלו החלטה. לצורך השוואה, "זמן אמת" בדרך כלל נמדד ב- 30 פריימים לשנייה.

דגמים: ישנם מספר סוגים של מצלמות אבטחה בשוק. בין הסוגים הנפוצים הן מצלמות צינור, שהן קופסאות מלבניות שאולי יצא לכם לראות אותן בולטות מתוך קירות; מצלמות כיפה, שהן לעתים קרובות מתחברות לתקרה ומאוחסנות במעטה כהה; ומצלמות PTZ, שמציעות אפשרויות שליטה מרחוק כדי להתאים את שדה הראיה. בהתחשב בצרכי האבטחה האישיים שלכם, כדאי לכם לקחת בחשבון באיזה סוגים של מצלמות להשתמש לציוד המערכת שלכם.

בפנים/בחוץ: מצלמות אבטחה מסוימות מיועדות במיוחד לשימוש פנימי ולא יצליחו להתמודד עם אמא טבע בצורה טובה כמו מקבילותיהן המיועדות לשימוש חיצוני. אם אתם מתכננים להשתמש במצלמות בחוץ, וודאו שאתם רוכשים דגמים אשר עמידים בפני מים. אחרת, מים ולכלוך עלולים לשבש את איכות שידורי הוידאו, או גרוע מכך, להרוס את המצלמה שלכם. מצלמות אבטחה יכולות להיות עמידות במידה מעטה בפני תנאי מזג האוויר או עמידות לחלוטין בפני תנאי מזג האוויר. וודאו שאתם מבינים איזו רמת הגנה מפני תנאי מזג האוויר המצלמה שלכם מציעה.

תאורה: מצלמות אבטחה רבות יכולות לצלם במה שידוע בתור "תת-אדום בתאורה נמוכה", מה שמאפשר להן ללכוד תמונות ברורות בתנאים חשוכים. המצלמות האלה מסתמכות על אורות LED תת-אדומים, אשר מכסים אזורים חשוכים בקרינת תת-אדום. לא כמו בני האדם, המצלמה מסוגלת לראות קרינת תת-אדום, לכן כשאורכי הגלים האלה משתקפים בחזרה, נראה כאילו המצלמה מצלמת תמונות בחדר מואר. ככל שיש יותר נורות LED תת-אדומות במצלמה, כך היא מסוגלת לראות יותר טוב בלילה. אם תצלום תמונות בחושך מהווה עדיפות, וודאו שלמצלמה שלכם יש הרבה נורות LED תת-אדומות.

אודיו: נוכחות של אפשרות הקלטת האודיו תלויה במצלמה ספציפית וביצרן. מצלמות מסוימות כלל לא קולטות אודיו, בעוד שאחרות כן. יש כאלה שאפילו מאופיינות באודיו דו-צדדי, כך שאדם שצופה במצלמה בקצה השני יכול לתקשר עם הסובייקט שנמצא בשדה הראיה של המצלמה.

מקלט הוידאו שלכם

קיבולת אחסון: במקלט וידאו, השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא לכמה מקום תזדקקו. התשובה תלויה במספר גורמים: מספר המצלמות במערכת שלכם, רזולוציה של כל מצלמה, כמות התצלומים בארכיונים שאתם נוטים לאחסן וכמה זמן אתם מתכננים לשמור את התצלומים המוקלטים. אם ישנן מצלמות רבות שמצלמות ברזולוציה גבוהה, התצלומים הולכים לתפוס מקום רב ובמהירות רבה. אתם יכולים להגדיר את מלקט הוידאו כך שיקליט על גבי התצלומים הישנים ברגע שיגמר המקום במערכת, אך אם לא תהיו זהירים, המערכת עשויה להקליט על גבי תצלומים מאוחסנים שאתם עדיין זקוקים להם.

אם יש ברשותכם מערכת גדולה בעלת מצלמות באיכות גבוהה, אתם תצטרכו להרחיב את קיבולת האחסון של מקלט הוידאו שלכם. ישנם מספר כלים מקוונים, כמו הכלי הזה מ- Supercircuits, שיכול לעזור לכם לחשב לכמה מקום תזדקקו על בסיס נתוני המערכת שלכם.

לדוגמה, מערכת בעלת ארבע מצלמות שפועלת 24 שעות ביממה ומשתמשת במצלמות IP, כל אחת עם רזולוציה של 2 מגה פיקסלים וקצב פריימים של 5 פריימים לשנייה, עם וידאו שנדחס לקבצי MJPEG ב- NVR, תדרוש שטח אחסון של 2.79 טרה בייט עבור התצלומים, לפי המחשבון של Supercircuits.

זה לא מעט נתונים עבור מערכת בגודל מתון, לכן חשוב לתכנן בהתאם ולדעת איזה סוג של קיבולת אתם באמת צריכים. כמו כן, יהיה חכם לשמור קצת מקום מעבר למספר המחושב הזה, כדי שתוכלו לאחסן תצלומים מעניינים כלשהם שאולי תרצו להתייחס אליהם בהמשך.

אחסון בענן: בנוסף לאחסון במקלט הוידאו, וידאו מוקלט ניתן לאחסן גם בענן. ישנם מספר יתרונות ברורים לפעולה הזאת, לרבות גישה מרחוק לתצלומי הוידאו שלכם ונפח אחסון גבוה. חשוב להבטיח שהעלאה של קבצי וידאו גדולים נעשית בכזה אופן שלא משתמש בכל רוחב הפס ומאט את הרשת שלכם. ניתן לעשות זאת על-ידי תזמון של העלאת קבצי וידאו לענן או העלאתם לאחר שעות השיא בעבודה. בנוסף, היו מודעים לכך ששירותי ענן רבים גובים תשלום על הרשמה לשימוש בשירותים שלהם, במיוחד לאחסון קבצי וידאו לצמיתות. וודאו שהחברה נוקטת באמצעי אבטחת סייבר הולמים כדי להגן על הנתונים שלכם. בצד החיובי, המשמעות של אחסון של קבצי וידאו בענן היא שאפילו אם החומרה שלכם ניזוקה, נגנבת או שמחבלים בה, עדיין תהיה לכם גישה לארכיוני הוידאו שלכם.

תאימות מצלמה: לא כל מקלט וידאו יכול לעבוד עם כל מצלמה. כמובן שמכשירי DVR דורשים מצלמות אנלוגיות, בעוד שמכשירי NVR משתמשים במצלמות IP, אך שאלת התאימות מרחיקה לכת מעבר להבחנה הזו. מערכות NVR מסוימות, לדוגמה, מתאימות למצלמות IP רק מיצרנים מסוימים ולא מאחרים. כאשר אתם רוכשים מקלט וידאו, קודם כל אתם מוכרחים לוודא שהמכשיר יעבוד עם המצלמות שרכשתם. אם אתם עובדים עם מתאם של מערכת מעקב כדי להגדיר את תצורת המערכת שלכם, המצלמות צריכות להצליח לספק לכם את המידע הנחוץ.

דחיסה: בדחיסה נעשה שימוש כדי להסיר נתונים לא נחוצים מהתצלומים שמשודרים למקלט הוידאו שלכם, ובכך לחסוך מקום. שתיים מטכניקות הדחיסה הנפוצות שבהן נעשה שימוש בוידאו בהבחנה גבוהה הן MJPEG ו- H.264. כמו כן, אתם יכולים להשתמש ב- MPEG4, אך האיכות נוטה להיות נמוכה יותר מאשר במקבילותיהן שהוזכרו לעיל. שיטות הדחיסה הן יחסית מורכבות ונבדלות ביישומים שלהן בהסתמך על הצרכים והחומרה שלכם.

מתגי ה- PoE שלכם

מתגי Power-over-Ethernet מתייחסים רק למערכות NVR, אך הם משמיטים מרכיבים אחרים שהכרחיים במערכות DVR, כמו מקורות חשמל נוספים וכבלי ה- BNC שבהם נעשה שימוש לצורך חיבור המצלמות ל- DVR. במקום זאת, כשאתם מחברים מתג PoE לרשת שלכם, אתם מקבלים מקור חשמל ואמצעי לשידור נתונים ל- NVR שלכם בחבילה אחת. השיקול הגדול ביותר שיש לעשות כאשר בוחרים בסוג של מתג  PoE, הוא מספר המצלמות שיהיו במערכת שלכם. השיקול הבא הוא, מה הסבירות שאתם תרחיבו את המערכת בעתיד.

כמו כן, ישנן מצלמות IP זמינות שדורשות קצת יותר מהרכבה, אך אלה עשויות להיות פחות בטוחות מהחיבורים הקוויים. אם תבחרו באלחוט, אתם תצטרכו להבטיח שלא ניתן ליירט את האות בקלות. ושוב, הכל חוזר לצרכים הייחודיים שלכם ולסוג המערכת שאותה אתם מנסים להרכיב.

להצעות מחיר ויעוץ מקצועי, צור קשר עם המקצוענים, אלסק מערכות אבטחה.

3/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ