7 טעויות נפוצות אודות מגה פיקסל במצלמות אבטחה

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

מצלמות אבטחה מגה פיקסל

7 טעויות נפוצות אודות מגה פיקסל במצלמות אבטחה

מצלמות רשת יכולות לספק יתרונות רבים אותן מצלמת אבטחה אנלוגית לא יכולה להציע. רזולוציית מגה פיקסל, איכות תמונה גבוהה ושידור פשוט של הזרמת וידאו, מצלמות רשת מגה פיקסל הפכו לפתרון נפוץ בשוק מערכות מעקב וידאו של ימינו.

אף על פי שמשתמשים רבים מכירים את ההבדל בין מצלמות אנלוגיות לבין מצלמות IP, לעתים קרובות, יתרונות מסוימים של הטכנולוגיה עדיין אינם מובנים. כמו כן, הביקוש למצלמות אבטחה HD (הבחנה גבוהה) הינו גבוה הן בשוק האבטחה המסחרית והן בשוק אבטחת מגורים.

כאשר מדובר בבחירת מוצר, משתמשים רבים המומים משפע האפשרויות. במאמר זה, על בסיס מחקר שנערך לאחרונה, אנו מונים 7 תפיסות מוטעות נפוצות בנוגע למגה פיקסל במצלמות רשת.

1. כמות פיקסלים יותר גדולה שווה לאיכות תמונה יותר טובה

יותר פיקסלים = איכות תמונה יותר טובה, נראה נכון, זו תפיסה מוטעית נפוצה בקרב משתמשים ואפילו בקרב אנשי מקצוע מסוימים בתחום האבטחה. הם נוטים לחשוב כי איכות תמונה במצלמות של 3 מגה פיקסל מוכרחה להיות טובה יותר מאיכות התמונה במצלמה של 2 מגה- פיקסל. קווי טלוויזיה (TVL) של רזולוציית המצלמה קובעים את איכות תמונת המגה פיקסל, לא מספר הפיקסלים. לדוגמה, לפי תוצאות הבדיקה של כתב העת ASMAG, הרזולוציה האופקית אשר נמדדה במצלמת IP של 2 מגה פיקסל, WV-SPN631 מבית Panasonic היא 1000TVL, והרזולוציה האופקית אשר נמדדה במצלמת IP של 2 מגה פיקסל,

2. מצלמה של 4 מגה פיקסל = מצלמות 1080p של 2 מגה פיקסל

אף על פי שמצלמה של 4 מגה פיקסל מכסה שטח גדול פי שניים מזה של מצלמת 2 מגה פיקסל, שימוש במצלמות מגה פיקסל HD יכול לצמצם את מספר המצלמות הכולל. כל מצלמה, בלי להתחשב ברזולוציה, תכסה את אותו השטח, זווית הצפייה נקבעת על-ידי סקירת האתר ובחירת העדשה, אך לא על-ידי סוג המצלמה.

3. מצלמות מגה פיקסל מפגינות ביצועים טובים יותר בתאורה נמוכה

ביצועיהן של מצלמות אנלוגיות בתאורה נמוכה טובים יותר מאלה של מצלמות IP. הסיבה לכך היא בגלל שרוב המצלמות האנלוגיות מאופיינות בחיישן תמונה מסוג CCD בעל רגישות גבוהה לתאורה נמוכה, מספר מצלמות אנלוגיות על בסיס CCD יכולות אף ללכוד תמונה בסביבה עם תאורה נמוכה במיוחד של 0.0001Lux. מצד שני, התאורה הנמוכה המינימלית של חיישן תמונה מסוג CMOS בעל הרגישות הגבוהה הינה 0.001Lux.

בדרך כלל, ביצועיה של מצלמת 3 מגה פיקסל בתאורה נמוכה גרועים יותר מביצועיה של מצלמת 1.3 מגה פיקסל בתאורה נמוכה. לכן בסביבות עם תאורה נמוכה, מומלץ להשתמש במצלמות רשת באיכות 720p/1080p עם ביצועים באור כוכבים (0.001Lux).

4. כל הפיקסלים נוצרו שווים, מוצרי 2MP של מותג A שווים למוצרי 2MP של מותג B

רזולוציה של מצלמה משתנה בהתאם ליצרן, וכמו כן היא מושפעת מ: סוג חיישן התמונה בו נעשה שימוש, יחס S/N (אות לרעש) של חיישן תמונה מסוג CMOS, גודל וסוג של חיישן התמונה, רגישות החיישן, העדשה, ויכולת העיבוד של מעבד אות התמונה.

5. מצלמות רשת דורשות חיבור לאינטרנט על-מנת לפעול

סוגי הרשת כוללים LAN, MAN, WAN (אינטרנט). מערכת מעקב וידאו באמצעות רשת או מצלמות IP יכולות לפעול הן באמצעות רשת LAN והן באמצעות רשת WAN. כאשר מצלמות IP מחוברות לרשת תקשורת מקומית, המשתמשים המורשים יכולים לקבל גישה למצלמות כדי לצפות בתצוגה מקדימה ולהקליט וידאו באופן מקומי, ללא הצורך להשתמש בשירות האינטרנט ISP.

עם זאת, אם מצלמות ה- IP אינן מחוברות לאינטרנט, המשמעות היא שאין באפשרותכם לקבל גישה מרחוק למצלמה באמצעות האינטרנט.

6. שידור וידאו באמצעות רשת אינו מאובטח

אף על פי שהוא משמש בעיקר כתחום למידע ציבורי, ניתן להשתמש באינטרנט גם כדי להעביר סוגים שונים של מידע רגיש, בעזרת יישום אמצעי האבטחה ההכרחיים, כגון הגנה באמצעות סיסמה, https, הצפנה, vpn, חומת אש. אל תשכחו את הבנקים והמוסדות הפיננסיים אשר משתמשים באינטרנט כאמצעי לעסקאות כספיות גלובליות, האינטרנט הוא גם אמצעי מוכח לשימושים מאובטחים נוספים כגון מעקב וידאו וניטור אזעקות.

7. העלות של מערכת מצלמת IP גבוהה יותר מזו של מערכת מצלמה אנלוגית

כיום, מצלמות אנלוגיות צועדות קדימה לקראת טכנולוגיה אנלוגית HD, הופיעו בשוק מספר טכנולוגיות אנלוגיות HD, כגון AHD, HDVCI, TVI. עלות המוצרים הללו נמוכה יותר מזו של מצלמות הרשת. מספר מצלמות אנלוגיות HD אפילו נמכרות במחיר נמוך במיוחד בגלל שהיצרנים הסיניים מעוניינים לרוקן את המלאי.

למרות השוואת מחירי המצלמות, אם אנו מנתחים את העלות הכוללת של החומרה וההתקנה, למעשה מערכת מצלמות IP היא יותר טובה. ראשית, מקליטי וידאו רשתיים אינם נחוצים להתקנה של מערכת מצלמות אבטחה IP, בגלל שמצלמות IP יכולות לעבוד באופן עצמאי. שלא כמו במצלמות אנלוגיות אשר דורשות חיבור ל- DVR לצורך הקלטה וניהול וידאו, משתמשים יכולים להשתמש במגוון מכשירים כדי לשמור את צילומי הוידאו, כגון כרטיס TF, מחשב, סמארטפון, NAS, שרת רחוק, NVR וכו'.

קריאה מומלצת

בנוסף, עלות ההתקנה של מערכת מצלמות IP היא הרבה יותר זולה, מאחר ותשתית על בסיס IP זולה באופן משמעותי מהנחה של כבלים קואקסיאליים אנלוגיים. בנוסף, מצלמות IP יכולות להשתמש בכבל Ethernet לצורך העברת נתונים, לרבות וידאו, אודיו, אות בקרה PTZ, בעוד שמצלמות אנלוגיות דורשות כבלים שונים כדי להעביר אותות אלה בנפרד. ולבסוף, מצלמות IP יכולות להשתמש בטכנולוגיות PoE (Power over Ethernet) ו- WiFi כדי להוריד אף יותר את עלות ההתקנה והתחזוקה.

לכתבות נוספות על מצלמות אבטחה, לחץ כאן.

מחפשים מצלמות אבטחה איכותיות? ליעוץ ופרטים נוספים על התקנת מצלמות אבטחה עם או ללא ראיית לילה, פנו אל המקצוענים – צוות אלסק מערכות אבטחה.

5/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ