מונחים במערכות אבטחה

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

מונחים מערכת אבטחה לבית לעסק

תוכן עניינים

מונחי מערכת אבטחה לבית ולעסק

העולם של CCTV אנלוגית, IP CCTV ו- HD CCTV יכול להיות מאוד מורכב, עם מושגים ומונחים שונים שיכולים להיות מבלבלים. עם זאת, אנחנו הרכבנו מילון מונחים קצר כדי לספק הסבר. הרשימה הזו אינה ממצה, אך השתדלנו להפכה לכמה שיותר מקיפה. אם תרצו לקבל הסברים נוספים על טכנולוגיה או מונחים מסוימים שמפורטים בהמשך, אנא צרו עמנו קשר.

AGC

בקרת הגבר אוטומטית. מעגל חשמלי לבקרה אוטומטית של עוצמת ההגברה לצורך שמירה על מתח יציאה קבוע לנוכח מתח כניסה משתנה בתוך טווח מוגדר מראש של השתנות כניסה ויציאה.

Audio/Video Interleave (AVI)

קובץ AVI הוא קובץ של קול ותמונה נעה שמתאים למפרט של Resource Interchange File Format (RIFF) של Microsoft Windows. קבצי AVI דורשים נגן מיוחד אשר עשוי להיכלל בדפדפן האינטרנט שלכם.

CCTV

קיצור מקובל לטלוויזיה במעגל סגור.

Charge Coupled Device

מצלמות במעגל סגור (CCTV) המבוססות על CCD יספקו תמונות חדות ומפורטות יותר.

CMOS

Complementary Metal Oxide Semiconductor. בדומה ל- CCD, גם הוא מזהה אור לצורך המרה לאות. בהירות תמונה קטנה יותר מאשר ב- CCD, אך יותר קומפקטי מבחינת גודל וצורך פחות חשמל.

Gateway

חתיכת חומרה שפועלת בין LAN לבין האינטרנט. כתובת ה- Gateway היא פשוט כתובת IP של ה- Gateway.

Ghost או “ghosting”

תמונה מטושטשת שנובעת כתוצאה מהד.

IP (פרוטוקול אינטרנט)

הפרוטוקול הסטנדרטי TCP/IP שמגדיר את מנת המידע של ה- IP בתור יחידת מידע שמועברת דרך האינטרנט ומספקת את הבסיס לשירות שליחת חבילת נתונים חסרת חיבור.

JPEG

משמעותו "קבוצת מומחים לצילום" (Joint Photographic Experts Group) אשר תכננו את הסטנדרט. זוהי דרך סטנדרטית לדחיסת תמונות שעובדת טוב במיוחד בתמונות מצולמות (בניגוד לאמנות גרפית).

JPEG2000

JPEG2000 הוא מערכת לקידוד תמונות וממשיכת דרכו של הפורמט JPEG. המבנה שלה מתאים למגוון רחב של שימושים החל ממצלמות דיגיטליות ניידות לקדם דפוס מתקדם, הדמיה רפואית, וכלה בענפים מרכזיים אחרים. בהשוואה ל- JPEG, ה- JPEG2000 מציע דחיסה גבוהה יותר ללא פגיעה באיכות, שחזור תמונות מתקדם.

LAN (רשת מקומית)

מערכת תקשורת שמחברת מחשבים לרשת, בדרך כלל באמצעות מערכת של כבלים מחווטים. רשתות מקומיות מחברות ביחד מחשבים, תחנות עבודה ושרתים כדי לאפשר למשתמשים לתקשר ולשתף משאבים כמו אחסון בדיסק קשיח ומדפסות. מכשירים שמקושרים על-ידי רשת מקומית יכולים להיות באותה הקומה או בתוך בניין או קמפוס. היא נמצאת בבעלות המשתמש ולא פועלת על קווים שכורים, אך ל- LAN יכולות להיות יציאות ל- PSTN (רשת בינלאומית של רשתות טלפון) או לרשתות פרטיות אחרות.

LCD

תצוגת גביש נוזלי. צגי LCD מציעים מספר יתרונות על פני תצוגות השפופרת הקתודית המסורתיות שהופכים אותם לאידאליים עבור מספר שימושים. צגי ה- LCD הם שטוחים, והם משתמשים בשבריר בלבד מהחשמל שנדרש על-ידי ה- CRT (שפופרת קרן קתודית). יותר קל לקרוא אותם ויותר נעים לעבוד איתם לאורך זמן מאשר עם צגי וידאו רגילים. ישנם גם כמה חסרונות, כמו בהירות, ניגודיות וזווית צפייה מוגבלת שלא לדבר על עלויות ייצור גבוהות.

MPEG4

MPEG4 הוא אלגוריתם לדחיסת וידאו ופריטים גרפיים. הוא מהווה התפתחות נוספת של ה- MPEG2. MPEG4 מפרק את התמונה בצורה יעילה יותר ולכן יכול לדחוס רצף במהירות רבה ואולי להפכו לקטן יותר. כיום, נעשה בו שימוש רווח לצורך שידור באינטרנט.

video Non Composite

אות וידאו שמכיל את כל המידע למעט סנכרון.

NTSC

ראשי תיבות של הוועדה הלאומית האמריקאית לתקני טלוויזיה. וועדה שעבדה עם ה- FCC לבניית התקנים למערכת הטלוויזיה הצבעונית שקיימת כיום בארה"ב.

PAL

תקן הטלוויזיה הצבעונית בישראל. ראשי תיבות של " קו לשינוי פאזה".

PIR

גלאי תת-אדום פסיבי. נעשה בו שימוש נפוץ במכשירים לזיהוי תנועה. עדשה מיוחדת בחלק הקדמי של ה- PIR מחלקת את החיישנים לשני אזורים. קרינת חום מגופו של היחיד מזוהה כאשר הוא נע באזור של החיישן אל מול ה- PIR.

RJ11

סוג של תקע לטלפון. סטנדרט בארה"ב.

RJ45

תקע סטנדרטי לחיבור לרשת, לעתים קרובות נמצא בקצה של כבל CAT5.

RG59

הוא סוג של כבל קואקסיאלי שבו נעשה שימוש לשידור אותות וידאו עד 230 מ'. הוא הכבל הנפוץ ביותר שבו נעשה שימוש ב- CCTV.

RF (תדר רדיו)

תדר שבו קרינה אלקטרומגנטית עקבית של אנרגיה הינה שימושית למטרת תקשורת. כמו כן, הטווח הכולל של תדרים שכאלה.

RS232

תקן לשידור טורי של נתונים בין שני מכשירים. הוא מגדיר את הפינים והתקע במובנים של גודל, צורה ומספר הפינים.

SCART

מחבר אירופאי סטנדרטי של 20 פינים שבו נעשה שימוש להעברת אותות וידאו ואודיו במכשירי טלוויזיה ביתיים, כעת נעשה בו שימוש בציוד מסוים של CCTV.

VCR בהילוך מהיר

מקלט וידאו, בדרך כלל בפורמט VHS, שיכול להאט את תהליך ההקלטה וליצור "זמן מואץ" בין הפריימים המוקלטים. זה מעלה את כמות זמן ההקלטה בקלטת יחידה. לא כמו VCR סטנדרטי, שמאופיין בזמן הקלטה של 8 שעות לכל היותר, מקלטים בהילוך מהיר יכולים להקליט מ- 2 עד 960 שעות בקלטת VHS סטנדרטית. מהירויות ההקלטה זמינות בכמה מכשירי VCR בהילוך מהיר.

Universal Serial Bus (USB)

יציאה סטנדרטית שמאפשרת לכם לחבר בקלות מכשירים חיצוניים (כגון מצלמות דיגיטליות, סורקים, ועכבר) למחשב.

מפעיל VCR

אם ביחידה ייעשה שימוש ביחד עם מצלמת PIR, היא תורה באופן אוטומטי לוידאו הביתי שלכם להתחיל להקליט. אחרי שהתנועה תעצור, מפעיל ה- VCR יעצור את הקלטת הוידאו.

Video Graphics Array (VGA)

תקן התצוגה בצגי PC. יציאות VGA מתאימות לצגי PC.

אדווה (Wavelet)

קודים מתמטיים שבהם נעשה שימוש בדחיסת וידאו. באינטרנט, נעשה שימוש באדווה לדחיסת תמונות במידה רבה יותר מכפי שניתן לעשות זאת בדרך כלל באמצעות שיטות כמו JPEG או MPEG.

אובדן

ירידה של רמת או עוצמת האות, בדרך כלל מיוצגת בדציבלים (dB). פזור ההספק לא משרת מטרה שימושית.

אור

קרינה אלקטרומגנטית שמזוהה על-ידי העין, נמדדת באורך גלים שנע מ- 400 עד 750nm

אות

אות המשודר בטלוויזיה צבעונית שמכיל מידע על בהירות. האות יוצר תמונה בשחור-לבן במקלט מונוכרום סטנדרטי. בתמונה צבעונית הוא מספק פרטים עדינים ומידע אודות בהירות.

אות וידאו (Non-Composite)

אות התמונה. אות שמכיל מידע חזותי והחשכה אופקית ואנכית (ראו גם אות video Composite) אך אינו מסונכרן.

איזון אוטומטי

מערכת המזהה שגיאות באיזון הצבע באזורים לבנים ושחורים בתמונה, ומתאימה באופן אוטומטי את רמות הצבע הלבן והשחור של אותות אדומים וכחולים, אשר נדרשות לצורך תיקון.

איזון לבן אוטומטי

תכונה במצלמות צבעוניות שמנטרת באופן קבוע את התאורה ומתאימה את צבעה כדי לשמור על אזורים לבנים.

אנלוגיה

ישנן שתי דרכים עיקריות לעשות דברים בצורה אלקטרונית, אנלוגית או דיגיטלית. אות אנלוגי ניתן להציג בתור סדרה של גלי סינוס. המונח נולד בגלל שהמודולציה של הגל הנושא היא אנלוגית לתנודות של הקול האנושי או קולות משודרים אחרים.

אפנון

התהליך, או תוצאה של התהליך, שבו מאפיינים מסוימים של אות אחד משתנים בהתאם לאות אחר. האות המאופנן נקרא הנושא. הנושא יכול להיות מאופנן בשלוש דרכים עיקריות: באמצעות שינוי האמפליטודה, נקרא אפנון אמפליטודה; באמצעות שינוי התדר, נקרא אפנון תדר; באמצעות שינוי הפאזה, נקרא אפנון פאזה.

באוד

קצב הבאוד הוא כמות הסיביות שניתן לשלוח או לקבל בשנייה.

בהיקות

עוצמת ההארה (בהירות פוטומטרית) של כל משטח שהוא, בכיוון נתון לכל יחידה של אזור מוקרן של המשטח כפי שנצפית מאותו הכיוון, נמדדת ב-  foot lamberts(fl).

בהירות

תכונה של תפיסה חזותית, שלפיה נראה כי אזור פולט פחות או יותר אור. (בהיקות היא השם המומלץ לכמות הפוטואלקטרית שמכונה גם בהירות).

בקרת בהירות אוטומטית

במכשירי תצוגה, זהו המנגנון העצמאי אשר שולט בבהירות של המכשיר כפונקציה של תאורה סביבתית.

בקרת הגבר אוטומטית

תהליך שבאמצעותו העוצמה מותאמת באופן אוטומטי כפונקציה של קלט או פרמטרים נקובים אחרים.

בקרת תאורה אוטומטית

תהליך שבאמצעותו התאורה שעל גבי המשטח של מכשיר הקליטה מותאמת באופן אוטומטי כפונקציה של בהירות הסצנה.

גיגביט (GB)

בדרך כלל ביחידה זו נעשה שימוש כדי למדוד אחסון נתונים בנפח גדול או קיבולת העברת נתונים בנפח גדול (באמצעות סטנדרטים קיימים).

ביט 1GB = 1024 MB = 1,048,576 KB = 1,073,741,824.

גילוי תנועה בוידאו (VMD)

שיטה לגילוי תנועה בתמונת וידאו באמצעות ביצוע בדיקה על-מנת לראות אם הפיקסלים בתמונת הוידאו השתנו.

גלילה

אובדן של סנכרון אנכי אשר גורם לתמונה לנוע למטה או למעלה במקלט או בצג.

דופלקס

מעגל חשמלי שמאפשר שידור לשני הכיוונים. ב- CCTV, לעתים קרובות נעשה שימוש בדופלקס לצורך תיאור סוג המרבב שיכול לבצע שתי פונקציות במקביל: הקלטה במצב ריבוב ונגינה במצב ריבוב.

דחיסת H.264

היא נוצרה מ- MPEG4, אך זו שיטה מתקדמת יותר לדחיסת וידאו. יש לה אלגוריתם קידוד מורכב יותר, שימוש קטן יותר ברוחב פס ותשלום נמוך יותר בגין שימוש בהשוואה ל- MPEG4. היא עובדת היטב במגוון רחב של יישומים, רשתות ומערכות (למשל, לשידור, אחסון DVD, ומערכות multimedia telephony).

הבחנה

הנאמנות של מערכת הטלוויזיה לסצנה המקורית.

הגברה

עלייה במתח או בעוצמה, בדרך כלל מבוטאת ב- dB (דציבלים).

העלאה

העלאה של נתונים מהמחשב שלכם אל האינטרנט. ל- ADSL יש קצב העלאה והורדה של נתונים.

הפרעה

אנרגיה חיצונית אשר נוטה להפריע לקליטת האותות הרצויים.

וידאו בזמן אמת

הוא תמונה של 25 פריימים בשנייה ולכן נראה רציף.

זווית צפייה

במצלמות אבטחה, המונח מתייחס לשדה ראייה זוויתי במעלות שבו אתם יכולים למקד את המצלמה מבלי לעוות את התמונה. בעת הגדלת המיקוד, בדרך כלל אתם יכולים לראות זווית צפייה רחבה. אם המיקוד מתרחק, זווית הצפייה קטנה או צרה יותר.

זום

להגדלה או הקטנה, על בסיס משתנה ללא הרף, של גודל התמונה המשודרת בעיקר באמצעות שינוי המוקד של העדשה.

טכנולוגיית דחיסה

אלה הקודים בהם נעשה שימוש לצורך דחיסה ופענוח של נתוני וידאו.

יחס אות לרעש

היחס בין אות טלוויזיה בעל משמעות לבין רעש או שלג שיוצרים הפרעה.

יציאה טורית

ידוע גם בתור יציאת תקשורת או פורט COM. היציאה הטורית היא מקום להעברה וקליטה של שידורי נתונים טוריים. היציאות הללו ידועות בשמות COM1, COM2, COM3, ו- COM4.

כבל בקטגוריה (CAT) 5

כבל שמסוגל לשדר נתונים במהירויות גבוהות (100 מגביט בשנייה ואף יותר מהר). בדרך כלל, בכבל CAT 5 נעשה שימוש ליישומי קול ונתונים. בדרך כלל מגיע עם מחברי RJ45.

כבל קואקסיאלי

סוג מסוים של כבל שמסוגל לשדר בטווח רחב של תדרים עם אובדן אות נמוך מאוד. כבל כזה בצורתו הפשוטה ביותר, מורכב ממעטפת מתכתית חלולה עם חוט יחיד שמונח בקפידה לאורך מרכז המעטפת ומבודד ממנה.

כונן דיסק קשיח (HDD)

התקן האחסון בדרך כלל מותקן בתוך המחשב או ה- DVR שלכם ומשמש לאחסון מידע.

כניסה לאזעקה

חיבור שגורם למכשיר להתחיל לצלם אם מערכת האזעקה מופעלת.

כרטיס הקלטת וידאו

כרטיסי מחשב שאותם ניתן להתקין על לוח האם של המחשב שלכם כדי ליצור מחשב משלכם להקלטת וידאו.

כרטיס וידאו PCI

כרטיס PC שמאפשר לוידאו ממצלמה אנלוגית לעבור אל המחשב.

כתובת IP

הכתובת המספרית של המחשב באינטרנט. כתובת IP כתובה כסדרה של ארבעה מספרים שמופרדים על-ידי נקודות (כל מספר יכול לנוע מ- 0 עד 255), דוגמה לכתובת IP היא 123.123.4.5

כתובת IP דינמית

מונח זה משמש כדי לתאר כיצד כתובת ה- IP מוקצית באופן אוטומטי ובהתאם לצורך למחשבים. לא כמו כתובות IP קבועות, כתובת IP זו היא זמנית, זאת אומרת, כשאתם מתחברים ל- ISP שלכם על-ידי שימוש בחיבור באמצעות חיוג, המחשב או הנתב שלכם יקבלו כתובת IP באופן דינמי בעודכם מחוברים לאינטרנט.

כתובת IP קבועה

כתובת IP אשר נותרת זהה בכל פעם שבה אתם מתחברים לאינטרנט. חלופה לכתובת IP דינמית. לעתים קרובות מהווה תקן בפס רחב בעסקים אך לא בפס רחב בבית.

לולאה

נקרא גם רצף מחזורי. השיטה להזנה של סדרה של מעגלי חשמל עם עכבה גבוהה (כמו מסכים/צגים רבים במקביל) ממקור וידאו או דופק עם קו תמסורת קואקסיאלי בכזה אופן שהקו מגושר (עם גדמים באורך מינימלי) ושהיחידה האחרונה מסיימת כראוי את הקו בעכבה האופיינית לו. זה מקטין את האי-רציפות או ההשתקפויות בקו השידור.

לוקס

יחידה של מערכת בינלאומית (SI) של תאורה שבה המטר הוא יחידת האורך. לוקס אחד שווה ללומן אחר לכל מטר רבוע. יכולת כינוס האור של המצלמה. ככל שהמספר נמוך יותר, כך התמונה טובה ביותר בתנאי תאורה נמוכה. יום שטוף שמש יהיה סביב 100,000 לוקס, ירח מלא בלילה יהיה סביב 0.1 לוקס, תאורת רחוב תהיה סביב 1 עד 10 לוקס, תאורה בבית/במשרד תהיה סביב 100 עד 1000 לוקס.

מגביט בשנייה (MBPS)

מידה של מהירות העברת נתונים נמדדת ב- 1,048,576 סיביות בשנייה.

מגבר הפצה

מכשיר שמספק כמה יציאות מבודדות מכניסת לולאה או גשר אחת, והוא מאופיין בעכבת כניסה גבוהה למדי ובידוד בין כניסה ליציאה לצורך מניעת עומס על מקור הכניסה.

מגבר וידאו

מגבר בפס רחב שנעשה בו שימוש להעברת אותות תמונה.

מודם (אפנון/ביטול אפנון)

מכשיר להעברת נתונים באמצעות רשת חיוג.

מונוכרום

שחור ולבן עם כל גווני האפור.

מוקד

המוקד של העדשה, המרחק מנקודת המוקד עד לנקודה העיקרית של העדשה.

מחבר BNC

הוא סוג של מחבר שבו נעשה שימוש לצורך חיבור בין שני כבלים קואקסיאליים או חיבור של כבל לרכיבי CCTV אחרים.

מחולל זמן/תאריך

הוא התקן שמחולל זמן ותאריך ומרכיב אותו על גבי אות הוידאו.

מיקום מוגדר מראש של סיבוב/הטיה

התקנים מיוחדים מותקנים על יחידת הסיבוב/הטיה כדי להעביר משוב לבקר ולספק מידע אשר רלוונטי למיקום אופקי ואנכי, מה שמאפשר לבקר להסתגל במהירות לסצנה שנבחרה מראש באופן אוטומטי.

מישור המוקד

המישור (דרך נקודת המוקד) בזוויות מימין לנקודה העיקרית של העדשה.

מכשיר הפולט תאורת LED

סוג של מקור תאורה אשר יוצר תדר תת-אדום כאשר מופעל על-ידי חשמל.

מסכת רשת משנה

הקצאה מספרית, עם פורמט זהה לזה של כתובת ה- IP, אשר קובעת באיזה חלק מכתובת ה- IP נעשה שימוש לחילוק הרשת על-ידי שימוש ב- TCP/IP לישויות קטנות יותר הנקראות רשתות משנה.

מעבד מרובע

הוא מכשיר שמשתמש בוידאו דיגיטלי לתצוגה של תמונות מ- 4 מצלמות על גבי צג יחיד.

מצלמה אלחוטית

מצלמות אבטחה אלחוטיות מאפשרות להעביר נתוני אודיו ווידאו למקלט ללא הצורך בהעברת חוטים (על-ידי שימוש בגלי רדיו). לעתים קרובות במצלמות אלחוטיות יש אפשרות להפעיל את המצלמה באמצעות חשמל, כאשר במקרה כזה יהיה כבל שיוצא מהמצלמה לנקודת החשמל.

מצלמות יום/לילה

מצלמות יום/לילה הן מצלמות רגילות עם שבב CCD רגיש במיוחד שמאפשר לצלם תמונה טובה בתנאי תאורה סביבתית מאוד נמוכה (תאורה רגילה לא תת-אדומה).

מצלמה קווית

מצלמה שמעבירה את האות שלה באמצעות כבל אל מכשיר ההקלטה/הבקרה. מצלמות קוויות מסוימות משתמשות בכבל composite  (שקולט את אות הוידאו והחשמל) בעוד שבאחרות יש כבלים נפרדים לחשמל ולוידאו.

מצלמת תת-אדום

למצלמות תת-אדום (מצלמות לראיית לילה) יש אורות תת-אדומים מיוחדים שמותקנים סביב ההיקף של עדשת המצלמה. זה מספק תאורה מיוחדת שהמצלמה משתמשת בה כדי לצלם תמונה טובה אפילו בחשכה מוחלטת.

מקלט וידאו דיגיטלי (DVR)

מקלט וידאו דיגיטלי הוא בעיקרון מחשב שממיר את האות (האנלוגי) הנכנס מהמצלמות לאות דיגיטלי, דוחס אותו ומאחסן אותו. ה- DVR מחליף את תפקידו של המרבב ושל VCR לאבטחה. ישנם יתרונות רבים למקלטי וידאו דיגיטליים על פני מקביליהם האנלוגיים.

מרבב

מכשיר שפותח בעיקר כאמצעי להקלטה ממצלמות רבות במקביל על קלטת וידאו אחת. כמו כן, המכשיר מאפשר צפייה במצלמות רבות על צג יחיד בסידורים שונים.

מתאם AC (זרם חילופין)

לכל מכשיר CCTV יש דרישות מתח משלו (בדרך כלל 12 וולט וזרם). מתח השקעים בישראל הינו 220 AC. המתאם משנה את זרם החילופין לזרם ישר ומתאים אותו לעוצמת הזרם החשמלי הנקוב, הנמדד באמפרים.

ניגודיות

טווח של ערכים בהירים עד כהים או היחס בין ערכי הבהירות המקסימליים למינימליים.

ניתוב מחדש של פורט

זה מתייחס לניתוב פורט של מודם/נתב לכתובת IP שבה ניתן למצוא את ה- PC או ה- DVR המקושרים כדי לצפות במצלמות דרך האינטרנט.

נקודת מוקד

הנקודה שבה העדשה או המראה ייכנסו קרני אור מקבילות.

נתב

את תפקידו של הנתב ניתן לתאר בתור גשר בין שתי רשתות או יותר. הפונקציה של הנתב היא להתבונן בכתובות היעד של החבילות שעוברות דרכו, ולאחר מכן להחליט באיזה נתיב לשלוח את חבילות הנתונים האלה.

סיבוב והטיה

מכשיר שעליו ניתן להרכיב את המצלמה שמאפשר תנועה בשני הכיוונים (סיבוב) ובמישור האנכי (הטיה).

סריקה

תהליך של הזזת קרן האלקטרון של שפופרת הקליטה או שפופרת התמונה לאורך המטרה או אזור המסך של השפופרת. רגישות בטלוויזיה, גורם שמבטא את האור המגיע אל סצנה מצוינת שנדרש ליצירת אות תמונה מסוים במסופי היציאה של מצלמת הטלוויזיה.

עדשה

רכיב אופטי שקוף שמורכב מחתיכה אחת או יותר של זכוכית אופטית עם משטח מאוד מעוקל (בדרך כלל מעגלי), והן משמשות לכינוס או ביזור של קרני האור המוקרנים של האובייקט, ובכך יוצרות תמונה וירטואלית או אמיתית של אותו האובייקט.

עדשת זום

מערכת אופטית של מוקד אשר משתנה ללא הרף, מישור המוקד נותר במצב יציב.

עדשת זום ידני (Varifocal)

היא סוג של עדשה עם זום ידני עם יחס הגדלה קטן (נע בין 4 מ"מ ל- 12 מ"מ בהסתמך על המותג). נעשה בה שימוש כאשר צריך לכוונן בדייקנות רבה את מוקד העדשה על מנת לעמוד בדרישות של הסצנה במציאות.

עדשת צמצם אוטומטית

עדשה שמתאימה באופן אוטומטי את כמות האור שמגיעה אל התמונה.

עומק שדה

טווח המיקוד של העדשה או המערכת האופטית. הוא נמדד מהמרחק שנמצא מאחורי האובייקט עד המרחק שנמצא אל מול האובייקט כאשר עדשת הצפייה ממוקדת באובייקט.

עיוות

סטייה של צורת הגל של האות המתקבל מצורת הגל ששודרה במקור.

פיצוי תאורה אחורית

תכונה במצלמות CCD חדשות יותר אשר מפצה באופן אלקטרוני על תאורה אחורית גבוהה כדי לספק פירוט.

פיקסל

קיצור לרכיב בתמונה. פיקסל הוא האזור הקטן ביותר בתמונת הטלוויזיה שניתן לתארו על-ידי אותות חשמליים שעוברים דרך המערכת או חלק ממנה. מספר הרכיבים (פיקסלים) בתמונה שלמה, והמאפיינים הגאומטריים של גובה אנכי ורוחב אופקי של הרכיבים הללו, מספקים מידע על הכמות הכוללת של הפרטים שאותה יכולה להציג התמונה המורכבת ממפת סיביות מבחינת חדות הפרטים, בהתאמה. רזולוציית צג נמדדת בפיקסלים. תמונות CCTV של 640 x 480 פיקסלים (מסך מלא) ו- 320 x 240 (מסך מרובע) הן הנפוצות ביותר.

פלט

רמת האות בפלט של מגבר או מכשיר אחר.

פרוטוקולים

כאשר הנתונים משודרים בין שני מכשירים או יותר משהו צריך לשלוט בפקדים ולשמור את הנתונים ללא פגם. פרוטוקול הוא תיאור רשמי של פורמטים של הודעות והכללים שעליהם שני המחשבים צריכים להקפיד כדי להעביר ביניהם את ההודעות האלה.

פרוטוקול בקרת שידור/פרוטוקול אינטרנט (TCP/IP)

הפרוטוקולים, או המוסכמות, שבהם משתמשים המחשבים לתקשורת דרך האינטרנט.

פריים

כלל האזור שנתפס על-ידי תמונת הטלוויזיה, אשר נסרק כאשר אות התמונה אינו חסום.

פריימים בשנייה (fps)

fps מתייחס למספר התמונות שניתן לצלמן או להציגן בשנייה. טלוויזיה מציגה 25fps כאשר מדובר בשידור חי. אין לבלבל בין זה לבין שדה בשנייה. שני שדות בשנייה שווים לפריים אחד בשנייה. קצבי פריימים מומלצים הם כלהלן:

  • ניטור POS (נקודת מכירה) = 25fps
  • מעקב קמעונאי = 16fps
  • מעקב אחר דלת/רכב = 4fps

צג

התקן ציוד שמציג על פני שפופרת התמונה את התמונות שזוהו ושודרו על-ידי מצלמת הטלוויזיה.

צמצם (Iris)

צמצם שניתן להתאמה אשר מותקן בתוך עדשת המצלמה כדי לאפשר שליטה בכמות האור שעוברת דרך העדשה.

צמצם

באופטיקה טלוויזיונית, זהו הקוטר האפקטיבי של העדשה אשר שולט בכמות האור שמגיעה אל חיישן קליטת התמונה שיוצר או מעביר את התמונות.

צמצם דינמי

עדשה שבה הצמצם נפתח או נסגר באופן אוטומטי כדי לשמור על רמות אור מתאימות במשטח של מכשיר קליטת התמונות של המצלמה.

קבוצת מומחים לצילום תנועה (MJPEG)

סטנדרט הדחיסה שבדרך כלל מתייחס לתמונות JPEG מוצג בקצב פריימים גבוה, בדרך כלל 25 פריימים לשנייה. הוא יוצר תמונות באיכות גבוהה, אך גדלי הקבצים הגדולים יחסית של כל תמונה יחידה משתמשים בכמות לא מבוטלת של רוחב הפס.

קבוצת מומחים לתמונה נעה (MPEG)

MPEG הוא תקן בינלאומי לדחיסת וידאו. MPEG1 הוא פורמט ברזולוציה נמוכה שכעת נעשה בו שימוש ב- World Wide Web לקבצי אנימציה קצרים. MPEG2 הוא פורמט ברזולוציה הרבה יותר גבוהה שפותח לסרטים וטלוויזיה דיגיטלית. ב- MPEG4 משתמשים יותר ויותר בפתרונות CCTV.

קודק (Codec)

ראשי תיבות של קידוד/פענוח, קודק הוא כל טכנולוגיה לקידוד ופיענוח של נתונים. את הקודקים ניתן להטמיע בתוכנה, בחומרה או בשניהן. דוגמאות לקודקים כוללות, Wavelet, MPEG4, JPEG.

אות video Composite

אות התמונה המשולב, לרבות אותות החשכה אופקית ואנכית ואותות סנכרון.

ראיית לילה

למצלמות בעלות ראיית לילה יש את היכולת לראות בתנאי תאורה נמוכה. כדי לקבוע את מידת החושך שבה המצלמה יכולה לעבוד, צפו בדירוג הלוקס במצלמה. ככל שהלוקס נמוך יותר, כך היא תראה טוב יותר בלילה.

רוויה

בצבע, המידה שבה הצבע מדולל באור לבן או שהוא טהור. חיות הצבע, מתוארת במונחים כמו בהיר, עמוק, פסטל, חיוור, וכו'. הרוויה קשורה ישירות לאמפליטודה של אות הצבעונות.

רוחב פס

רוחב הפס קובע את הקצב שבו ניתן לשדר את הוידאו באמצעות הרשת, ככל שרוחב הפס גדול יותר, כך ניתן לשדר יותר וידאו בכמות זמן נתונה. בדרך כלל נמדד בסיביות לשנייה.

רזולוציה

היא מידה של ההבחנה והבהירות של התמונה והיא מיוצגת על-ידי מספר קווים. ככל שמספר הקווים גדול יותר, הרזולוציה גבוהה יותר.

רזולוציה אנכית (TVL)

מספר הקווים האופקיים שניתן לראותם בתמונה המשוכפלת של דפוס הטלוויזיה. (ראה: TVL)

רזולוציה (אנכית)

כמות הפרטים שניתן להבחין בהם בכיוון האנכי בתמונה. בדרך כלל מבוטאת בתור מספר הקווים האופקיים השונים, שחורים ולבנים לסירוגין, שאותם ניתן לראות באופן תאורטי בתמונה.

רזולוציה (אופקית)

כמות הפרטים שניתן להבחין בהם בכיוון האופקי בתמונה. בדרך כלל מבוטאת בתור מספר הקווים האנכיים השונים, שחורים ולבנים לסירוגין, שאותם ניתן לראות במרחק ששווה לגובה התמונה.

רזולוציה, מגבילה

הפרטים שניתן להבחין בהם על גבי מסך הטלוויזיה. רזולוציה אנכית מתייחסת למספר הקווים השחורים והלבנים האופקיים שניתן להבחין בהם בגובה התמונה. רזולוציה אופקית מתייחסת לקווים שחורים ולבנים שניתן להבחין בהם בממד השווה לגובה האנכי וניתן להגבילם על-ידי רוחב הפס של מגבר הוידאו.

רזולוציה של קו טלוויזיה

מספר הקווים האופקיים השונים, שחורים ולבנים לסירוגין, שניתן לראותם באופן תאורטי בתמונה. מאפשרת לקונה לשפוט את איכות המצלמה. רזולוציה נמוכה נעה בין 300 ל- 380, רזולוציה בינונית נעה בין 400 ל- 480, ורזולוציה גבוהה היא 480 ומעלה.

רעש

המילה 'רעש' מגיעה מעולם האודיו ומתייחסת לפרצים אקראיים של אנרגיה חשמלית או הפרעה. במקרים מסוימים, הוא יגרום להופעה של נקודות קטנטנות דמויות מלח ופלפל על תמונת הטלוויזיה. רעש חזק לעתים מכונה 'שלג'.

רצועת וידאו

התדר שבו משתמש רוחב הפס כדי לשדר אותות video composite.

שדה

אחד משני חלקים שווים אשר מופרדים באופן אנכי שאליהם מתחלק פריים הטלוויזיה במערכת משולבת של סריקה. מרווח של 1/60 שניות מפריד בין זמן התחלה של כל שדה.

שדה ראיה

זווית הצפייה המקסימלית שניתן לראותה דרך העדשה או המכשיר האופטי.

שלג

רעש אקראי כבד.

שרת וידאו

שרת וידאו דוחס את אות הוידאו ממצלמות אנלוגיות כדי לאפשר לצפות בהן דרך רשתות כמו LAN או דרך האינטרנט.

שרת רשת

DVR או מערכת תוכנה עם שרת רשת מובנה שמאפשרת לצפות במצלמות באמצעות דפדפן האינטרנט.

תבנית בדיקה

טבלה שהוכנה במיוחד לבדיקת הביצועים הכוללים של מערכת הטלוויזיה. היא מכילה שילובים שונים של קווים וצורות גאומטריות. המצלמה ממוקדת בטבלה, והדפוס נצפה בצג לצורך בדיקת נאמנות.

תמונה שמורה

מכונה גם צריבת תמונה. שינוי אשר נוצר ביעד או על היעד שנותר למספר רב של פריימים אחרי ההסרה של תמונת אור קבועה קודמת, ומניב אות חשמלי מלאכותי שמתאים לתמונת האור הזו.

תנודות ארעיות

תנודה מהירה, המרכיבה חלק מהדופק, שבמהלכה האמפליטודה חורגת באופן משמעותי מהאמפליטודה הממוצעת של הדופק.

תריס

היכולת לשלוט בזמן האינטגרציה (של האור) אל החיישן בפחות מ- 1/60 שניות; למשל, לעצור תזוזה של תנועה זורמת.

צוות אלסק מערכות מקווה שמילון המונחים הנ"ל ישמש אותך נאמנה. ליעוץ מקצועי והצעות מחיר, צור קשר בטופס או בטלפון ישיר: 0723924594

3.5/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ