התקנת מצלמות אבטחה מדריך

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

התקנת מצלמות אבטחה מדריך

מדריך התקנת מצלמות אבטחה

מעוניינים להתקין מצלמות אבטחה לבד?

ראשית, נשאל מדוע עלינו להתקין מצלמות אבטחה:

  1. ניטור\פיקוח כללי של סביבת פנים וחוץ של הבית\העסק?
  2. שמירה על ילדים?
  3. הרתעה מעולה נגד פורצים\גנבים (בדיוק באותו האופן במערכות אזעקה)?
  4. פיקוח וניטור על קשישים\מטפלות וכו'?
  5. פיקוח על עובדים בעסק באופן כללי ובפרט נגד גניבות?
  6. ניטור קופות?
  7. ניטור ופיקוח באתרי בנייה?

אלו רק דוגמאות בודדות וכמובן שישנן עוד רבות ומגוונות והכל לפי הדרוש באותו בית\אתר.

על מנת לעשות מעט סדר במונחי יסוד, עלינו להבין בדיוק מהו פירושו של כל מונח ומונח

עקב תאוצה מטורפת בטכנלוגיות השונות בכל הקשור לתחום מצלמות האבטחה "נולדו" המון ביטויים שהצליחו לבלבל את כולנו ובעיקר את הלקוחות\משתמשים.

אם נדבר על ראשית הדרך, הרבה לפני עידן האינטרנט, מערכת מצלמות אבטחה הוגדרה כמצלמת מעקב ('survelliance camera', 'survelliance systems') או בביטוי הנפוץ ביותר שכולנו מכירים – טלויזיה במעגל סגור שנקראת בשפה המקצועית – אנגלית 'cctv'.

cctv – closed-circuit television טלוויזיה במעגל סגור

טלוויזיה במעגל סגור – כשמה כן היא – כלומר, מצלמה או מצלמות, אשר מותקנות בשטח\בית\אתר\עסק, בעוד שכולן מתנקזות\מחוברות למערכת הקלטה\מחשב שמהווה כ"תחנה אחרונה" של כל המצלמות, וממנה (מערכת ההקלטה) והלאה אין כל חיבור כזה או אחר להתקן\ים נוספים.

בכדי לחדד את ההסבר, המצלמות מחוברות למערכת הקלטה\מחשב (שמחובר למסך\מסכים) ואין שום אפשרות גישה למערכת זו, בין אם לאדם כזה או אחר הנמצא בבית\בעסק\ארגון באופן מקומי ועל אחת כמה וכמה מבחוץ (מחוץ לבית \ארגון וכו').

ישנו אדם אחד שמורשה ואחראי על המערכת ורק הוא יכול להיכנס לאותו החדר בה מותקנת מערכת ההקלטה, לנטר אותה, לצפות במצלמות, בהקלטות וכו'.

בדיוק על אותו עיקרון של כספת בבנק – הגישה לכספת הינה מקומית בלבד, ורק לאדם אחד בארגון יש את המפתח לכספת.

לשיטה זו של CCTV, ישנן יתרונות רבים אך גם חסרונות:

יתרונות:

  1. אין גישה מרחוק למערכת לצורך ניטור ופיקוח מצלמות – גישה מקומית בלבד.
  2. מערכת ההקלטה ("המוח") נמצא מקומית באתר\בית\עסק בלבד.
  3. אי אפשר לדעת בכל זמן נתון מה מתרחש באתר המוגן – בגלל שאין גישה מרחוק.
  4. הבית\ארגון,עסק תלוי רק באדם אחד – מורשה לצורך ניטור המערכת והמצלמות.

אם תתעמקו, והבנתם נכון, כל היתרונות הנ"ל הן בעצם גם החסרונות.

עם התפתחות הטכנולוגיה וכניסה מהירה לעולם הרשתי\האינטרנטי, אותן מערכות הקלטה אליהן מתנקות כל המצלמות, "קיבלו" חיבור רשתי – אינטרנטי שמתחבר לרשת הביתית\עסקית ככל מחשב אחר שקיים באותו האתר, וממילא "קיבלו" אפשרות גישה מלאה מרחוק, גם למערכת ההקלטה לכשעצמה, ועם הזמן גם לכל מצלמה ומצלמה.

בכל זאת, ומטבע הדברים, למרות שמערכות ההקלטה כבר חשופות לחלוטין לגישה מבחוץ, עדיין בשפה המקצועית הן נקראות 'cctv'.

טוב לדעת – עד היום, במיוחד במקומות בטחוניים כאלו ואחרים, עדיין קיימות מערכות 'cctv' "אמיתיות", בדיוק באותו האופן שבמקומות הבטחוניים הללו, רשת האינטרנט סגורה לחלוטין – כלומר -פנימית בלבד – ללא חיבור לרשת החיצונית (wan).

בנוסף ובמקביל, גם המצלמות השתכללו במאוד, שכן כיום, התעשייה מתמקדת בייצור של מצלמות רשת – כלומר מצלמות שמתחברות ישירות לרשת הביתית\עסקית (ולא באופן\חיבור אנלוגי למערכת ההקלטה) וממילא מאפשרות חיבור ישיר ועצמאי לכל אחת ואחת מהן, ולא מחייבות תמיד חיבור ישיר למערכת הקלטה. ההקלטות במצלמות אלו מתבצע על גבי כרטיס זכרון שקיים בתוך המצלמה, כמו גם ממשק רשתי מלא אליו ניתן להתחבר מכל סמארטפון ולנטר את אותה המצלמה, להקליט באופן יזום ועוד.

כיום, מערכות ההקלטה הרשתיות (dvr, nvr) חכמות להפליא, מתחברות לרשת ומאפשרות גישה מלאה מרחוק עם ניטור מלא כולל צפייה בזמן אמת בכל מצלמה ומצלמה, ניטור אירועים לאחור, ניטור הקלטות לאחור, הקלטות יזומות, הוספת משתמשים מורשים בהתאם וכל זאת על קצה קצהו של המזלג.

כעת, לאחר שהבנו מעט ההיסטוריה וקצת מונחי יסוד, נסביר על התקנת מצלמות אבטחה בבית\עסק\ארגון, איך להתקין, איפה, מהם הרכיבים השונים במערכת, שלב אחר שלב.

שלב התקנה 1: אפיון השטח הדרוש למיגון

ראשית כל, רשום לפניך את המטרה שלשמה הינך מתקין מערכת מצלמות אבטחה.

בחירת ואפיון מצלמות

לאחר מכן, התחל לבדוק את השטח ולסמן על גבי טיוטה היכן להתקין כל מצלמה, בהתחשב במיקום המצלמה ווידוא שאכן זו מצלמת ו"מכסה" את אותו אזור הנדרש למיגון. הבט סביב, גם בחוץ וגם בפנים הבית\העסק ורשום באופן מסודר נקודות תורפה קיימות בעבורן תצטרך להחמיר במיגון באותו האזור.

קח בחשבון אלו מצלמות יותקנו בסביבת חוץ ובסביבת פנים בדגש על סביבת חוץ שכן תצטרך לרכוש מצלמות בהתאם ועם תקנים מחמירים. בנוסף, עליך לזכור שגם הקמת תשתית חיצונית למצלמות כרוכה בידע ובנסיון רב. קח בחשבון את תכונות המצלמה הנדרשות עבור כל מצלמה ומצלמה (ראיית לילה, סוג עדשה, גוף מצלמה ועוד).

ראיית לילה – חשוב לזכור – לא למקם את המצלמות קרוב מדי לקיר\חפץ גדול אשר ממול, שכן במצב כזה, משדר האינפרא המשמש לראיית לילה, "יסתנוור" ויגרום לבסוף לתמונה לבנה ומסנוורת, ובפועל לא תתאפשר צפייה במצלמה כלל (תמונה מעוותת כליל).

על התכונות השונות של המצלמות (מצלמות כיפה, מצלמות גוף ועוד) וסוגיהן תוכלו לקרוא במאמר סוגי מצלמות.

לאחר שרשמת והחלטת אילו מצלמות להתקין והיכן, כעת עליך לרכוש בהתאם מערכת הקלטה ייעודית.

בחירת ואפיון מערכת הקלטה

ראשית, חשוב היטב היכן הינך עומד להתקין את מערכת ההקלטה. אם נחשוב לעומק – מיקום מערכת ההקלטה הינו בעצם המיקום אליו ינוקזו כל המצלמות המותקנות בפועל – אבל לא מחייב. כלומר, מאחר וכיום ברוב המקרים נתקין מצלמות רשת, לא מחייב שכל התשתיות של המצלמות תגיע במדויק למיקום מערכת ההקלטה, שכן, נוכל לחבר כל קבוצת מצלמות רשת למפצל רשת מקומי (switch, poe switch)  ואת אותו מפצל רשת לחבר לרשת המקומית באתר\בית\עסק.

בהתקנה של מצלמות אנלוגיות גרידא(כבל RG 59 חיבור BNC) ,נהיה חייבים לקחת בחשבון שמיקום מערכת ההקלטה הינו המיקום אליו מתנקזות כל המצלמות המותקנות בפועל באתר.

כפי שרשמנו והדגשנו במאמר על מערכות אזעקה, ישנה חשיבות עליונה במיקום התקנת "מוח"\בקרה של מערכת האזעקה שכן יש להסוות את אותו ה"מוח" מפני ניסיון גילוי וחשיפה ע"י פורץ, גנב – בדיוק באותו האופן עלינו להסוות את מערכת ההקלטה. הסר ספק, ובכדי למנוע בלבול, לא לשכוח שמערכת ההקלטה אמורה להתחבר בפועל גם לרשת הביתית\העסקית, וכמובן אמורה להתחבר למקור חשמל (שקע חשמל) – ואם אתם עכשיו מחייכים וצוחקים ואומרים לעצמכם – ברור! תתפלאו אלו דברים קורים בשטח ואלו טעויות מתרחשות מבלבול "תמים" ביותר.

לאחר שבחרת את מיקום מערכת ההקלטה, תן מחשבה עמוקה איזו מערכת הינך עומד לרכוש, שכן ישנו מבחר עצום ומבלבל ביותר, הן מבחינת חברות יצרניות והן מבחינת הסוגים הרבים שאלו מייצרות.

שים דגש בבחירת מערכת ההקלטה על תכונות בסיסיות כמו:

  1. כמה מקסימום מצלמות ניתן לחבר למערכת ההקלטה – ניתן לקרוא בנושא זה במאמר: 10 טיפים לרכישת  dvr, nvr.
  2. נפח אחסון של מערכת ההקלטה בהתאם לכמות ההקלטות הנדרשת וכל זאת בהתחשב בכמות המצלמות שהינך מעוניין שיצלמו בפועל.
  3. אפשרות להקלטת אודיו בנוסף להקלטת וידאו – תלוי גם במצלמה\ות שמסוגלות להקליט שמע אך גם במערכת ההקלטה.
  4. מוצאים\ממסרים – להפעלת צרכנים כאלו ואחרים כמו שערים חשמליים, אורות, דוד-מים וכו'.
  5. ממשק נוח ואיכותי למשתמש – חשוב ביותר גם בבחינת ממשק אינטרנטי (דפדפן), ממשק תוכנתי למחשב, ממשק סמארטפון (אפליקציה).

בשלב זה, לאחר שבחרת במצלמות האבטחה ובמערכת ההקלטה קח בחשבון חומרים נוספים שידרשו להתקנה בפועל:

  • כבילה וחיווט – כבלי רשת מהמצלמות למערכת ההקלטה -poe – כלומר שמכל מצלמה "ירוץ" כבל רשת למערכת ההקלטה ודרכו תתאפשר גם העברת נתונים (אודיו\וידאו) וגם הזנת מתח למצלמה.
  • מחברי רשת – יש ללחוץ בהתאם מחברי רשת לכל אחד מצידי הכבל לכל מצלמה בעוד לוקחים בחשבון שמצלמות רשת מגיעות לרוב עם מחבר "נקבה" (שגם אותו יש לדאוג ולאטום בקופסא או באזור ממוגן מים לחלוטין!) אליו נחבר את מחבר ה"זכר".
  • יחידת אל פסק UPS – מעולה להצטייד ביחידה שכזו, שתחובר בפועל גם למערכת ההקלטה וגם למצלמות המותקנות, שכן, במקרה של הפסקת חשמל או הפלת מתח זדונית יזומה, המערכת תמשיך להתקיים ולהקליט ותשלח התראה בהתאם לפי הגדרה מראש. מומלץ לקחת יחידה בקיבולת גדולה מספיק בכדי "להחזיק" את מערכת ההקלטה והמצלמות בזמן הפסקת חשמל, לפחות למשך 2-4 שעות.
  • סיליקון – מוצר חשוב ביותר! בכל התקנת מצלמות שמתבצעת בסביבה חיצונית יש לתת דגש על החלת סיליקון באזורים חשופים לכניסת מים ולחות ולאטום אותם באופן מקצועי ביותר, שכן, חדירת מים ולחות הינה הרסנית באופן אבסולוטי ותגרום נזק בלתי הפיך למצלמה ולתשתית.
  • תעלות – אם באתר הנדרש למיגון אין הכנות מראש של צינורות לתשתיות למצלמות, עליך להתקין תעלות חיצוניות בהתאם, ולאטום אותם היטב. גם את התעלות יש לאטום היטב למניעת חדירת מים.

שלב התקנה 2: התקנת מערכת האבטחה בפועל

קחו בחשבון שהתקנה בפועל של מערכת מצלמות אבטחה יכולה להיראות כדבר של מה בכך, אך תגלו ובמהרה שגם זה סוג של אמנות אשר דורש נסיון רב ומיומנות, כפי שכל אחד יכול להחזיק במכחול ולצייר אך התוצאה בינו לבין אמן אמיתי, בוודאי שתראה שונה.

אז אם אתם חובבנים ופשוט אוהבים לקרוא ולהחכים אך החלטתם שההתקנה בפועל לא בשבילכם, אנו מציעים לכם להזמין מתקין מצלמות אבטחה מקצועי ובזה להסיר דאגות מליבכם. ואם החלטתם שאתם בעניין ההתקנה אז קדימה…

הכנת תשתיות וחיווט

החלו בתכנון והקמת התשתיות תוך כדי קדיחה והתקנת דיבלים בהתאם, שעל גביהם תותקן התעלה בהתאם, מהיכן שתותקן המצלמה בפועל ועד לנקודה בה תתחבר למערכת ההקלטה. יש לזכור שבכל הקשור לתשתיות חיצוניות, לשים דגש בהתקנה על איטום התעלות בהתאם עם סיליקון ושימוש עם כבל רשת איכותי ועמיד.

קחו בחשבון לחשב מבעוד מועד את אורך הכבל הנדרש בכל תשתית של מצלמה, תוך כדי שמשאירים לפחות 1 מטר כבל לפחות בכל צד של הכבל – גם בצד של המצלמה וגם בצד של מערכת ההקלטה.

התקנת המצלמות

שימו לב שלכל מצלמה שרכשתם, ישנו מתקן התקנה ייעודי שונה בהתאם לאותה מצלמה ועליך לקרוא בעיון רב את המדריך המצורף, ולבצע התקנת המצלמה שלב אחר שלב באופן יסודי ביותר. התקנת המצלמה והמתקן הייעודי שלה משתנים בהתאם לסוג המצלמה (מצלמת כיפה, מצלמת צינור וכו').

שוב לתת את הדגש בהתקנת המצלמה בבחינת איטום כל מקום כזה או אחר, קטן כגדול, אליו עלולים לחדור מים או לחות ולאטום אותו בהתאם.

בסוף כל הכנת תשתית והנחת הכבל בתוכה, סמן באופן ברור ומקצועי, בכל צד של כל כבל רשת, לאיזו מצלמה שייך, ובכך תמפה את כל המערכת ותוכל לתחזק את התשתיות באופן קל ופשוט בעתיד. שימו לב לא לחזק לגמרי את המתקן של המצלמה (בחלק מהמקרים – תלוי במצלמה) שכן, תידרש לאחר שתסיימו להתקין ולחווט את כל המצלמות לבצע בדיקות ויזואליות ולמקם סופית את זווית המצלמה, כך שזו תצלם באופן תקין וכפי הנדרש את אותו האזור.

ראיית לילה – חשוב לזכור – לא למקם את המצלמות קרוב מדי לקיר\חפץ גדול אשר ממול, שכן במצב כזה, משדר האינפרא המשמש לראיית לילה, "יסתנוור" ויגרום לבסוף לתמונה לבנה ומסנוורת, ובפועל לא תתאפשר צפייה במצלמה כלל (תמונה מעוותת כליל).

לאחר שהתשתיות מוכנות והכבלים לחוצים עם מחברים בהתאם, כל שעליכם לעשות הוא לחבר בהתאם את כל כבלי המצלמות אל תוך מערכת ההקלטה באופן מסודר ולאחר מכן להזין מתח חשמלי למערכת ההקלטה.

שלב התקנה 3: הפעלת המערכת והגדרתה

לאחר שכל המצלמות מחוברות והזנו את מערכת ההקלטה במתח חשמלי, נוכל להתחיל בהגדרת המערכת והמצלמות.

ישנן המון הגדרות שניתן לבצע, אך עם זאת, הכל לפי הדרוש באותו אתר הנדרש למיגון.

ראשית, יש להיכנס לממשק מערכת ההקלטה דרך דפדפן או באופן מקומי (אם מחובר מסך) ולהתחיל להגדיר בכל כניסה של מצלמה כתובת IP בהתאם (ip address). כמובן, שבנושא זה יידרש ידע מתקדם מעט בנושא רשתות, שכן יש להגדיר כתובות גם למערכת ההקלטה וגם לכל מצלמה ומצלמה.

הדבר המומלץ ביותר, הוא לבצע את השלבים הרשומים במדריך המצורף עם מערכת ההקלטה ולוודא שביצענו בהצלחה כל שלב.

לאחר הגדרה נכונה של כל מצלמה ומצלמה יש לבצע ניטור ראשוני ולוודא שאכן אנו רואים באופן תקין את כל אחת מהמצלמות המחוברות בפועל למערכת ההקלטה, לכוון זוויות צפייה לכל אחת בהתאם ולאחר מכן לוודא חיזוק בפועל של מתקני חיבור המצלמות לקיר\תקרה. אם נתקלנו בבעיה כלשהיא, ואין אות וידאו מאותה המצלמה, יש לבצע שלילה ולוודא תשתית תקינה, כולל חיבור ולחיצה תקניים של הכבל ולאחר מכן להתחבר באופן מקומי למצלמה (עם כלי טכנאי ייעודיים) ולשלול בעיה במצלמה.

כמובן,שלכל מצלמה ישנן ההגדרות שלה אותן ניתן לכוון באופן אינדיבידואלי לפי כל מדריך של אותה מצלמה.

לבסוף יש לבצע פתיחת\הפניית פורטים בהתאם למערכת ההקלטה לטובת גישה מבחוץ, בין אם באמצעות דפדפן אינטרנט (web) ו\או תוכנת ניהול וידאו (vms) ו\או אפליקצייה מהסמארטפון (android \ ios app)

לרכישת מצלמות אבטחה ו\או יעוץ מקצועי, הרגישו חופשי לפנות למתקיני מצלמות האבטחה המופיעים באינדקס המתקינים שבתפריט צד.

מחפשים מצלמות אבטחה איכותיות? ליעוץ ופרטים נוספים על התקנת מצלמות אבטחה עם או ללא ראיית לילה, פנו אל המקצוענים – צוות אלסק מערכות אבטחה.

4.6/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ