היסודות של הקלטת אודיו בעזרת מצלמות אבטחה במעגל סגור

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

הקלטת אודיו מצלמות אבטחה מעגל סגור

היסודות של הקלטת אודיו בעזרת מצלמות אבטחה במעגל סגור

מעוניין באפשרות התקנת מצלמות אבטחה שמקליטות גם קול?

כאשר עובד מבחין במצלמה במקום העבודה, או אפילו כאשר קונה מבחין במצלמת אבטחה בעסק, הדבר הראשון שהוא רוצה לדעת הוא, האם המצלמה יכולה להקליט גם קול? בקצרה, התשובה היא כן, מערכת מצלמות CCTV מיועדת להקליט אודיו יחד עם תמונות.

עם זאת, האם המעסיק או מקום קמעונאי רשאים להקליט אודיו, זאת סוגיה אחרת לחלוטין. בנוסף, סוג המצלמות שמבצע את ההקלטה – בין אם מצלמות IP או מצלמות אנלוגיות – מכתיב את אופן הקלטת האודיו.

הכתבה סוקרת בקצרה את אופן הקלטת האודיו באמצעות מצלמות אבטחה CCTV, ועוברת על זכויות הפרטיות הבסיסיות שלהן מעסיקים ומקומות קמעונאיים מוכרחים לציית בעת שימוש במערכות אבטחה למעקב אחר העובדים.

מצלמות אבטחה במקום העבודה

מעסיקים רבים מתקינים מצלמות אבטחה בכדי למנוע גניבות ולהבטיח שהעובדים מנצלים כראוי את זמן העבודה המשולם שלהם. זה מקובל לחלוטין כל עוד המעסיק מיידע את העובדים על כך שהם מוקלטים.

עם זאת, ישנם מקרים מסוימים שבהם אין זה חוקי עבור המעסיק להקליט את העובדים שלו. לדוגמה, יתכן שעובדי איגוד מקצועי מעולם לא ינוטרו על ידי מערכת אבטחה. חוקים מדיניים משתנים מבחינת המקום והאופן שבו ניתן לצלם את העובדים, אך כולם מסכימים שמקומות פרטיים, כגון חדרי שירותים, חדרי הפסקה ואזורים אחרים שבהם ישנה ציפייה סבירה לפרטיות, נמצאים מחוץ לתחום.

כיצד מעסיקים יכולים להשתמש במערכת אבטחה במסגרת החוק

בראש ובראשונה, חשוב לדעת שמעסיקים יכולים לעקוב אחר העובדים שלהם אך ורק אם יש להם סיבה לגיטימית לעשות זאת. לדוגמה, אם החלו להיעלם מוצרים או אם מתבצעת גישה בלתי חוקית לאזור שנמצא מחוץ לתחום, יש להם את הזכות להתקין מצלמות אבטחה בכדי לזהות את העבריין ולטפל בבעיה.

למקומות ציבוריים כגון בנקים, חנויות, מסעדות וכל עסק אחר אשר נמצא באינטראקציה מתמדת עם לקוחות, ישנה סיבה מידית להתקין מצלמות אבטחה: בכדי להגן על העובדים שלהם ולמנוע גניבות. רוב היחידים אשר בוחרים לעבוד בענף הקמעונאי מודעים לכך שמעשיהם ינוטרו, אך למרות זאת, זהו תפקידם של המעסיקים לעדכן את העובדים החדשים על מדיניות המעקב שלהם. הם יכולים להסביר שהמצלמות מותקנות לצרכי הגנה, אך אם עובד נתפס בעודו גונב או מפגין התנהגות בלתי ראויה, התצלומים יכולים לשמש נגדו.

בקצרה, ניתן לומר שלעובד אשר עובד בתא או במשרד פרטי ישנה ציפייה סבירה לפרטיות, בעוד שלעובד אשר עובד בענף שירות הלקוחות, אין ציפייה שכזאת. מהסיבה הזאת, אם מעסיק בוחר לעקוב אחר עובדיו, אשר נמצאים באינטראקציה עם עובדים אחרים, מוכרחה להיות לכך סיבה טובה מאוד.

עם זאת, אין זה משנה מהי מטרת המעקב של המעסיק, האזנת סתר היא לא דבר מקובל. אם עובד מגלה שהמעסיק שלו הקליט את התקשורת המילולית שלו באופן בלתי חוקי, המעסיק עשוי להיות בצרות ואפילו לאבד את זכותו להשתמש בתצלומים לצרכי תביעה.

צורת ההקלטה של המצלמות השונות

בעולם ה- CCTV, נעשה שימוש בעיקר בשני סוגים של מצלמות: מצלמות CCTV אנלוגיות ומצלמות CCTV IP. סוג המצלמה מכתיב את האופן שבו הקול מוקלט ומושמע.

  1. CCTV IP: במערכת מצלמות IP, כניסת האודיו מוזנת הישר אל תוך מצלמת ה- IP. עם זאת, שידור האות בין מצלמת ה- IP לבין המיקרופון הוא אנלוגי, אך הוא הופך לדיגיטלי כאשר הוא מגיע אל מצלמת ה- IP. משם, המצלמה שולחת אות דיגיטלי ל- NVR לניגון חוזר מידי.
    כמות המיקרופונים שאותה ניתן להתקין במערכת CCTV IP תלויה במספר ערוצי הוידאו ב- NVR ובנוכחות של כניסת אודיו במצלמות בהן נעשה שימוש. במידה וקיימת כניסת אודיו, ואם ב- NVR יש 6 ערוצים, לדוגמה, המערכת יכולה להכיל עד 6 מיקרופונים – אחד לכל מצלמה וערוץ.
  2. CCTV אנלוגית: במערכת CCTV אנלוגית, האודיו לא עובר תחילה דרך המצלמה לצורך דיגיטיזציה; במקום זאת, הוא עובר הישר אל ה- DVR. ה- DVR מקבל שידור אות אנלוגי, שאותו ה- DVR עצמו מעביר לצורה דיגיטלית.
    ושוב, מספר המיקרופונים שאותו מערכת דיגיטלית יכולה להכיל, תלוי במספר היציאות הקיימות ב- DVR.

עם זאת, אין זה משנה באיזה סוג מערכת נעשה שימוש – בין אם במערכת מצלמות אבטחה IP או במערכת אנלוגית – הכלל הוא זהה: מצלמות אבטחה יכולות להקליט אודיו. עם זאת, משום שחברות מסתכנות לחדור לפרטיות באמצעות הקלטת אודיו, רבות בוחרות לא להשתמש באפשרות הזאת.

3.7/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ