מצלמות אבטחה דמה – האם הן מומלצות?

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

מצלמות אבטחה דמה סוללות

מצלמות אבטחה דמה – האם הן מומלצות?

מניעה טובה יותר מתרופה, במיוחד כשמדובר בהתמודדות עם שיעור הפשע הגבוה. אף אחד לא רוצה להפוך בסופו של דבר לקורבן של אלימות או גניבה מכל סוג שהוא.

מוכנות להתמודדות עם מצבים בלתי רצויים ומטרידים היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על עצמכם ועל משפחתכם בטוחים ומוגנים.

כל מי שיש בבעלותו בית או עסק יבין את זה היטב

השורה התחתונה היא שפשיעה, במיוחד מהסוג שכרוך באלימות, גדלה, ועם עלייה בשיעור הפשיעה מצבים מסוימים לפעמים קוראים לאזרחים להגן על עצמם.

למרבה המזל תמיד יש דרכים להרחיק פושעים ולמנוע מהם לבצע פשעים. אפילו הפשעים הקטנים ביותר יכולים לגרום להפסדים גדולים. לכן, עדיף להיות מוכנים או לפחות מצוידים במידה מספקת כדי לזהות, לתפוס ולהעמיד את הפושע(ים) לדין.

מצלמות אבטחה הן בין הדרכים היעילות ביותר למניעת פריצה לבית או לעסק שלכם. קיימות מצלמות רבות אשר נפוצות כיום בשוק, ואתם יכולים בקלות לבחור מביניהן על בסיס הדרישות שלכם.

אנשים רבים מתקינים מצלמות אבטחה דמה או מצלמות אבטחה מזויפות בתקווה שהמראה שלהן יספיק כדי להפחיד ובסופו של דבר להרחיק עושי צרות. בואו נלמד קצת יותר על המצלמות האלה.

מצלמות אבטחה dvr מקליט מומלץ
מצלמת אבטחה דמה יוצרת אשליית ביטחון

מה זו מצלמת אבטחה דמה?

מצלמות אבטחה דמה הן אלה שנראות כמו הדבר האמיתי אך הן מזויפות. הן מגיעות במגוון צורות וגדלים. אנשים יכולים לבחור בהסתמך על מה שמתאים להם בצורה הטובה ביותר. בעוד שבמצלמות מסוימות יש תכונות בסיסיות, המתקדמות יותר מגיעות עם תכונות הגדלה, צילום פנורמי והטיה. אז קחו זאת בחשבון.

כמו כן, בקדמתן ישנו אור אדום מהבהב, שמהווה תכונה בולטת במצלמות האלה. האור האדום צריך ליצור על אנשים רושם שמותקנת במקום מערכת אבטחה פעילה. עם זאת, בגלל שרוב מצלמות האבטחה האמיתיות מגיעות ללא האור הזה, מומחי בטיחות ממליצים לא לקנות מצלמות עם התכונה הזאת. מלבד לאור המהבהב, מצלמות אבטחה דמה לא משרתות מטרה אמיתית.

פושעים מנוסים יכולים לזהות על פי האור האדום שמערכת האבטחה לא תהיה חזקה מספיק בכדי לעצור אותם, והם פחות מאוימים על ידה, מה שמאשר לפשע להתבצע.

שנית, עבריינים גם יודעים כי במערכות אבטחה אמיתיות, מצלמות משתמשות בשלושה עד ארבעה חוטים לצורך חיבור למקור חשמל וליחידה הראשית. מצלמות אבטחה דמה משתמשות בחוט אחד בלבד (מסיבות ברורות). זהו גורם נוסף שמצביע על כך שהמצלמה מזויפת וכי הפשע יתבצע מבלי שיבחינו בו בזמן אמת.

שלישית, כאשר מצלמה זזה בכל הכיוונים באופן אקראי במקום לעקוב אחר האדם בכיוון מסוים, זה יכול לגרום לפושעים להבחין בקלות בכך שזו מצלמת אבטחה דמה.

עם זאת, למצלמות מזויפות יש עדשה מפלסטיק, 1-2 כבלים, גוף מתכת, וגושפנקה של לגיטימציה.

ניתן לרכוש אותן בקלות מסוחרים קמעונאיים. מלבד זאת, אתם יכולים גם לקנות אותן באינטרנט. הן יותר זולות ממצלמות אמיתיות, מה שהופך אותן לאפשרות ברת השגה.

מדוע לא כדאי לכם לקנות מצלמה מזויפת

מצלמת אבטחה דמה עשויה להיות זולה יותר, אך יש לכך סיבה – היא עשויה לא לשרת את המטרה הבסיסית עבורה היא נועדה. מלבד זאת, להלן מספר סיבות נוספות להתרחקות ממנה –

ניתן לזהותה בקלות

פושעים מיומנים יכולים בקלות רבה לזהות מצלמת אבטחה דמה כשהם רואים אותה, מה שאומר שזו תהיה תוספת חסרת תכלית לאמצעי האבטחה שלכם. הודות לאור המהבהב, חיבור באמצעות חוט יחיד, והתנועה האקראית של העדשה, היא עשויה להסגיר את עצמה בקלות רבה יותר ממה שאתם חושבים.

עדיף לבחור במצלמה אמיתית, מאחר וכך אתם יכולים להסתמך על משהו יותר משמעותי. כמובן שהיא תעלה יותר, אך היא גם תספק לכם את התוצאה הרצויה.

היא לא יכולה להוכיח דבר

מצלמת אבטחה דמה יכולה לכל היותר להרתיע פעילות פלילית. אם הפושע יזהה שהמצלמה מזויפת ויבצע את הפשע, היא לא תספק שום הוכחה להתרחשות של פעילות שכזאת. לא יהיו פנים לזיהוי, לא יהיו הוכחות מוצקות שיכולות לעזור לכם או למשטרה לדעת יותר על הפשע.

בנוסף, אם פושעים פוטנציאליים ירחרחו שמערכת האבטחה באזורכם היא מזויפת (משכנים, עובדים לשעבר, וכו'), הם עשויים כלל לא להסס בביצוע הפשע, מה שמותיר אתכם פגיעים מאוד עם הגנה אפסית.

היא יוצרת תחושת ביטחון שאינה מבוססת

בעוד שהאיום הביטחוני מצד הפושעים הינו ברור, דמיינו מה יקרה אם אחד משלכם יפר את האמון שלכם וינצל את מערכת האבטחה המזויפת?

כשסוכנויות בטיחות מתקינות מצלמות אבטחה דמה בשכונות מסוימות, הן בדרך כלל מיידעות את התושבים שאלה מצלמות מזויפות כדי שהתושבים לא יסתמכו עליהן לחלוטין.

עם זאת, כפי שהוזכר לפני כן, השכן(ים) שלכם יכול בטעות למסור את המידע הזה לאדם זר בעל דיבור חלקלק ובעל אינטרסים, מה שיכול לפתוח את הדלת לפשיעה באזורכם. או גרוע מכך, שכנים לא נעימים יכולים להשתמש בידע הזה ולבצע פשעים לצורך סגירות חשבון אישיות.

בעיות משפטיות שעלולות לצוץ

אם הסוגיות שלעיל אינן מספיקות, לשימוש במצלמות מזויפות יש גם השלכות משפטיות. במשך מספר השנים האחרונות, מספר בעלי בתים ועסקים נתבעו על שימוש במצלמות אבטחה מזויפות.

בשל תחושת הביטחון המדומה אותה המצלמות הללו מייצרות, "קורבנות" טוענים שהטעו אותם וגרמו להם להאמין שסביבתם נמצאת תחת מעקב תמידי ולפי כך היא בטוחה. במקרים רבים שכאלה, הנאשמים לא היו נושאים באחריות אם הם כלל לא היו מתקינים מצלמות.

לדוגמה, נניח שעובד ביודעין מחנה את רכבו, או משאיר את דברי הערך שלו בתוך שטח החברה תחת תצפית מלאה של מצלמת האבטחה, בהנחה שהמקום בטוח, אך חוזר ומוצא כי דבריו נגנבו. ברור שהוא יבקש לראות את תצלומי הוידאו. אך אין אפשרות להקליט או לצלם דבר במצלמה מזויפת, כך שברשות המעסיק לא יהיה וידאו עבורו.

לא רק שזה יכול להביך את המעסיק, אלא גם להביא לתביעה.

מסקנה על רכישת מצלמות אבטחה דמה

אחדים עשויים לטעון כי התקנה של מצלמת אבטחה מזויפת עדיפה על היעדר מוחלט של אמצעי אבטחה, במיוחד באזורים בהם שיעור הפשיעה הינו גבוה. הם לא טועים בתהליך המחשבה שלהם, אך הם צריכים להבין את ההשלכות הכרוכות בהתקנת מצלמה מזויפת במקום מצלמה אמיתית. התקנה של מצלמת דמה רק בגלל שהיא זולה יותר ממצלמה אמיתית זו בוודאי לא התשובה לחששות הבטיחות שלכם. תמיד עדיף להגדיל קצת את התקציב שלכם ולהשקיע בדבר האמיתי כדי להיות ולהרגיש מוגנים ובטוחים לחלוטין.

לכתבות נוספות בנושא מצלמות אבטחה לבית ולעסק, לחץ כאן.

ליעוץ ופרטים נוספים על התקנת מצלמות אבטחה עם ראיית לילה, פנו אל המקצוענים – צוות אלסק מערכות אבטחה.

3.8/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ