מצלמות אבטחה PTZ

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

מערכת מצלמות אבטחה ממונעות PTZ

מחפש להתקין מצלמת PTZ בבית או בעסק?

מצלמות אבטחה ממונעות (PTZ) © אלסק מערכות

מצלמה ממונעת? PTZ? מה זה?

מצלמה ממונעת או 'PTZ – 'pan -tilt – zoom – היא מצלמה נשלטת, כך שניתן לשנות ולהזיז את כיוונה הפיסי לפי זוויות שונות במעלות שונות, לבצע פעולות זום (ZOOM) ועוד.

השימוש במצלמת PTZ  הינו רחב ביותר, שחוץ משימושה השכיח בתחום מצלמות האבטחה, היא משמשת בתחומים נוספים כמו: חדרי ישיבות, חדרי הרצאות, הפקות ואירועים ועוד.

במצלמה ממונעת ptz קיימת חומרה ייעודית, מובנית, אשר מאפשרת בפועל את הזזת המצלמה באופן מכני-אלקטרוני בעוד שמשתמש הקצה נותן פקודות שונות לחומרה זו על מנת להזיז את המצלמה בזווית כזו או אחרת.

מצלמת ptz מסוגלת לבצע הטיות וסיבובים עד לכדי 360 מעלות! (תלוי בדגם).

איך זה קורה?

שליטה במצלמה ממונעת מתבצע לרוב בשתי אפשרויות עיקריות:

  1. שליטה ע"י כבל פיקוד ושלט מקומי – למצלמה קיימת כניסת שליטה PTZ, בעוד שמחברים לכניסה זו כבל עם מחבר RS485, והצד השני של כבל זה מתחבר ליחידת שליטה\סוג של שלט הכולל גם ג'ויסטיק ונותן אפשרות להזיז את המצלמה ולבצע עוד פעולות שונות.
  2. שליטה על גבי רשת באמצעות אפליקציה\תוכנת וידאו – המצלמות הממונעות המתקדמות והחדשות (מצלמת אבטחה ip) מחוברות ע"י כבל רשת לאינטרנט וממילא מאפשרות שליטה מלאה על ידי תוכנת ניהול וידאו או אפליקציה ייעודית.

'EPTZ – 'electronic pan-tilt-zoom

בנוסף למצלמת ptz, קיימת מצלמה מסוג eptz – נושא אשר גרם לבלבול גדול בקרב אנשי המקצוע השונים בתעשייה (בטח ובטח ללקוחות הקצה) ובעוד שמדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין, הרי שישנם שמוכרים את שני המוצרים השונים, כאחד.

כפי שציינו, מצלמת ptz הינה מצלמה שנשלטת ומסוגלת לנוע לזווית כזו או אחרת בצורה פיסית – מוחשית, וזאת ע"י מנועים פנימיים אשר קיימים במצלמה ומזיזים אותה בפועל לפי הפקודות שנשלחות ע"י המשתמש.

מצלמת eptz אינה זזה כלל! אין לה מנועים פנימיים כלל וממילא לא ניתן לשלוט ולהזיז אותה באופן פיסי-מכני-אלקטרוני, אלא מאפשרת תזוזה וזום דיגיטלי ע"י תוכנה פנימית מובנית. שימו לב – תוכנה פנימית מובנית, ולא חומרה. התוכנה הפנימית של מצלמת eptz מאפשרת לבצע זום דיגיטלי ותזוזה דיגיטלית בלבד תוך כדי התמקדות בשטח כזה או אחר של התמונה המצולמת.

לעיתים, מצלמת eptz תוצג ותתויג כ"מצלמת זום דיגיטלי".

תמונה מקורית

זום אופטי

"זום אופטי משמעו שההתקרבות נעשית על ידי העדשה. ככל שנתקרב, ינועו חלקים בתוך העדשה ואנחנו נראה את האובייקט המצולם קרוב יותר תוך שמירה על איכות התמונה המצולמת. זהו סוג הזום שאנחנו מעוניינים בו וככל שהמכפיל של הזום האופטי גדול יותר, כך נוכל להתקרב יותר."

לכתבה המלאה ב- Ynet – לחץ כאן

זום דיגיטלי

"זום דיגיטלי הוא בדרך כלל קשקוש של אנשי שיווק. המצלמה פשוט לוקחת חלק של התמונה (כמו את פרצופה של סבתא) ומגדילה אותה לרזולוציה המקורית של התמונה (פעולה הקרויה בלעז "אינטרפולציה")."

לכתבה המלאה ב- Ynet – לחץ כאן

מצלמות ptz מול eptz

אם להיות אובייקטיביים, הרי שקשה לומר איזו מהצלמות טובה יותר, שכן לכל אחת מהן ישנן את היתרונות והחסרונות שלה, והכל לפי הנדרש לאותו אתר הנדרש למיגון.

בכדי שתיווכחו שאנו אכן אובייקטיביים, נביא לפניכם דוגמאות ונקודות מוחשיות אשר יאפשרו לכם להבין מדוע ומתי תהיה עדיפה מצלמת ptz או מצלמת eptz:

1. ריבוי משתמשים מחוברים – ברוב המקרים, במצלמות ptz אשר מאפשרות צפייה בזמן אמת, רק משתמש אחד יכול להיות מחובר לאותה המצלמה בזמן נתון, ולבצע בה תזוזה או זום, בעוד שבמצלמת eptz כמה משתמשים יכולים להתחבר למצלמה בו-זמנית ולבצע בה את הפעולות השונות מאחר ובפועל המצלמה לא זזה באופן פיסי.

2. זמן תגובה – למרות שבמצלמת ptz ניתן לצפות בזמן אמת, בכל פעם שהמשתמש יזיז את המצלמה או יבצע זום לאזור כזה או אחר בו ירצה להתמקד, המצלמה תצטרך לבצע ראשית את הפעולה הפיסית בה היא מתמקדת ו\או מבצעת זום – מה שאומר שזו "מייצרת" תמונה חדשה, וממילא צריכה לאחר פעולה זו לבצע "העלאת נתונים" חדשה למשתמש לטובת הצגת התמונה הנוכחית לאחר השינוי בפועל – דבר אשר לרוב אורך ככמה שניות בודדות אך עדיין נראה כעכבה קלה, בעוד שבאתרים בהם תקשורת האינטרנט הינה איטית, תהליך פשוט שכזה עלול לארוך כמה שניות ארוכות ולהביא לעכבה גדולה ביותר, מה שמביא את המשתמש לייאוש בכל פעם זה רוצה לשלוט ולהזיז המצלמה.

במצלמת eptz, שינויים כאלו ואחרים המתבצעים ע"י המשתמש, מתרחשים בן רגע, ללא כל עכבה, והשימוש באופן כללי מתבצע בצורה חלקה ביותר.

3. רזולוציה – מצלמות ptz מגיעות לרוב לרזולוציה מרבית של FULL HD ולא קיימות עדיין ברזולוציות של 4K – אחת הסיבות לכך היא הזום האופטי שמצלמת ptz מסוגלת לבצע וממילא לא נאבדת האיכות בפעולת הזום.

במצלמת eptz ישנו דווקא דגש והמלצה בנושא הרזולוציה, שכן, ככל שהרזולוציה של המצלמה תהיה גבוהה יותר כך נאבד פחות איכות כאשר נרצה לבצע זום דיגיטלי.

ברוב המקרים, כאשר נרצה מצלמה לשטחים גדולים ורחבים תוך כדי התמקדות בפרטים קטנים נעדיף מצלמת ptz.

בשאר אתרים ממוצעים כאלו ואחרים, מצלמת eptz תיתן מענה איכותי בהחלט.

4. מחיר המצלמות – ברוב המקרים, עלות מצלמת ptz תהיה לרוב יקרה יותר ממצלמת eptz. כמו כן, מחיר למצלמה בעלת עדשה קבועה יהיה לרוב זול יותר.

מחפשים מצלמות אבטחה איכותיות? ליעוץ ופרטים נוספים על התקנת מצלמות אבטחה עם או ללא ראיית לילה, פנו אל המקצוענים – צוות אלסק מערכות אבטחה.

4.1/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ