מצלמות אבטחה ממונעות או מצלמות אבטחה רגילות?

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

מצלמות אבטחה ממונעות ptz

מצלמות אבטחה ממונעות או מצלמות אבטחה רגילות?

היכולות של סיבוב, הטיה וזום (PTZ) במצלמת אבטחה ביתית הן ברורות. הן מציעות כיסוי של שטח רב וחושפות פרטים רבים בעזרת תכונת הזום שלהן. דגמים חדשים מגיעים מצוידים בבקר לצורך תמרון פשוט. הכל נשמע נהדר, אך האם אתם באמת זקוקים למצלמות אבטחה ממונעות – PTZ. ועד כמה הן טובות יותר ממערכות תצוגה יחידה. המשיכו לקרוא כדי לחקור את האפשרויות.

הסבר על מצלמות סיבוב, הטיה וזום

הבעיה העיקרית עם מצלמות אבטחה PTZ פחות קשורה למצלמות עצמן אלא יותר קשורה למשתמש הקצה. לעתים קרובות למדי אנשים משתמשים בהן לא נכון או שלא מפיקים מהן את מלוא התועלת, וזה יכול ליצור תחושה מוטעית של ביטחון. אין טעם באביזרים נוספים אם לא משתמשים בהם נכון.

אתם יכולים לשים לב שכמעט כל מצלמות הרחוב בימינו הן PTZ, לפחות במרחבים ציבוריים גדולים. עם זאת, עסקים פרטיים (מסעדות ומשרדים), משתמשים לעתים רחוקות במצלמות בסגנון כיפה עם סיבוב, הטיה וזום. ההבדל כאן, הוא שככל הנראה במרחבים ציבוריים גדולים ישנו צוות אבטחה שמפקח על האזורים ממתקן בקרה מרכזי. בעסקים קטנים זה לא קיים. לכן הם מעדיפים מצלמות אבטחה בתצוגה יחידה, שמצביעות על אזורים מסוימים כגון פתחי דלת ומגרשי חניה.

שדה ראיה של מצלמת אבטחה

מצלמות PTZ יכולות לראות ולצלם רק את מה שהן מכוונות אליו, או ממוקדות בו בזמן נתון. בגלל שהן מסתובבות, נוטות ומגדילות, הן יכולות לכסות באופן פוטנציאלי אזורים מאוד גדולים, אך לא את כולם במקביל. ככל הנראה ראיתם סרטים שבהם פורץ מחכה בצללים עד שהמצלמה מסתובבת לכיוון הנגדי. במילים אחרות, הוא מחכה עד שהוא יימצא מחוץ לשדה הראייה (FOV) של המצלמה לפני שייכנס לפעולה (ראה דוגמת FOV בסרטון הבא).

תכונת הסיבוב/הטיה, זום הופכת אותן לבעלות ערך רב יותר בתור מצלמות אבטחה חיצוניות. אם אינכם מתגוררים באחוזה מפוארת, לא באמת יש לכם צורך במצלמת PTZ בתור מצלמת אבטחה ביתית בתוך הבית.

יתרונות וחסרונות של מצלמת אבטחה ביתית מסוג PTZ

טוב, בואו נתבונן מקרוב ביתרונות ובחסרונות. למערכות האלה ישנם מספר יתרונות יקרי ערך, כמו גם מספר חסרונות. מידת התאמתה של מצלמת אבטחה PTZ לצרכים שלכם, קשורה לבחירה אישית ולדרך שבה אתם רוצים לפקח על הנכס והשטחים הסובבים.

ארבעת היתרונות העיקריים של מצלמות אבטחה PTZ כוללים:

  1. היכולת לכסות (לפקח על) שטחים ענקיים.
  2. מוגדרות לבצע סיורים (דפוסים) שבאמצעותם הן יכולות לסרוק אזורים מוגדרים מראש במצב אוטומטי.
  3. מפעילי PTZ יכולים לשלוט במצלמות כדי להגיב לאירוע או לעקוב אחר פורצים.
  4. כיסוי של שטח רחב מפחית את עלות הכיסוי (יש צורך בפחות מצלמות).

להלן סיכום של כל החסרונות של מצלמות PTZ. ההחלטה תלויה בכם, אך לפחות כעת תוכלו לקבל החלטה יותר מושכלת.

חמשת החסרונות העיקריים של מצלמות אבטחה ביתיות מסוג PTZ כוללים:

  1. מצלמות PTZ יכולות לצלם אך ורק את האזור שאליו הן מכוונות.
  2. אלה מערכות מורכבות מה שאומר שיש יותר דברים שעשויים להשתבש.
  3. ניצול מקום האחסון גבוה פי 2-4 מזה של מצלמות בזווית קבועה.
  4. הנקודות הבאות תקפות למצלמות ישנות יותר:
    • איכות תמונה כוללת גרועה יותר בהשוואה למצלמות קבועות, במיוחד בתמונות מוגדלות.
    • לא עובדות כל כך טוב ברשתות IP.
    • לבעלים קשה יותר לשלוט בהן במיוחד עם וידאו IP.
  5. עלות המצלמות גבוהה יותר מזו של אפשרויות מעקב קבועות.

מצלמות אבטחה עם תצוגה קבועה עדיין פופולריות

למרות כל האביזרים שמגיעים עם מצלמות אבטחה PTZ, מערכות עם תצוגה קבועה עדיין נותרות נפוצות יותר בקרב בעלי בתים רבים. הדרך הרגילה להתקנת המצלמות היא להרכיב אותן על מבנה קשיח ולאחר מכן להתאים את העדשה לזווית מדויקת כדי שיפקחו על אזור היעד. עבור אנשים רבים, במיוחד אלה עם שטחים קטנים יותר, מצלמות תצוגה קבועה מתאימות בצורה מושלמת.

חלופות לאבטחה ביתית עם סיבוב, הטיה וזום

אין באמת חלופה פונקציונלית טובה למצלמות PTZ, לפחות לא כרגע. המתחרה הקרוב ביותר הוא מצלמות IP מגה פיקסל. כיום יצרנים מציעים אותן כחלופות למצלמות PTZ. התאוריה מאחורי מצלמות IP מגה פיקסל היא שהזום הדיגיטלי שלהן עובד מבלי להשפיע על האזור שאותו הן מצלמות ברגע נתון. התכונה הזו בלבד מפחיתה את המורכבות המכנית שמגיעה עם מצלמות אבטחה PTZ. כמו כן, הן זולות יותר, ולא יחוו בעיות רבות שקשורות לשירות.

למרות התכונות המרשימות של המצלמות האלה, והן אכן מרשימות, הן עדיין לא יכולות להציע את אותו הכיסוי כמו מצלמות ה- PTZ. ככל הנראה הכי טוב לתאר אותן בתור פשרה טובה בין מצלמות עם תצוגה קבועה לאפשרויות של סיבוב/הטיה/זום.

ליעוץ ופרטים נוספים אודות מצלמות אבטחה PTZ, פנו אל המקצוענים – צוות אלסק מערכות אבטחה.

3.7/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ