טיפים למיגון עסקים ובתים פרטיים

מערכות אבטחה איכותיות לבית ולעסק

לפרטים נוספים, הצעות מחיר והזמנת שירותי התקנה התקשרו אלינו או השאירו הודעה דרך האתר.

טלפון המשרד: 0559705013

התקשרו אלינו

055-9705013

מיגון עסקים ובתים פרטיים

טיפים למיגון עסקים ובתים פרטיים

גם הבית וגם בית העסק זקוקים להגנה מפני פריצות, ובשניהם יש ציוד וחומר אחר שעליו נרצה לשמור

בית העסק מצריך אמנם מיגון מעט שונה, אך ישנם כמה כללים בסיסיים שתקפים גם עבור מיגון הבית וגם עבור מיגון בית העסק.

ראשית, חשוב לא רק להתקין מערכת אזעקה, אלא חשוב גם לזכור להפעיל אותה בכל יציאה מן הבית. כדאי לשים לב שמדובר במערכת המוגנת מפני חבלה וכדאי לוודא כי הגלאים של מערכת האזעקה אינם מוסתרים חלילה וכי כולם תקינים. רצוי מאוד כי מערכת האזעקה תחובר למוקד אבטחה שיכול בעת הצורך לשלוח סיוע. חשוב מאוד לוודא כי לחברת האבטחה יש את מספרי הטלפון המעודכנים שלכם, על מנת שניתן יהיה ליצור אתכם קשר בעת הצורך.

עניין נוסף שנשמע אולי מתבקש – כדאי לשים לב שהקוד למערכת האזעקה אינו כתוב על לוח הלחצנים. אדם שמצליח לפרוץ לבית העסק יכול בקלות לשתק את האזעקה אם הקוד כתוב מעל לוח הבקרה. מומלץ לבצע בדיקת תקינות על ידי טכנאי מוסמך לפחות אחת לשנה.

ובכל זאת, למרות כל אמצעי המיגון השונים, כדאי לקחת בחשבון כי מדי פעם מישהו יצליח לפרוץ לבית או לבית העסק, ועל כן כדאי לוודא שיש ברשותכם פוליסת ביטוח. רצוי לוודא כי מערכת האזעקה שבחרתם בה תואמת את דרישות הפוליסה. מערכת אזעקה שאינו תואמת את הדרישות עלולה להוות עילה לביטול הזכאות לפיצוי לאחר פריצה לבית.

פירצה קוראת לגנב

לפני שמתחילים לחשוב על מיגון, חשוב לשים לב גם לצד המניעתי. פורצים יחפשו את הדרך הקלה להיכנס לבית, ולעתים ניתן למנוע את הפריצה למקום בכמה צעדים מניעתיים ופשוטים. ראשית, אין להשאיר את דלת הבית או בית העסק פתוחה, וחשוב גם לדאוג לסגירה המלאה של חלונות. ולמיגון שלהם בעזרת סורגים. הללו אולי לא יימנעו את כניסתו של פורץ עקשן, אך הם ירתיעו אולי את הפורץ העצלן יותר.

כדאי לשים לב כי הסורג עומד בתקנים של מכון התקנים הישראלי. על המפתחות של הבית או של בית העסק חשוב שלא לציין את הכתובת – אין סיבה לסייע לפורץ למצוא את דרכו במקרה שהמפתחות נאבדים או נגנבים. בכל מקרה לא מומלץ להשאיר חפצי ערך כגון מפתחות או ארנקים במקום גלוי לעין. בבתי עסק כדאי שיהיה מקום מסודר שבו ניתן יהיה לאחסן את התיק הפרטי או ציוד נוסף שיש להגן עליו מפני גניבה.

מיגון בית פרטי

מדי כמה זמן נתקל כל אחד בטענה כי בימים עברו לא נהג איש לנעול את דלת ביתו. גם אם לא מדובר במיתוס הרי שאין על מה להתפלא – פעם לא היה מה לגנוב. כיום, בכל בית ישנו "ציוד בסיסי" הכולל בדרך כלל שלל מוצרי חשמל כמו טלוויזיה, מחשבים, מערכת סטריאו, כמה טבלטים, וכמה תכשיטים.

על כן, גם בית פרטי מצריך היום אמצעי מיגון. אמצעי המיגון הללו מסייעים לא רק במניעת מקרי פריצה במהלך היום, אלא גם במניעה של מקרי פריצה בלילה, שיכולים להוות לעתים גם סיכון לביטחון האישי. ברוב הבתים הפרטיים עיקר הרכוש המבוקש הוא כאמור מכשירי חשמל ותכשיטים. ניתן להקשות על הפורץ ולרתק לרצפה או לקיר כל מה שניתן, כגון טלוויזיות ומחשבים.

את התכשיטים היקרים ואת המסמכים החשובים – רצוי לשמור בכספת שגם אותה ניתן לרתק לרצפה ולדאוג לקוד בעל עוצמה חזקה או למפתח שלא יהיה זמין לפורץ. מלבד התנהלות בחיי היום-יום, יש לשים לב להתנהלות במצבים החורגים מהשגרה. ביציאה לחופשה, כדאי למשל לדאוג שבן משפחה יגיע לפנות מכתבים מתיבת הדואר, וכדאי להקפיא את המנוי לעיתון. מומלץ גם לא לפרסם ברשתות החברתיות את היציאה לחופשה – מי שצריך לדעת, יודע.

נקודות רלוונטיות עבור בית עסק

בתי עסק עלולים להיפגע באופן משמעותי מפריצות. מלבד גניבה של רכוש יקר שאותו יש לבטח, קיימת גם סכנה של גניבת מידע מקצועי או של אובדן שלו. על כן, אחד הדברים החשובים ביותר בעסק הוא לדאוג לגיבוי. יש כיום מערכות גיבוי רבות ב"עננים" שונים, אך ניתן גם לדאוג לגיבוי פיזי על גבי דיסק קשיח שיישמר בכספת מאובטחת ברמה גבוהה.

חשוב מאוד שבית העסק יבסס נהלים ברורים המפרטים כיצד על העובדים לנהוג בשגרה. יש לדאוג לרישום מדויק באשר למי שמחזיק במפתחות לבית העסק או לחדרים מיוחדים בו. בבתי עסק קטנים שאין להם קצין ביטחון משלהם, כדאי גם למנות גורם שיהיה אחראי על הקשר עם חברת האבטחה, ולוודא שיש בידיה את מספר הטלפון המעודכן שלו. מקרים של אובדן של מפתחות מחייבים כמובן החלפה מידית של המנעול.

מערכות מיגון

מערכת מיגון, מלבד השימושים הפרקטיים שלה, יש לה אף תפקיד חשוב כגורם הרתעה. מערכת זו יכולה להיות מערכת פשוטה של חיישנים ואזעקה בלבד, אך היא יכולה להיות גם מערכת משוכללת יותר שתכלול מצלמות אמיתיות ומצלמות דמה. ישנה אפשרות גם להתקין מערכות הקלטה שיסייעו בעת הצורך לאסוף ראיות.

את המצלמות ניתן להתקין מחוץ לבית ובתוכו, כשבמקרים שבהם ישנם ילדים קטנים, המצלמות יכולות גם לסייע בשמירה על ביטחונם האישי. מערכות המצלמות יכולות לסייע לנו לבחון מי מגיע אל הבית, וכך למנוע את כניסתם של גורמים לא רצויים. מי שאין באפשרותו להצטייד במצלמות רצוי לפחות כי ידאג לרכוש דלת שיהיה בה חור הצצה תקין שדרכו ניתן להביט במי שנמצא מחוץ לדלת.

את מערכות האזעקה והמיגון מומלץ כאמור לחבר לחברת אבטחה, ויש לשים לב כי החיבור הקווי מאובטח, וכי יש אפשרות לקבל התרעה לטלפון הנייד אם הקו מתנתק מסיבה כלשהו. אין מערכת או דלת שעומדת בכל ניסיונות הפריצה, אך אין ספק כי מיגון טוב הוא האמצעי היעיל ביותר להגנה על הבית ועל העסק.

כתבה מומלצת: אל תשאירו פרצה: המדריך למיגון הבית

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנו אל המקצוענים – אלסק

5/5
צור קשר

אלסק מערכות אבטחה לוגו

בעל מקצוע בתחום מערכות האבטחה והמתח נמוך במרחק נגיעה

טלפונים ליצירת קשר

משרד: 0559705013

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

    *שם

    *טלפון

    *עיר

    × מעבר לווטסאפ